Luke Lovegroove Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den har blitt så sinnsyk slakk. Kan liksom rotere den rundt og rundt når den står i fri, og den er ganske bevegelig når den står i gir og. Dette er egentlig ikke et problem, for den går greit i gir. Men det jeg lurer på er om dette er et dårlig tegn, eller om det er noe som går an å fikse?! Takker for alle svar. Lars Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den har blitt så sinnsyk slakk. Kan liksom rotere den rundt og rundt når den står i fri, og den er ganske bevegelig når den står i gir og. Dette er egentlig ikke et problem, for den går greit i gir. Men det jeg lurer på er om dette er et dårlig tegn, eller om det er noe som går an å fikse?! Takker for alle svar. Lars 5560163[/snapback] Jeg mener å ha vært borti at overføringene (mellom girspak og girkasse) kan være et problemområde på Golf (og andre biler) Dvs. at stag/innfestinger/"kuleledd" etc bør skiftes eller strammes opp, eller rett og slett settes på plass igjen. Jeg vil tro du kommer greit til fra undersiden av bilen for å sjekke dette, mulig må du også løsne girspakmansjett og evt. det som måtte være i veien fra innsiden av bilen. Uansett ingen spesielt dyr affære. Vet det er mange Golfere i forumet, så forhåpentligvis får du flere tips. Jeg tror ikke du trenger å være redd for at selve kassen er gåen, men sikker skal man aldri være..... T'Weed Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 ah... kan sikkert stemme at det er noe sånt ja. Mener at det var noe som skjedde en gang jeg var ute å kjørte. Kjørte i en bratt oppoverbakke, så girte jeg ned i 1 gir i en sving, og da mente jeg det kom en lyd (som om at noe røk). Siden den gang har den vel vært litt slakk. Men ok, da skal jeg komme meg under bilen for å se hva jeg kan se... Tusen takk! Om andre har flere innspill, er det bare å fyre løs Lenke til kommentar
exs Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) få kjøpt deg nytt overføringssystem og oppengskuler, slerkete girspak er en svakhet på golf Endret 6. februar 2006 av exs Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 oki... skal sjekke opp i det! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Når vi først er inne på girspaken sliter jeg med at jeg kan gire rett i Revers-giret uten å trykke giret ned. Åpnet mansjetten og så at fjæren hang ganske løst, så det er vel muligens bare å skifte fjæren som sitter nedi der? Har ikke rukket å kjøpe haynes enda, men er det noen som vet hva jeg må demontere for å komme til fjæren og bytte den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå