Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er 127.0.0.1 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

127.0.0.1 er loopback til din egen PC. Visst du skriver det i adresselinja kommer du inn på din egen PC og det du har delt å på nettverket.

Edit: Det er ikke noe ondskapsfullt med denne adressa, og alt preiket om CIA & FBI er bare noe sprøyt.

Endret av enuR.
Lenke til kommentar
I freakforum er der en tråd om 127.0.0.1 

Kan noen her si meg om det er noe som helst fakta i denne tråden.. eller om det er oppspinn fra ende til annen..

Her er link til tråden

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=60582

[EDIT] bortsett fra at 127.0.0.1 er localhost (min/din egen PC)

5559675[/snapback]

Virker som det er en gjeng som prøver å lure trådstarter på meg, og ja det er oppspinn fra ende til annen. (dvs nå gadd jeg ikke å lese alt, så det finnes sikkert bitte litt der som er riktig).

AtW

Lenke til kommentar
Hei,

jeg vil bare som embedet som administrator her få medele at vi takker så forbanna mye den personen som tipset Nye Kripos om denne tråden.

Nå har jeg satt i avhør siden klokken 9 i morges, og jeg har ingen idè hva som kommer til å skje videre.

Vi får håpe at ICANN ikke kommer til å forfølge saken.

Bare sånn at det er sagt. For aller siste gang;

127.0.0.1 ER IKKE NOE Å SPØKE MED!

Denne tråden kommer til å forbli stengt.

For en forbaska gruppe tullinger. Over siterte jeg siste innlegg skrevet av selve Administrator til siten.

EDIT: jaja, naa slipper de i alle fall aa maatte foelge linken. ;)

EDIT2: Maa nesten tro at mange post mangler. Jeg kan ikke tenke meg at flere ikke hadde skikkelig respons til innleggene, og dermed maa de ha blitt fjernet. :| Men kanskje jeg tar feil og alle brukere der er tullinger. hehe

Endret av joebush
Lenke til kommentar
joebush

Jeg er selv en aktiv bruker på nFF! Og ingen av de folka der er none tullinger!

Alle med respekt for seg selv vet jo at  127.0.0.1 fører til FBI etc! Så prøver man seg på den er man ganske dum!

Registrer deg på forumet og vær der noen mnd før du utaler deg om hvor dumme folk er ;)

5559916[/snapback]

Ordet 'tullinger' er kun brukt i sammenhengen med traaden vi diskuterer her, og var ikke ment mer generelt. Ikke frakt inn deres sinnsyke 127.0.0.1/FBI/CIA/ICANN traad hit, for det blir bare off-topic likevel.

Og jeg har ikke sagt at noen var dumme. Skjoenner godt at det var en fleip tatt til de kanter. Men folk som skal ha ordentlig (les: ekte) svar paa ting kommer ut derfra med svaere misforstaaelser og disinformasjon. Jeg synes ikke det blir spesielt morsomt av den grunnen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Haha, så jævlig bra post

Ble faktisk selv litt lurt med 127.0.0.1 en gang for lenge siden, var en irc-server som gikk ned så sa noen ircoper at jeg hadde cracka serveren (de la fram en eller anna logg som inneholdt 127.0.0.1). Siden det da pekte mot min maskin trodde jeg jo på det når de sa "bare sjekk ipen den peker mot maskinen din". Jeg trodde jo såå på det også vettu (var ikke så flink da) :p

Lenke til kommentar
For en forbaska gruppe tullinger. Over siterte jeg siste innlegg skrevet av selve Administrator til siten.

EDIT: jaja, naa slipper de i alle fall aa maatte foelge linken. ;)

EDIT2: Maa nesten tro at mange post mangler. Jeg kan ikke tenke meg at flere ikke hadde skikkelig respons til innleggene, og dermed maa de ha blitt fjernet. :| Men kanskje jeg tar feil og alle brukere der er tullinger. hehe

5559809[/snapback]

Totalt var 29 poster i den tråden slettet var ja, så crew der (untaket var meg) hadde en helvetesjobb med å holde den tråden så korrekt useriøs som mulig.

Vi gjør slike ting avogtil. Det er vår egen lille protest mot det å sy puter under armene på folk og gi de korrekt svar på ting de kan finne ut ved å bruke søkemotorer. Ikke bare googleaktigsøkemotor, men også den søkefunksjonen forum som regel har(nFF har en fin en ja, hw.no også) og så lese seg fram til svaret. 99% av alle spørsmal kan besvares om man skriver deler av spørsmålet inn i en søkemotor, og så kobler muspeker, øyne og den lille klumpen med fett som heter hjerne. Jeg føler meg ganske sikker på at om ikke pusting hadde vært en noenlunde automatisk funksjon ville jeg ofte sett poster med "Hvordan puster jeg?!?!?!?!?!?!111".

Endret av meitemark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...