Lemkin Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det er en film som motbeviser det tullet Moore kommer med, og på slutten kommer de med litt personangrep på Moore himself. Filmen er en fin motvekt til Fahrenhite 9/11. Er du sikker på at den motbeviser noe som helst? Har du sjekket med andre, litt mindre partiske kilder? Jeg ville vært forsiktig med å stole på en faktafilm med Ann Coulter, en veldig omdiskutert skribent som nylig fikk sparken fra et konservativt tidsskrift fordi hun ble ansett som uprofesjonell (blant annet): http://www.nationalreview.com/nr_comment/n...ent100301.shtml "And, finally, what CONSERVATIVE publication would continue to publish a writer who doesn't even know the meaning of the word "censorship"? So let me be clear: We did not "fire" Ann for what she wrote, even though it was poorly written and sloppy. We ended the relationship because she behaved with a total lack of professionalism, friendship, and loyalty." 5579110[/snapback] Vel, om denne filmen ikke motbeviser noe som helst, har heller ikke Moore sin film bevist noe.. Som jeg sa, denne filmen er en fin motvekt til Moores film, og du bør ikke ta alt de sier for god fisk. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Vel, om denne filmen ikke motbeviser noe som helst, har heller ikke Moore sin film bevist noe.. Som jeg sa, denne filmen er en fin motvekt til Moores film, og du bør ikke ta alt de sier for god fisk. Jeg sier ikke at Moore er til å stole på, men jeg synes ikke Fahrenhype 9/11 er en fin motvekt til hans film, fordi det er en propagandafilm i like stor grad som Fahrenheit 9/11. Jeg er redd for at folk bare velger en av sidene i stedet for å bli opplyst. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg sier ikke at Moore er til å stole på, men jeg synes ikke Fahrenhype 9/11 er en fin motvekt til hans film, fordi det er en propagandafilm i like stor grad som Fahrenheit 9/11. Jeg er redd for at folk bare velger en av sidene i stedet for å bli opplyst.Fahrenhype hadde for mye pro-Bush propaganda i den til å være effektiv. Men den motbeviste fint mange av tingene Moore prøvde seg på. Ting som er ganske åpenbart for de av oss som klarer å tenke selv. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Dagens Næringsliv har en svært god artikkel om Carlyle Group i Lørdagsutgaven (11/12 feb). Overskriften lyder: "Gjennom det hemmelige investeringsfondet Carlyle har en rekke toppolitikere og storkapitalister spesialisert seg på å blande politikk og penger. Da George W. Bush erklærte krig mot terror ble de alle rike." Har uten hell forsøkt å finne igjen artikkelen på nettet. Endret 13. februar 2006 av Munch Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Den norske venstresiden har tjent på krigen i irak. Jeg vet om mennesker, der i blant folk som deler mine gener, som stemte SV ved siste valg utelukkende pga krigen i irak. Dette er mennesker som ellers hater politikk og blir sur bare man nevner det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Noen som vet navnene på våpenprodusenter som har tjent penger? Feks hva heter Kalasnikov konsernet på engelsk, hva heter de amerikanske som lager stridsutstyr og tankser? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Noen som vet navnene på våpenprodusenter som har tjent penger? Feks hva heter Kalasnikov konsernet på engelsk, hva heter de amerikanske som lager stridsutstyr og tankser? 5596282[/snapback] F.eks. Lockheed Martin, Raytheon,Northrop Grumman, General Dynamics, Carlyle og Boeing er amerikanske selskaper som har skodd og skor seg godt på krigene. Kalashnikov er ikke noe konsern, men riflene er produsert i en rekke ulike land etter original oppskrift, mer eller mindre med tillatelse. Taliban og Al Qaida har våpen fra mange land, også vestlige. De som har skodd seg mest på denne siden av konflikten er nok private våpenhandlere. Arms Companies Profiting From War Endret 13. februar 2006 av Munch Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Noen som har lest The Iron Triangle? The Iron Triangle, when I first heard about it, seemed like one of those conspiracy theory books in which the government is controlled by a handful of people that meet in a small room once a year to decide the fate of the world economy. However, this book was not like that. Instead, it is an almost academic work of investigative reporting that breaks down what goes on in this secret group of former presidents, Defense Department officials, CIA agents, and business men. And, to be frank, it is a little scary. Read this book for an interesting look at how foreign policy and big business work in the modern world. Endret 13. februar 2006 av Munch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå