Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei! Vil innlede med at jeg anser NRK som den eneste virkelig brukendes TV-kanalen vi har her i landet. Politisk og økonomisk uavhengig. Hipp hurra! Må ikke vende seg etter markedskreftene etc..... Anyway. Jeg er student, og vil gjerne støtte denne fantastiske TV-kanalen. Senere... Bor for tiden for meg selv, og venter i spenning på Lisens-innkrevings-brevet... Har ett tv, dette er dog IKKE tilkoblet antenne. Jeg vet at man er pliktig å betale lisens bare man har en tuner i hus... Spørsmålet mitt er som følgende; Kan jeg fjerne Tuneren fra Tv-en min? Iht lovverket er det selve tuneren som er lisenspliktig... Jeg har et Loewe Vitros 32", og etter det jeg forstår er denne TVen modulbasert... Kan jeg fjerne tuner-modulen, dokumentere dette ovenfor NRK og deretter be dem dra dit pepperen gror? Helsing TH Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Eller bare si at du ikke har TV og ikke betale. AKIRA Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Eller bare si at du ikke har TV og ikke betale. AKIRA 5559774[/snapback] Jeg vil da ikke lyve... TV-en er kjøpt i mitt navn, og iht. til norsk lov må selger melde meg inn som tv-eier i en sentral database hos NRK. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Mye morsommere å bare invitere kontrolløren med inn, vise ham fjernsynet, og hånlig vise ham at det ikke er utstyrt med tuner, og at han derfor bare kan dra seg... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Isbilen: God idé! Eller man kan sparke ham i ballene! YEAH! Ingenting som å straffe de som ikke fortjener det, fordi politikere har bestemt at NRK skal få penger fra folket. Han fortjener helt klart å bli hånet, han som gjør noe så fælt som jobben han er ansatt for å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei! Har tatt dette opp med en kamerat som jobber på Solberg... De har avtale med NRK, og kan gjøre denne type jobber for 500kr. Dvs., de tar ut tuneren og sender beskjed om dette til NRK.... Sjefolainen. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Har tatt dette opp med en kamerat som jobber på Solberg... De har avtale med NRK, og kan gjøre denne type jobber for 500kr. Dvs., de tar ut tuneren og sender beskjed om dette til NRK.... Sjefolainen. Kan vel ikke være så enkelt å slippe å betale lisens. De fleste har jo flere TV'er i disse dager. Eller videospiller (som pleier å ha tuner). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Isbilen: God idé! Eller man kan sparke ham i ballene! YEAH! Ingenting som å straffe de som ikke fortjener det, fordi politikere har bestemt at NRK skal få penger fra folket. Han fortjener helt klart å bli hånet, han som gjør noe så fælt som jobben han er ansatt for å gjøre. 5559907[/snapback] Hvis jeg hadde hatt den drittjobben der hadde jeg kost meg med å melde fra til mine overordnede om at folk ikke har tuner i fjernsyna sine. Er mer snakk om å få uttrykk for egen frustrasjon dog. Lenke til kommentar
maze Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 jeg jobbet en tid på et radio tv verksted der vi tok inn tver, fjernet pluggen på tuneren. (vi fjernet ikke tuneren men bare gjore sånn at det var umulig å koble til noen antenne der.) dereter skrev vi ut kvitering til kunden på at det var gjort og med denne kunne kunden bli fritatt for lisens... ikke værre en det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 jeg jobbet en tid på et radio tv verksted der vi tok inn tver, fjernet pluggen på tuneren.(vi fjernet ikke tuneren men bare gjore sånn at det var umulig å koble til noen antenne der.) dereter skrev vi ut kvitering til kunden på at det var gjort og med denne kunne kunden bli fritatt for lisens... ikke værre en det. 5560108[/snapback] Sounds jolly good! Eneste som er dumt er at jeg ikke liker at folk kladder på Loewen min :/ *tafsepå* Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Takk til alle TV-produsenter som lager plasma/LCD-skjerm uten tuner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 http://www.visiononline.no/vo/ http://www.dagbladet.no/kultur/2006/02/08/457179.html Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 http://www.visiononline.no/vo/http://www.dagbladet.no/kultur/2006/02/08/457179.html 5572106[/snapback] Hvorfor heller ikke finne noen gratis alternativer da ? i denne artikkelen er det nevnt : http://www.digital-hverdag.com/?p=18 Lenke til kommentar
Talker Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 En ting jeg har lurt på.. Må man betale lisens om man kan ta inn radio kanalene til NRK også?? Blir i så fall vanskelig å følge opp.. hehe Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Liten vits å være ufordragelig ovenfor kontrolløren. Jeg ble selv ferska ganske solid for en stund tilbake, men kontrolløren var bare hyggelig. Han gjør bare jobben sin. Hvis du skal klage så gjør det på politikerne som har bestemt at skatter og avgifter er "kult" selv om du ikke benytter deg av tjenesten det gjelder. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Helvete. En jeg bor sammen med sa til kontrolløren at vi hadde tv. Hva faen skal jeg gjøre nå? TV-en står i mitt navn nå. Skal jeg: a) Selge faenskapet b) Fjerne denne tuneren c) Lyve til NRK om at tven er solgt Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Helvete. En jeg bor sammen med sa til kontrolløren at vi hadde tv. Hva faen skal jeg gjøre nå? TV-en står i mitt navn nå. Skal jeg: a) Selge faenskapet b) Fjerne denne tuneren c) Lyve til NRK om at tven er solgt 5764458[/snapback] Alternativ d) La det kjøtthuet du bor sammen med betale... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Du kan "selge" tvn til foreldra dine, men det er ulovlig Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Helvete. En jeg bor sammen med sa til kontrolløren at vi hadde tv. Hva faen skal jeg gjøre nå? TV-en står i mitt navn nå. Skal jeg: a) Selge faenskapet b) Fjerne denne tuneren c) Lyve til NRK om at tven er solgt 5764458[/snapback] i værste fall så kan du vel bare putte tv'en i ett skap eller no, og si at den er kastet. Høres helt fjernt ut, men han kan jo ikke bevise at du ikke har kasta den? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Synes at det er greit å være under 18 jeg.. Så lenge det varer .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå