Gå til innhold

3spm ang winXP og ett ang firefox

Anbefalte innlegg

--- Win XP ---

*Løst*

1. Jeg har kun 1 brukerkonto på min bærebare pc, uten passord. Jeg har det samme på den stasjonære og der logger den automatisk inn uten at jeg kommer til vinduet hvor man kan velge konto først. Hvordan får jeg stilt inn så den bærebare gjør det samme? (winXP professional forresten). Veldig unødvendig med det ene trykket hver gang for å komme videre.

2. På min bærebare så er det en hurtigtast for å starte "display properties". Denne er ctr+alt+2. Dette er tilfeldigvis også samme kombinasjon som jeg er vant til å bruke for å skrive "@". Det er litt slitsomt at display properties åpner seg hver gang jeg skriver alfakrøll. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg nekter å gå over til "alt gr" tasten!

*Løst*

3. Jeg bruker stort sett windows explorer for å navigere rundt på pc'en.

Når jeg åpner denne så starter jeg automatisk i my documents. Går det an å sette en parameter et sted som gjør at den starter f.eks i D: i stedet?

--- Mozilla Firefox ---

*Løst*

Hver gang jeg starter FF så er det i minimert vindu med en toolbar som heter "bookmarks toolbar". Jeg har ingen bookmarks, så den er tom. Det gir meg hjerneblødning at jeg må maksimere vinduet og fjerne toolbaren manuelt hver gang jeg starter FF. Hvordan får jeg stilt inn FF sånn at toolbaren blir borte for godt og at vinduet er maksimert? (jeg snakker om den toolbaren som fjernes via view->toolbars->bookmarks_toolbar)

Og hvorfor starter FF i minimert vindu når properties for FF->run er satt til maximized?

-Sharagoz

Endret av Sharagoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte omsider å finne svar på spørsmål 3.

Du forandrer "Target" feltet i snarveien til explorer til "%systemroot%\explorer.exe /e,D:\"

"D:\" kan byttes ut med en hvilken som helst annen adresse.

EDIT:

Trippelposting er vel det samme som å be om juling.

Løsning på #4:

Det viste seg at det ligger en fil gjemt langt helvete inni en skjult folder i "documents and settings" som måtte slettes for at de nye innstillingene kunne lagres.

I denne folderen ligger det en fil som må slettes:

C:\Documents and Settings\<Windows login/user name>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<Profile name>\

Navnet på fila er "localstore.rdf" og må nok finnes manuelt pga at den ligger in en skjult folder..

Det er viktig at FF er lukket før denne slettes. Etter at denne er borte vil de nye innstillingene bli lagret sånn som de er første gangen du åpner og lukker FF.

Endret av Sharagoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...