Niri Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei, bare lurer på om dere som kan noe om dette kan fortelle meg om dette ser bra ut..? Ligger på 38`C og 45`C på Load Fortsatt med orginaled boxed vifte. Zalman 9500 kommer i løpet av uka... Hva med skjerm kortet..? Tåler det 20% klokking..? Og noen som kan si mefg hvordan jeg finner tempen på det..? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) De fleste sandy 3700+ som jeg har sett i det siste har klart 2.8ghz ganske lett. En på forumet har til å med klart 3ghz med 1.45v. Det er ganske sykt, banker til å med mitt opty 148 cabye. Vet ikke om du har prøvd med lavere vcore, eller høyere htt, har du? Du kan bruke riva tuner til å klokke skjermkortet ditt. I det programet kan man også overvåke kjerne temperaturen til gpu'en. Endret 6. februar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Niri Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Er ganske ny på dette, så ett par spørsmål.. Lavere v-core..? Tro jeg satt den til +5% i BIOS, kan det stemme..? Var ikke lurt med andre ord det da kankjse...? Jeg bruker riva tuner, men hvor finner jeg tempen der..? Endret 6. februar 2006 av Niri Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er noe som heter hardware monitoring. Eller det er en filmrull med forstørrelseglass på. Lenke til kommentar
Niri Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det står det bare MHz kortet går på.. Ikke noe om temp.. (som jeg klarer å se da..) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Du må krysse av temperatur visning på gpu'en. Gå inni setup også setter du en hake på core temperature. Endret 6. februar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 De fleste sandy 3700+ som jeg har sett i det siste har klart 2.8ghz ganske lett. En på forumet har til å med klart 3ghz med 1.45v. Det er ganske sykt, banker til å med mitt opty 148 cabye. Vet ikke om du har prøvd med lavere vcore, eller høyere htt, har du? Du kan bruke riva tuner til å klokke skjermkortet ditt. I det programet kan man også overvåke kjerne temperaturen til gpu'en. 5559175[/snapback] hehe formann har klart 3,4 ghz men men, det var med fase til trådstarter.. ser du bruker Everest, der kan du gå på "computer"/"sensor" så står gpu temp og gpu ambient der ganske grei temp på cpu.. tror nok du har bra med kabinettvifter:P , forresten, kjør prime95 bare for å sjekke stabilitet;) Lenke til kommentar
Niri Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Finner ikke noe gpu temp der heller jeg.. Kanskje ikke hovedkortet støtter det..? MSI K8N Diamond.. Har 6x 80mm vifter ja.. Greit med litt gjennomstrømning da Blir nok bedre når Zalman 9500 kommer i posten, sammen med 8stk silenX vifter.. Bytter ut de i PSU og, Bråker faktisk, selv om den skulle være "lydløs" (Hiper Type-R 580W) Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 hehe formann har klart 3,4 ghz men men, det var med fase til trådstarter.. ser du bruker Everest, der kan du gå på "computer"/"sensor" så står gpu temp og gpu ambient der ganske grei temp på cpu.. tror nok du har bra med kabinettvifter:P , forresten, kjør prime95 bare for å sjekke stabilitet;) 5561156[/snapback] HAHA!! bare vent til jeg får stilt opp volten du xD tør nok å gå til 1.6.. kansje vi ser 3,4 Ghz på luft Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 SWAT dude.. : hehe 3,4 med luft? tja.. henge kabinettet utafor vinduet når det er 15minus ute er jo en mulighet men hadde hvert rått om du fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå