TA-Millman Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg skulle gjerne kjøpt et XFX 7800GT (PV-T70G-UDF) Europeisk modell med VGA + DVI. http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...urationId=24357 Det ser litt rotete ut på den siden med tanke på beskrivelser og det kan virke som det er duak DVI, DVI + VGA og dobbel VGA i samme kort , men de har vel ikke to like modeller med ulikt varenr. Mener den ene er VGA + DVI og den andre modellen er Dobbel DVI. Sikkert noen som har rotet med inntastingen. Problemet er at nettbutikker som Komplett (De har den rimeligste Amerikanske modellen som ukens tilbud nå.) med fler selger Amerikanske XFX modeller på det norske markedet. For det første er det helt bakvendt og er det i det hele tatt lov? Jeg vil tro at Amerikanske modeller er forbeholdt salg i Nordamerika. Det virker som om noen tøyer grenser for ekstra profitt. Dog kan det hende det ikke er så strengt med tanke på skjermkort. Det kan og hende at det er rot på sidene til XFX slik at modellene ikke er forbeholdt USA. Uansett er det ikke derfor jeg skriver. (Ønsker å få tak i europeisk modell pga. spesifikasjoner.) Jeg skriver fordi jeg lurer på om noen vet hvor man kan få tak i PV-T70G-UDF eller tilsvarende kort ned VGA.utgang fra annen fabrikat. Jeg bruker utelukkende high end CRT og da ønsker jeg ikke benytte adapter som medfører signaltap pga et ekstra mellomledd med dobbelt tap. Dørst er det signaltap inn til adapteret og så er det tap mellom adapter og skjermkabel. Normalt sett har man bare den siste mellom VGAutgang og skjermkabel. Selvfølgelig er det marginale tap, men analoge signaler er nok utasatt for tap/støy/forvrengning som det er. Jeg skal innrømme at jeg er sær og vil ha detaljer perfekt, men jeg setter pris på om noen har tips til hvor man kan gå tak i et 7800GT med VGAutgang. Uansett, takk for din dyrebare tid, ha en behagelig uke Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei. Jeg hadde for en tid tilbake dualscreen-oppsett med 2 stk identiske Samsung CRT-skjermer som begge har kun VGA-inngang. Men skjermkortet mitt hadde VGA+DVI, slik at jeg måtte bruke en DVI->VGA-kabel. Men det var ingen synlige forskjeller på skjermene når ene var analog VGA og den andre var digital DVI. Begge skjermene kjørte 1600x1200 @ 75 Hz. Så jeg tror du trygt kan kjøpe dual DVI-kort og bare bruke en slik DVI->VGA-kabel uten noe kvalitetstap. Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Skag: Ja, det er ikke så stor forskjell men jeg synes det blir baklengs å koble en skjermkabel med forgylte kontaktflater og av beste kvalitet gjennom en DVI-VGAadapter til 10 kroner. Det blir litt som å kjøpe dyr signalkabel til Hi-Fi-Anlegget og skjøte den på midten med lampettledning du bare fant i en garasje. Mulig det ikke er så stor forskjell for menigmann, men det føles ikke bra. Jeg vil iallefall prøve å få tak i grafikkort med VGAutgang først. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det skal vel bli samme resultat uansett om adapteren sitter på kortet eller om den sitter i utgangen? Kan ikke se for meg det blir den helt store forskjell, kjører selv XFX 7800GT med DVI-VGA adapter, og det funker bra. Merker ikke noe forskjell fra før, da jeg hadde kort med VGA utgang. Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det skal vel bli samme resultat uansett om adapteren sitter på kortet eller om den sitter i utgangen?Kan ikke se for meg det blir den helt store forskjell, kjører selv XFX 7800GT med DVI-VGA adapter, og det funker bra. Merker ikke noe forskjell fra før, da jeg hadde kort med VGA utgang. 5562345[/snapback] Analoge signaler taper seg ved medieovergang. Jeg hadde ikke brydd meg om det ikke var high-end-skjerm. Jeg innrømmer at jeg er sær. Grunnen til at jeg postet var for å finne kort med VGA, ikke for å diskutere signaltap. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 På den PC'en jeg har analog high-end skjerm bruker jeg en slik DVI-VGA overgang som fulgte med et Matrox Parhelia kort... Den har forgylte kontaktflater i begge endene i motsetning til det som følger med ATi og nVidia-kort idag. Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Dobbeltposting Beklager Endret 6. februar 2006 av TA-Millman Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Raptor,06/02-2006 : 20:57]På den PC'en jeg har analog high-end skjerm bruker jeg en slik DVI-VGA overgang som fulgte med et Matrox Parhelia kort... Den har forgylte kontaktflater i begge endene i motsetning til det som følger med ATi og nVidia-kort idag. 5562972[/snapback] Ja, det er det jeg mener, at kvaliteten er for lav slik at jeg i utganspunktet helst vil ha med VGA-ut slik at jeg slipper lete etter overgang av bra kvalitet og betale flere hundre kroner for det. Det blir nesten som å kjøpe Ferrari men plukke dekk fra bilopphuggeren. Egentig er jo ikke kontaktflaten på VGAut bra nok heller, men det får så være da det koster 150 000 å få laget et custom grafikkort. Men det går jo an å lodde på en ny kontakt på et eksisterende kort, men det finnes da grenser for galskap. Selv hos meg :!: Ble glad da jeg så det var VGA-ut på 7800GS. Skal kjøpe et slik og ha i en Pentium M rigg. Jeg skjønner ikke det der flatpanelhysteriet. Om de sier på TV at man skal hoppe på havet, trenger man vel ikke gjøre det selv om andre gjør det. Dere må gjerne kalle meg sær og kresen, men jeg synes ikke flatpaneler er bra nok per i dag. Jeg trives best på land, så kan dere andre hoppe på havet når produsentene ber dere gjøre så. Jeg kjøper flatpanel når det blir bra nok, så kan dere andre få betale for utviklingen. Tusen takk. Blir kjempeglad til tips om hvor man kan få tak i 7800GT med VGA. Til nød GTX. Endret 6. februar 2006 av TA-Millman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå