aka Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Pc`en starter opp, men når den starter å laste Windows bare restarter den. Jeg gikk inn i Bios og under power loss statment satt jeg innstillingen til shut down. Og når jeg da startet maskinen igjen restartet den ikke, men slo seg helt av. Så tydeligvis er det power loss statment som feiler denne maskinen.... Men hva er det - og kan det fikses? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vet ikke helt hva power loss statement innebærer, men hva slags PSU er det du har? Siden problemet oppstår under windows bootup, har du prøvd å feks boote opp i sikkerhetsmodus? Fungerer det da? Lykke til! Lenke til kommentar
aka Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Den klarer å starte i sikkerhetsmodus (har win98 installert nå, bare for å teste), men hva kan jeg gjøre i sikkerhetsmodus for å finne feilen? Prøvde med en annen strømforsyning også, men fikk samme situasjon....... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 høres ut som en windows feil.. prøv en formatering og re-installering av OS kanskje? Lenke til kommentar
aka Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 har prøvd formatering og reinstallert OS. Det som er merkelig (synes jeg ihvertfall) er at i win98 klarer den å starte i sikkerhetsmodus, men det klarer den ikke med winXP. Fikk et tips at det sikkert var skjermdriveren....Men får ikke til å endre driveren i og med at jeg er i sikkerhetsmodus. Noen som har en løsning til det? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Vet ikke hva slags oppsett du har, men jeg ville forsøkt å koble ut all unødvendig hardware sli som feks ekstra HDD, USB-devices, lydkort og evt ekstra RAM for deretter å boote maskinen. Min tanke er iallefall at problemet oppstår ved at vindows begynner å starte opp de forskjellige enhetene og funksjonene, og at det blir for lite effekt på strømforsyningen. Mulig jeg tar feil. Kan hende at du kan klare å få den opp å gå da. Lenke til kommentar
chris Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Vet ikke hva slags oppsett du har, men jeg ville forsøkt å koble ut all unødvendig hardware sli som feks ekstra HDD, USB-devices, lydkort og evt ekstra RAM for deretter å boote maskinen. Min tanke er iallefall at problemet oppstår ved at vindows begynner å starte opp de forskjellige enhetene og funksjonene, og at det blir for lite effekt på strømforsyningen. Mulig jeg tar feil. Kan hende at du kan klare å få den opp å gå da. 5571892[/snapback] Jepp, kan godt hende at det kan være noe spenningsfeil. Men rart også om du har prøvd med to forskjellige PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå