Gå til innhold

Unngå NRK-lisens - Løsningen endelig her?

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på.

Jeg har aldri måtte betale lisens, er det fordi jeg ikke har kjøpt TV?

Jeg har TV, men den fikk jeg etter fattern, så den er jo ikke registrert på meg, slipper jeg å betale da? eller kommer plutselig han kontrollør karen og buster meg? haha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, kom en kontrollør her om dagen, han sa ikke at han var det, bare ringte på og lurte på om vi hadde tv, tenkte ikke noe på det så sa ja.

Prøvde å kværulere meg bort med "ja, men vi er bare koblet opp på kabelen til huseieren, må vel ikke betale da, da de betaler?", men det funka dårlig :p

Møkka lisens, ser på tv maks 2-3 timer i uka, og hvertfall ikke nrk :hrm:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg tror følgende alternativ fungerer utmerket:

Når jeg har fått brevet fra NRK om at jeg må betale lisens, sender jeg inn et svarbrev der det står at vi har beslutta å kaste tv-en framfor å betale. Jeg gjorde dette for et par år siden, og da plaga ikke NRK meg igjen.

Men den gangen hadde jeg allerede betalt lisens i over et år og jeg kvitta meg faktisk med tv-en :hmm:

Lenke til kommentar

Hva kan de gjøre? Hvis man sier da de kommer at man ikke har. Er det opp til kontrolløren og tenke "jo, han har" og så melde fra? Eller holder det bare å si..jeg har ikke. Eller "PCen er koblet til en skjerm som video avspiller, ingen tuner her".

Jeg ser på NRK sine sider at de har en link til lovdata om at de kan gi advarsler og bøter.

Kjenner dere noen som noensinne har fått en bot for å nekte for å ha TV? Og da hatt det.

En annen sak, noen som vet om Komplett og Netshop og lignende butikker er pliktige til å opplyse NRK med navn om hvem som kjøper LCD TVer med tunere og Mediacenter PCer med tunere? Og fra når de eventuelt ble pliktige til å gjøre det? TV butikker er vel det....når man kjøper en TV blir vel navnet ditt registrert og oversendt NRK til slutt.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Harde virkelighet:

Du bor sammen med foreldra og besteforeldra dine i Fjernsynsveien 1, du har 1 tv i kjelleren, foreldra dine 1 i stua , og besteforeldra dine 1 på rommet sitt. Dere trenger bare betale 1 lisens.

Du bor i Fjernsynsveien 1, foreldra dine i Fjernsynsveien 2 , og besteforeldra dine i Fjernsynsveien 3. Dere må betale 1 lisens hver.

@Propaganda, det er jo lov å håpe. Viss du skrur lyden av hver gang du får noen på døra, skal det strengt tatt være vanskelig for dem og finne ut at du har et tv :) (Gikk på denne smellen selv, satt foran pc'en, dama så på en eller annen såpeserie, jeg gikk og åpnet, lyden var relativt høy .... :| )

Endret av Phalanx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...