Betroz Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Intel readies E6xxx Conroe desktop chips for fall 1066 and all that By INQUIRER staff: Monday 06 February 2006, 08:37 CHIP GIANT Intel has told its server customers of a range of processors in Q3 with 4MB of cache and 1066 system buses, as we've predicted earlier. It will introduce the E6700, a 2.67GHz dual core processor, the E6600, a 2.40GHz CPU which also has 4MB of cache, but has some 2MB cache processors in that family too. These are the E6400 and the E6300, clocking at 2.13GHz and 1.86GHz - each having 2MB of cache. Prices are likely to be around $529, $315, $240 and $210 respectively but Intel will precipitate a price crash on other processors on the 23rd of April. Naturally, these CPUs will be produced using a 65 nanometre process with these Conroes infiltrating two separate lines. According to recent roadmaps seen in the Porcupine, Intel will introduce a 3.6GHz 800MHz 2x2MB cache 960 at the end of April, following the large price falls in the previous week. µ Blir kanskje en E6600 på meg da som kanskje overklokker opp til 2.8 Ghz? Kommer sikkert en Extreme Edition verson av disse også... Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Intel readies E6xxx Conroe desktop chips for fall 1066 and all that By INQUIRER staff: Monday 06 February 2006, 08:37 CHIP GIANT Intel has told its server customers of a range of processors in Q3 with 4MB of cache and 1066 system buses, as we've predicted earlier. It will introduce the E6700, a 2.67GHz dual core processor, the E6600, a 2.40GHz CPU which also has 4MB of cache, but has some 2MB cache processors in that family too. These are the E6400 and the E6300, clocking at 2.13GHz and 1.86GHz - each having 2MB of cache. Prices are likely to be around $529, $315, $240 and $210 respectively but Intel will precipitate a price crash on other processors on the 23rd of April. Naturally, these CPUs will be produced using a 65 nanometre process with these Conroes infiltrating two separate lines. According to recent roadmaps seen in the Porcupine, Intel will introduce a 3.6GHz 800MHz 2x2MB cache 960 at the end of April, following the large price falls in the previous week. µ Blir kanskje en E6600 på meg da som kanskje overklokker opp til 2.8 Ghz? Kommer sikkert en Extreme Edition verson av disse også... 5560102[/snapback] Hm.. hørte da snakk om en XE versjon på theinquirer eller xbitlabs. 3,33Ghz og 1333FSB ! Får håpe den kommer Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Det er vel server prosessorer de snakker om her... Kommer vel en egen serie for desktop.. der 3.33xe med 1333fsb skal være det råeste.. (seff ikke bekreftet fra intel) Den hadde været kos å ha.. men i typisk xe style koster den vel ca999usd.. Edit.. lære meg å lese all teksten i artiklene Man får vel bare vente å se.. blir nok garrantert conroe på meg... Endret 6. februar 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Blir nok conroe på meg også.. Men det var litt dumt at den kjørte 1066 fsb for da må jeg ha nye rambrikker for å overklokke noe særlig (kjører 533mhz) Eller er det bare å stille på devider? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Hm.. hørte da snakk om en XE versjon på theinquirer eller xbitlabs. 3,33Ghz og 1333FSB ! Får håpe den kommer Altså AMD kommer med en FX til sommeren som kjører på 2.8 Ghz som skal overta for FX-60. Intel kommer nok med noe tilsvarende XE verson på 2.8 Ghz. Mange mener at selv 1333 fsb ikke har nok båndbredde for Conroe, men i første omgang så blir den på bare 1066.... Ytelsen blir nok uansett hakket bedre enn AMD eller lik vil jeg tro. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Blir nok conroe på meg også.. Men det var litt dumt at den kjørte 1066 fsb for da må jeg ha nye rambrikker for å overklokke noe særlig (kjører 533mhz) Eller er det bare å stille på devider? 5560808[/snapback] Stille på divider Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Blir det mye/noe ytelsestap da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Blir det mye/noe ytelsestap da? 5561245[/snapback] Jo raskere jo bedre uansett...om det er verdt pengene å kjøpe noe nytt får være opp til deg. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Forresten , jeg kan jo stille devider slik at de fremdeles kjører på 533mhz Da blir det ikke noe tap Men noen som vet om kingston value ram brikker klokker bra? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er vel server prosessorer de snakker om her... Kommer vel en egen serie for desktop.. der 3.33xe med 1333fsb skal være det råeste.. (seff ikke bekreftet fra intel) Den hadde været kos å ha.. men i typisk xe style koster den vel ca999usd.. Edit.. lære meg å lese all teksten i artiklene Man får vel bare vente å se.. blir nok garrantert conroe på meg... 5560489[/snapback] Conroe er da desktop;) Woodcrest blir server-prosessorene. Ifølge theinquirer så sender Intel ut Conroe XE varianter til OEM'er http://www.theinquirer.net/?article=29031 Digitimes har hatt et intervju med Nebojsa Novakovic: Q: Is it still too early for us to know the actual performance specifications of Merom, Conroe and Woodcrest, and what they will be capable of per core? A: Intel has made the architecture publicly available, but we still don't have any official clock rates for this year. Nevertheless, I think a reasonably optimistic estimate would be around 3.3GHz on the desktop and 2.6GHz on the mobile side. I believe Intel will try to push the clock as high as they can. They won't be able to push the speed to 4.0GHz until 2007 at least, but the Conroe core will be able to run at least 50% faster per clock than the Pentium 4, with half the power consumption – and, of course, with good liquid cooling, you might just be able to hit 4.0GHz on Conroe XE top parts. This move should have happened much earlier. Blir spennende å se når de kommer. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Conroe er da desktop;) Woodcrest blir server-prosessorene. Jepp vet.. bare leste litt skjeivt første gangen... but the Conroe core will be able to run at least 50% faster per clock than the Pentium 4, with half the power consumption Seff litt vanskelig å si hva dette egentlig blir til og ja det blir spennende... Jeg har iallefall ingen planer om AM2... Leste noen rykter om "dual fsb" dib(dual independent bus), var dette bare til woodcrest eller skal Conroe også ha det? noen som har sett noe? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Intel kommer nok til å sette klokkefrekvensen på Conroe akkurat så mye de må for å slå AMD. Og siden AMD har en 2.8 Ghz dual core på den tiden Conroe skal bli lansert, så kan vi vel regne med tilsvarende fra Intel. Fra 1.86 opp til 2.8 Ghz i år, og over 3 Ghz neste år kanskje? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Leste noen rykter om "dual fsb" dib(dual independent bus), var dette bare til woodcrest eller skal Conroe også ha det? noen som har sett noe? 5565118[/snapback] Kan aldri tenke meg at DIB blir aktuelt for Conroe da en må ha to sokler for at dette skal ha noen særlig vits. En kan jo tenke seg en konfigurasjon med to FSB til samme sokkel, men jeg ser ikke helt poenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå