Gå til innhold

Er DDR-DIMM en helt vanlig minnebrikke?

janken

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bestille en 256 minnebrikke.

Typen jeg har fra før er:

Apacer 256MB UNB PC2100 CL2

Kan jeg bruke denne typen som Komplett.no selger ?

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

Hva står DDR-DIMM for? Denne brikken er heller ikke Apacer men det går vel bra ?

Takker for alle svar

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-09-16 14:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Apacer PC2100-brikker PSData selger nå er CL2 .. PC2700 er sannsynligvis CL2,5 siden CL2 brikker med 333Mhz (DDR) hastighet ennå er ganske dyre.

Til deg som startet tråden : hvorfor ikke kjøpe en lik Apacer 256MB PC2100 CL2 brikke ? Du bør ihvertfall ikke kjøpe en ny brikke som bare klarer 2,5 , siden dette vil tvinge den brikka du allerede har å kjøre på CL2,5 den også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-16 14:16, skrev janken:

Hva står DDR-DIMM for? Denne brikken er heller ikke Apacer men det går vel bra ?

DDR står for Double Data Rate, noe som gjør at ram kan føre info igjennom i begge ender som gjør den dobbelt så rask som SDram. SDram betyr faktisk bare Synchronus Dram :smile:

Til alle dere som sier RD Ram er så jæ**** bra, det er IKKE så mye bedre enn DDR-RAM, RD-ram er bare 5-10% bedre enn ddr (bevist før med hardware tester), DDR-ram er MER stabilt, og trekker ikke så mye strøm....RD derimot trekker så mye strøm at de blir levert med metalhette som ska trekke ut varmen.

Konklusjon: SATS DDR-RAM :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...