Propaganda Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En ting jeg lurer på. Jeg har aldri måtte betale lisens, er det fordi jeg ikke har kjøpt TV? Jeg har TV, men den fikk jeg etter fattern, så den er jo ikke registrert på meg, slipper jeg å betale da? eller kommer plutselig han kontrollør karen og buster meg? haha Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Kjøpte ein tv, satt lisensen på pappa. Nrk kan vel ikkje kreve lisens frå meg då sjølv om eg bur i eit anna hus? Tipper det er ein grense på kor mange tv'er ein lisens kan ha. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Du skal ifølge loven betale lisens da, ja, Ed Hunter. Men det er vel ikke lett for NRK å spore opp alle som flytter osv. Men dette er viktig: Når en lisenskontrollør banker på døra neste gang, bare si "NEI, JEG HAR IKKE TV" Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Æsj, kom en kontrollør her om dagen, han sa ikke at han var det, bare ringte på og lurte på om vi hadde tv, tenkte ikke noe på det så sa ja. Prøvde å kværulere meg bort med "ja, men vi er bare koblet opp på kabelen til huseieren, må vel ikke betale da, da de betaler?", men det funka dårlig Møkka lisens, ser på tv maks 2-3 timer i uka, og hvertfall ikke nrk Endret 16. mars 2006 av mushi Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Damn! Kva med å henge eit skilt ute på døra, der det står "Dette huset har ikkje TV." Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg tror følgende alternativ fungerer utmerket: Når jeg har fått brevet fra NRK om at jeg må betale lisens, sender jeg inn et svarbrev der det står at vi har beslutta å kaste tv-en framfor å betale. Jeg gjorde dette for et par år siden, og da plaga ikke NRK meg igjen. Men den gangen hadde jeg allerede betalt lisens i over et år og jeg kvitta meg faktisk med tv-en Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Hva kan de gjøre? Hvis man sier da de kommer at man ikke har. Er det opp til kontrolløren og tenke "jo, han har" og så melde fra? Eller holder det bare å si..jeg har ikke. Eller "PCen er koblet til en skjerm som video avspiller, ingen tuner her". Jeg ser på NRK sine sider at de har en link til lovdata om at de kan gi advarsler og bøter. Kjenner dere noen som noensinne har fått en bot for å nekte for å ha TV? Og da hatt det. En annen sak, noen som vet om Komplett og Netshop og lignende butikker er pliktige til å opplyse NRK med navn om hvem som kjøper LCD TVer med tunere og Mediacenter PCer med tunere? Og fra når de eventuelt ble pliktige til å gjøre det? TV butikker er vel det....når man kjøper en TV blir vel navnet ditt registrert og oversendt NRK til slutt. AKIRA Endret 20. mars 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Harde virkelighet: Du bor sammen med foreldra og besteforeldra dine i Fjernsynsveien 1, du har 1 tv i kjelleren, foreldra dine 1 i stua , og besteforeldra dine 1 på rommet sitt. Dere trenger bare betale 1 lisens. Du bor i Fjernsynsveien 1, foreldra dine i Fjernsynsveien 2 , og besteforeldra dine i Fjernsynsveien 3. Dere må betale 1 lisens hver. @Propaganda, det er jo lov å håpe. Viss du skrur lyden av hver gang du får noen på døra, skal det strengt tatt være vanskelig for dem og finne ut at du har et tv (Gikk på denne smellen selv, satt foran pc'en, dama så på en eller annen såpeserie, jeg gikk og åpnet, lyden var relativt høy .... :| ) Endret 22. mars 2006 av Phalanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå