Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er 127.0.0.1 ?

Anbefalte innlegg

Å eg har ikkje ledd så mykje på lenge.

Det som gjer "cred" til tråden er jo at folk tilknytta siten er med å fyrer opp under spøken.

Og der var forklaringa, syntes det var ein genial måte å sei justfuckinggoogleit.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha! Hadde mistanke om at det var gjort slik. Kunne aldri ha trodd at ingen hadde lagt inn ordentlig eller motsigende svar.

Men det gaar ogsaa an aa si "Soek, det finnes mange slike traader! Traaden stenges." Det virker rett og slett som maktmisbruk overfor brukerene som er i denne saken uvitende etter min mening. Aa fjerne innlegg er ikke akkurat aa foretrekke vel?

Endret av joebush
Lenke til kommentar
For en forbaska gruppe tullinger. Over siterte jeg siste innlegg skrevet av selve Administrator til siten.

EDIT: jaja, naa slipper de i alle fall aa maatte foelge linken. ;)

EDIT2: Maa nesten tro at mange post mangler. Jeg kan ikke tenke meg at flere ikke hadde skikkelig respons til innleggene, og dermed maa de ha blitt fjernet. :| Men kanskje jeg tar feil og alle brukere der er tullinger. hehe

5559809[/snapback]

Totalt var 29 poster i den tråden slettet var ja, så crew der (untaket var meg) hadde en helvetesjobb med å holde den tråden så korrekt useriøs som mulig.

Vi gjør slike ting avogtil. Det er vår egen lille protest mot det å sy puter under armene på folk og gi de korrekt svar på ting de kan finne ut ved å bruke søkemotorer. Ikke bare googleaktigsøkemotor, men også den søkefunksjonen forum som regel har(nFF har en fin en ja, hw.no også) og så lese seg fram til svaret. 99% av alle spørsmal kan besvares om man skriver deler av spørsmålet inn i en søkemotor, og så kobler muspeker, øyne og den lille klumpen med fett som heter hjerne. Jeg føler meg ganske sikker på at om ikke pusting hadde vært en noenlunde automatisk funksjon ville jeg ofte sett poster med "Hvordan puster jeg?!?!?!?!?!?!111".

5560133[/snapback]

Hehe, joda, men samtidig så kan det bli litt for mye av det gode med søking også, søkte en gang på google for å finne ut av et problem, og de 8 første treffene jeg fant var råd av typen "google it", og da blir det litt for dumt, fant faktisk ikke noe fornuftig svar av å google det når alt kom til alt.

AtW

Lenke til kommentar

Hva i alle dager var alt det tøvet med FBI, ICANN, CIA? :ermm:

127.0.0.1/localhost-trafikk forlater jo ikke engang NIC (nettverksadapteren), så data sendt til 127.0.0.1/localhost vil aldri bli sendt over mediumet (f.eks ethernetkabelen).

Edit: Ah, så nå at de spøker med den selvproklamerte n00b'en :!:

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Det var en artikkel for en stund siden som moderator DesertGlow skrev på Nettavisen som omhandlet nettopp denne IP adressen (gjengir historien ettersom jeg husker den):

Det var en kar på IRC som tøffet seg litt og fortalte alle hvor badass h4xz0r han var. Etter mye spam og flood på kanalen så bestemte han å bevise hvor god han var til å nuke folk. Han bad deltagere i kanalen til å velge et mål, nærmere bestemt en IP adresse. Noen oppgav 127.0.0.1 som mål. Da sa han fyren at nå skulle den personen nukes. Etter noen sekunder datt han ut av kanalen. Det vites ikke om han virkelig nuket seg selv eller om han bare forlot kanalen men det var uansett jævli humor :)

Lenke til kommentar
Hehe, joda, men samtidig så kan det bli litt for mye av det gode med søking også, søkte en gang på google for å finne ut av et problem, og de 8 første treffene jeg fant var råd av typen "google it", og da blir det litt for dumt, fant faktisk ikke noe fornuftig svar av å google det når alt kom til alt.

AtW

5560149[/snapback]

Første treff på: what is 127.0.0.1 på google:

http://www.google.com/search?num=100&hl=en...efine:127.0.0.1

Lenke til kommentar
Hei,

jeg vil bare som embedet som administrator her få medele at vi takker så forbanna mye den personen som tipset Nye Kripos om denne tråden.

Nå har jeg satt i avhør siden klokken 9 i morges, og jeg har ingen idè hva som kommer til å skje videre.

Vi får håpe at ICANN ikke kommer til å forfølge saken.

Bare sånn at det er sagt. For aller siste gang;

127.0.0.1 ER IKKE NOE Å SPØKE MED!

Denne tråden kommer til å forbli stengt.

For en forbaska gruppe tullinger. Over siterte jeg siste innlegg skrevet av selve Administrator til siten.

EDIT: jaja, naa slipper de i alle fall aa maatte foelge linken. ;)

EDIT2: Maa nesten tro at mange post mangler. Jeg kan ikke tenke meg at flere ikke hadde skikkelig respons til innleggene, og dermed maa de ha blitt fjernet. :| Men kanskje jeg tar feil og alle brukere der er tullinger. hehe

5559809[/snapback]

Tullinger? Tror ikke det. Har ingen forbindelse med det forumet selv men det er på tide at noen www-forum får identitet og særpreg. Her på HW risikerer man jo advasler og annet ved den mindre utskeielser. Jeg er hjertens enig med en av moderator i forumet som forsvarer svar og sletting. Det er helt ufarlig om fyren blir redd 127.XXXX og samtidig er det helt sikkert noen som har sendt en pm eller e-post.

På no.alt. motorsykler har man da klart å pådra seg politianmeldelser for påståtte drapstrusler (I could tell you but then I had to ....) og lange avisartikkler fordi journalister ikke kan oppføre seg i henhold til de skrevene og uskrevene regler. Stor humor.

Endeløse tråder om hvorfor kardangsykler ikke kan kjøre på bakhjulet er også tidvis serdeles underholdende lesing. Men det er klart, der har man også surmagde pedanter som forlanger saklighet og orden uansett hvor idiotiske spørsmålene er.

Lenke til kommentar

Det er da greit at moderatorene prøver å holde en viss standard her?

Freakforum er en lysende eksempel på *hvor* mye tull det er på nett. De har høy underholdningsverdi men hvis jeg trenger å vite noe viktig går jeg et annet sted. Lest litt for mange poster med "hvis du gjør dette feil ryker en finger/hele handa/vestlandet sør for stadt". :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...