Gå til innhold

Unngå NRK-lisens - Løsningen endelig her?

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Vil innlede med at jeg anser NRK som den eneste virkelig brukendes TV-kanalen vi har her i landet. Politisk og økonomisk uavhengig. Hipp hurra! Må ikke vende seg etter markedskreftene etc.....

Anyway. Jeg er student, og vil gjerne støtte denne fantastiske TV-kanalen. Senere...

Bor for tiden for meg selv, og venter i spenning på Lisens-innkrevings-brevet... Har ett tv, dette er dog IKKE tilkoblet antenne. Jeg vet at man er pliktig å betale lisens bare man har en tuner i hus...

Spørsmålet mitt er som følgende; Kan jeg fjerne Tuneren fra Tv-en min? Iht lovverket er det selve tuneren som er lisenspliktig... Jeg har et Loewe Vitros 32", og etter det jeg forstår er denne TVen modulbasert... Kan jeg fjerne tuner-modulen, dokumentere dette ovenfor NRK og deretter be dem dra dit pepperen gror?

Helsing

TH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Eller bare si at du ikke har TV og ikke betale.

AKIRA

5559774[/snapback]

Jeg vil da ikke lyve...

TV-en er kjøpt i mitt navn, og iht. til norsk lov må selger melde meg inn som tv-eier i en sentral database hos NRK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Har tatt dette opp med en kamerat som jobber på Solberg... De har avtale med NRK, og kan gjøre denne type jobber for 500kr. Dvs., de tar ut tuneren og sender beskjed om dette til NRK.... Sjefolainen.

Lenke til kommentar
Har tatt dette opp med en kamerat som jobber på Solberg... De har avtale med NRK, og kan gjøre denne type jobber for 500kr. Dvs., de tar ut tuneren og sender beskjed om dette til NRK.... Sjefolainen.

Kan vel ikke være så enkelt å slippe å betale lisens. De fleste har jo flere TV'er i disse dager. Eller videospiller (som pleier å ha tuner).

Lenke til kommentar
Isbilen: God idé! Eller man kan sparke ham i ballene! YEAH! Ingenting som å straffe de som ikke fortjener det, fordi politikere har bestemt at NRK skal få penger fra folket. Han fortjener helt klart å bli hånet, han som gjør noe så fælt som jobben han er ansatt for å gjøre.

5559907[/snapback]

Hvis jeg hadde hatt den drittjobben der hadde jeg kost meg med å melde fra til mine overordnede om at folk ikke har tuner i fjernsyna sine. Er mer snakk om å få uttrykk for egen frustrasjon dog.

Lenke til kommentar

jeg jobbet en tid på et radio tv verksted der vi tok inn tver, fjernet pluggen på tuneren.

(vi fjernet ikke tuneren men bare gjore sånn at det var umulig å koble til noen

antenne der.) dereter skrev vi ut kvitering til kunden på at det var gjort og med denne

kunne kunden bli fritatt for lisens... ikke værre en det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
jeg jobbet en tid på et radio tv verksted der vi tok inn tver, fjernet pluggen på tuneren.

(vi fjernet ikke tuneren men bare gjore sånn at det var umulig å koble til noen

antenne der.) dereter skrev vi ut kvitering til kunden på at det var gjort og med denne

kunne kunden bli fritatt for lisens... ikke værre en det.

5560108[/snapback]

Sounds jolly good! Eneste som er dumt er at jeg ikke liker at folk kladder på Loewen min :/ *tafsepå*

Lenke til kommentar

Liten vits å være ufordragelig ovenfor kontrolløren. Jeg ble selv ferska ganske solid for en stund tilbake, men kontrolløren var bare hyggelig. Han gjør bare jobben sin. Hvis du skal klage så gjør det på politikerne som har bestemt at skatter og avgifter er "kult" selv om du ikke benytter deg av tjenesten det gjelder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Helvete. En jeg bor sammen med sa til kontrolløren at vi hadde tv. Hva faen skal jeg gjøre nå? TV-en står i mitt navn nå.

Skal jeg:

a) Selge faenskapet

b) Fjerne denne tuneren

c) Lyve til NRK om at tven er solgt

5764458[/snapback]

Alternativ d) La det kjøtthuet du bor sammen med betale...

Lenke til kommentar
Helvete. En jeg bor sammen med sa til kontrolløren at vi hadde tv. Hva faen skal jeg gjøre nå? TV-en står i mitt navn nå.

Skal jeg:

a) Selge faenskapet

b) Fjerne denne tuneren

c) Lyve til NRK om at tven er solgt

5764458[/snapback]

i værste fall så kan du vel bare putte tv'en i ett skap eller no, og si at den er kastet.

Høres helt fjernt ut, men han kan jo ikke bevise at du ikke har kasta den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...