Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping og loven og min 850?

Anbefalte innlegg

Hei alle ihop ..

Blir sittende i ny og ne og lese innlegg på forumet her - særlig de som går på chipping av biler. Høres jævli kult ut å dra ut 20-30 hester ekstra, men er dette egentlig lov?

Og dersom det ikke er lov - hva risikerer jeg da? Hva om jeg skal selge bilen min i etterkant - kan jeg da selge den chippet eller bør jeg få fjernet det før salg?

Og siste spm - jeg har en volvo 850 10v 97mod(manuell), hva kult kan jeg gjøre med den som ikke koster meg skjorta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er lov å chippe, men det skal godkjennes og betales avgift på (med mindre bilen har rullet på norske skilter i mer enn 10 år) det..

Husk også at når man øker effekten, så må man kunne bremse bilen også igjen..

Blir du stoppet uten å ha det godkjent, kan du få en ganske morsom regning fra Tollvesenet (på mer enn det koster normalt), samt at Biltilsynet kan ta skilta dine.

Når du skal selge kan vel ny eier få bestemme om han vil ha chip eller ikke. Er bare å sette inn igjen gammel chip, så er den vel stort sett som før (må muligens konfigureres på nytt)..

Av morsomme ting man kan gjøre med en 850, så kommer 18" felger, senk, og soting helt rundt ganske høyt opp.. Da blir den ganske stilig, gjerne med litt fet utblås på eksosen også.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Er vel 10 år på norske skilter, altså det går på dato..

Satsene for bruksfradraget er:

* Over 1 år : 15%

* Over 2 år : 30%

* Over 3 år : 45%

* Over 4 år : 55%

* Over 5 år : 65%

* Over 6 år : 75%

* Over 7 år : 85%

* Over 8 år : 90%

* Over 9 år : 95%

* Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...