Gå til innhold

AMD 64 3700 Radeon x800gt overklokket

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på om dere som kan noe om dette kan fortelle meg om dette ser bra ut..?

Ligger på 38`C og 45`C på Load Fortsatt med orginaled boxed vifte. Zalman 9500 kommer i løpet av uka...

Hva med skjerm kortet..? Tåler det 20% klokking..? Og noen som kan si mefg hvordan jeg finner tempen på det..?

post-93347-1139183359_thumb.jpg

post-93347-1139183582_thumb.jpg

post-93347-1139183592_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste sandy 3700+ som jeg har sett i det siste har klart 2.8ghz ganske lett. En på forumet har til å med klart 3ghz med 1.45v. Det er ganske sykt, banker til å med mitt opty 148 cabye. Vet ikke om du har prøvd med lavere vcore, eller høyere htt, har du?

Du kan bruke riva tuner til å klokke skjermkortet ditt. I det programet kan man også overvåke kjerne temperaturen til gpu'en.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Er ganske ny på dette, så ett par spørsmål..

Lavere v-core..? Tro jeg satt den til +5% i BIOS, kan det stemme..? Var ikke lurt med andre ord det da kankjse...?

Jeg bruker riva tuner, men hvor finner jeg tempen der..?

Endret av Niri
Lenke til kommentar
De fleste sandy 3700+ som jeg har sett i det siste har klart 2.8ghz ganske lett. En på forumet har til å med klart 3ghz med 1.45v. Det er ganske sykt, banker til å med mitt opty 148 cabye. Vet ikke om du har prøvd med lavere vcore, eller høyere htt, har du?

Du kan bruke riva tuner til å klokke skjermkortet ditt. I det programet kan man også overvåke kjerne temperaturen til gpu'en.

5559175[/snapback]

hehe formann har klart 3,4 ghz men men, det var med fase :dribble:

til trådstarter.. ser du bruker Everest, der kan du gå på "computer"/"sensor" så står gpu temp og gpu ambient der :cool:

ganske grei temp på cpu.. tror nok du har bra med kabinettvifter:P , forresten, kjør prime95 bare for å sjekke stabilitet;)

Lenke til kommentar

Finner ikke noe gpu temp der heller jeg.. Kanskje ikke hovedkortet støtter det..?

MSI K8N Diamond..

Har 6x 80mm vifter ja.. Greit med litt gjennomstrømning da :)

Blir nok bedre når Zalman 9500 kommer i posten, sammen med 8stk silenX vifter.. Bytter ut de i PSU og, Bråker faktisk, selv om den skulle være "lydløs"

(Hiper Type-R 580W)

post-93347-1139249039_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hehe formann har klart 3,4 ghz men men, det var med fase :dribble:

til trådstarter.. ser du bruker Everest, der kan du gå på "computer"/"sensor" så står gpu temp og gpu ambient der :cool:

ganske grei temp på cpu.. tror nok du har bra med kabinettvifter:P , forresten, kjør prime95 bare for å sjekke stabilitet;)

5561156[/snapback]

HAHA!! bare vent til jeg får stilt opp volten du xD tør nok å gå til 1.6.. kansje vi ser 3,4 Ghz på luft :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...