Gå til innhold

Raptor hyler som et fly!

Marzo

Anbefalte innlegg

Samboeren sendte meg melding om at maskinen bråkte mer enn vanlig.

Fikk meg en ny disk på garanti for ikke mange dagene siden og tenkte det måtte være at hun reagerte på, siden den hørtes helt normalt ut før jeg gikk ut i dag. Men når jeg kom hjem å fikk på maskinen hørte jeg med en gang at noe var galt. Den hviner/hyler langt over normalt. Så høyt at den plager folk som sover i et annet rom over gangen..

Har kjørt WD Diagnostic og kjørt sector scan bla.. Ingen feil funnet.

Men maskinen oppfører seg veldig rart, henger seg opp i en minutt ca hvert 5 min.

Og den starter seint osv..

Kan dette tyde på en feil med motor i disken? Siden "platene" leses fint ved bruk av disk verktøy?

Tok en test med Hd Tach, og den så slik ut:

post-11307-1139187295_thumb.jpg

Vet ikke om dette er normalt, men tallene varrierer fra gang til gang så noe skulle tyde på ugler i mosen.

Hadde som nevnt tidligere nettopp en disk hos komplett som fikk masse ødelagte sektorer. De vil vel begynne å lure på hva i alle dager jeg holder på med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynne å vurdere andre årsaker om du er storforbruker på disker...?

Hva med foreksempel Spenningen til hardiskene.?

Varme.?

Vet ikke noe om resten av oppsettet...

Min 37Gig raptor takket for seg på nyåret også, men uten ulyder, den ble bare stille.... :p

Lenke til kommentar

Har 5 disker tilsammen. De levde sammen i god harmoni noen måneder før spetakkelet begynte. Det er også 2x 80mm vifter rett på diskene, har et Thermaltake Xaser 3 kabinett med masse vifter.

Frykter det er raptor disken som ber sin siste bønn her, har sendt mail til komplett om retur av produktet. Huff jeg som absolutt ikke har tid til å miste maskinen for den neste uken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...