Gå til innhold

Warcraft III - Mostander angriper for raskt.

Anbefalte innlegg

Hei. Har to spørsmål.

Altså, når jeg spiller "custom" i WCIII, så får jeg så vidt tid til å bygge noe som helst, før motstanderen kommer og angriper og destroyer hele basen min, og jeg taper.

Kommer altfor for fort. Jeg har gamespeed på fast, for ellers går det så forjævlig tregt å bygge :roll:

Og det andre - Når man spiller custom, hvordan i svarte lvler man heroen opp?

Fikk dette for noen dager siden og såvidt spilt det, så vær snil :thumbup:

Takk for svar.

Endret av meinhold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har to spørsmål.

Altså, når jeg spiller "custom" i WCIII, så får jeg så vidt tid til å bygge noe som helst, før motstanderen kommer og angriper og destroyer hele basen min, og jeg taper.

Kommer altfor for fort. Jeg har gamespeed på fast, for ellers går det så forjævlig tregt å bygge :roll:

Og det andre - Når man spiller custom, hvordan i svarte lvler man heroen opp?

Fikk dette for noen dager siden og såvidt spilt det, så vær snil :thumbup:

Takk for svar.

5559497[/snapback]

Saken er at du må ha en strategi. Jeg vet ikke helt hvilken rase du spiller, men man skal som regel alltid bygge:

• Alter til å bygge helt.
  • En Farm, Moonwell, Ziggurat eller Burrow til å fore soldatene dine. (Supply)
  • Barrack, Ancient of War eller Crypt til å bygge soldater.
  • Husk at du bare skal ha 5 arbeidere til å hente gull.
  • Som regel 6 arbeidere til å hente ved fra skogen (med mindre du spiller Night Elf, da er det flere).

Så fortsetter du bare å bygge food-bygninger for å ha nok mat til soldatene. Etter at du har produsert 4-5 soldater og en helt så kan du enten løpe ut å drepe de innfødte monstrene på brettet eller angripe motstanderen. Mens du gjør dette burde du som regel velge hovedbygningen din (Great hall, Town hall, Tree of life og Necropolis) og trykk på knappen som oppgraderer det. Når du gjør det kan du bygge nye units, dette er nødvendig, for man vil normalt sett ikke ha for mye av de første soldatene (Grunts, Footmen, Archers og Ghouls).

Når det gjelder helten så er det slik at den får experience av å drepe motstanderens soldater eller innfødte, datastyrte monstre.

EDIT: Jeg kan godt vise deg litt på Battle.net i dag hvis du vil.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Heihei, her var det mange fine svar. Tusen takk!

(Med unntak av noen)

[*]Husk at du bare skal ha 5 arbeidere til å hente gull.

[*]Som regel 6 arbeidere til å hente ved fra skogen (med mindre du spiller Night Elf, da er det flere).

Hvorfor akkuratt det antallet?

Når det gjelder helten så er det slik at den får experience av å drepe motstanderens soldater eller innfødte, datastyrte monstre.

Aha, men hvordan kan det da ha seg at når jeg blir angrepet av CPU-heroen er den i f. eks lvl 3?

EDIT: Jeg kan godt vise deg litt på Battle.net i dag hvis du vil.

5559721[/snapback]

Uhm, sliter litt med å koble til battle.net, da .. Alle penga har gått med til fear, farcry og pop, så man kan vel si at jeg ikke er helt legal :tease:

Takk for linken, Curse ;) - Skal sjekke den ut.

Og hey, easy - Den var ny :w00t:

Takk for svar, alle sammen!!

edit:

Spiller for det meste som orc, har ikke "hatt tid" til å prøve de andre.

Endret av meinhold
Lenke til kommentar
[*]Husk at du bare skal ha 5 arbeidere til å hente gull.

[*]Som regel 6 arbeidere til å hente ved fra skogen (med mindre du spiller Night Elf, da er det flere).

Hvorfor akkuratt det antallet?

Fordi det vil ikkje lønne seg med fleire, dei vil berre stå i kø utanfor gullmina.

Aha, men hvordan kan det da ha seg at når jeg blir angrepet av CPU-heroen er den i f. eks lvl 3?

Fordi computeren (fantastisk ordbruk..) kjøper Altar med ein gang, eit par andre enheter og går ut for å "creepe". Jo fleire creeps (datatyrt monstre) han får tatt før han kjem ned til deg, jo meir experience og nivåer får han.

Har du spelt gjennom Campaign? Om ikkje så kan det være lurt, du lærer mykje der, og det er kjekkare enn Custom (IMO).

Easy er eit must ja, for ein nybegynnar skal du være rimelig dreven innan RTS for å kunne ta Normal eller Insane.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Du speler orc du ja:D

Begynn med og ta 3 stk i gullgruva, ta 1 på barracks, og 1 på alter.

Bygg so 1 til arbeider, sett han til og bygge burrow.

Dei 2 neste arbeiderne du lager tar du i gullgruva. Når du får 200gull lager du ein krigar. Lag hero med eingang alter er ferdig. Pass på og alltid ha nok burrows. Bygg 1 ny burrow med eingang den første er ferdig, dersom du har råd. Dersom du ikkje har råd, berre sett han til og hogge ved. Du kan fint begynne og creepe med berre 1 krigar, pga krigarene tåler masse.

Bygg blacksmith og eit tårn inn i basen. Eit tårn er bra og ha mot compen når den rusher deg. Men Bygg det inn i basen sånn at det ikkje blir so fort ødelagt.

Min lille måte då, kan godt hende det fints beidre. Men eg synts denne funker flott :)

Btw Campaign er som sagt veldig lærerikt!:D

Endret av scorpion87
Lenke til kommentar

Campaign hjelpe veldig lite faktisk du får bare oppleve eventyr..

du får nesten aldri oppgave om å bygge noe fra bunnen

som aller andre her seier:

altar først så supply... barracks når hero din e sån "ferdig"

nede til venstre ser du mape der vise det småe grønne prikke (vist du har den nyaste versjonen) der burde du gå å creepe så du kan lvl hero din....

Endret av wilai
Lenke til kommentar

Maks du kan creepe til er 5, sjelden heroen blir noe særlig mer enn det, ihvertfall i korte 1vs1 kamper...

Men jeg abefaler å spille campaign, hjelper kanskje ikke så veldig for multiplayer, men du får med deg en fantstisk historie;)

Og du burde kjøpe spillet, koster ikke mer en ett par hundrelapper, og er det noen som fortjene pengene dine er det blizzard;)

Lenke til kommentar

Du må ha en taktikk i WC, det er ikke som sim City der du skal bruke lang tid på å bygge en stor by og så sitte å se på den. Du skal kun bygge de bygningene og folkene som er nødvendig, og bruke kortest mulig tid.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

kt600 - Om du ikke har noe konstruktivt å komme med; Hold kjeft.

Takk for alle fine svar, dere andre :)

Spiller du WC3 vanlig eller med utvidelsen The Frozen Throne?

Vel, jeg har begge og begge er installert, men jeg vil spille "igjennom" eneren først. Eller er dette noe vits i?

Lenke til kommentar

Altså, jeg sliter også med at computeren _zerger_ meg totalt.. Taper ofte på easy og 70%.. Jeg er ingen noob heller, har en finfin taktikk og byggeorden.

Samme skjer forøvrig uansett om jeg spiller orc eller human.

4 til gold, 1 til altar, nye peons imens, farm, osvosv. Blir ferdig med basen ganske fort og får lvlet heroen min. :/

Lenke til kommentar

har ikke så mye å si hvordan du bygger så lenge du har micro ( unit control ), spiller du nok så får du bedre micro etterhvert. Som orc bygg deg først altar og 1 burrow, resten av peonnene i gullminen, add 2 peons og bygg 1 baracks, så pumper du grunts, etter hvert går du bare noe som kontrer motstanderen

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ein fin måte å lære på er å spele med venner som kan det. Eg kom meg gjennom Campaign greit nok, men i Custom game sleit eg meir. Så etter eg spelte eit par omgangar på LAN med 2 andre og såg korleis dei spelte kom det seg straks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...