Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys, Tilkoblingen reseter?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop satt opp et trådløs nettverk.

Jeg spiller World Of Warcraft og får disconnects hele tiden.

Så får meg som ikke har så mye peiling på nettverk virker det som om

maskinen mister kontakten med nettverket i et par sekunder før det kommer inn

igjen. :cry:

Router er Linksys WRT54GS v1.1

Nettverkskort er 3com OfficeConnect Wireless USB adapter (3CRUSB10075)

ISP er telenor. :blush:

Jeg har sikret nettverket med WPA-PSK og MAC filtering.

Jeg har slått av Broadcast SSID.

Jeg har prøvd å slå av firewall både i windows og på routeren men

har det samme problemet uansett.

Har ikke prøvd å oppdatere Firmware enda, kan dette løse problemet?

Hvilken Firmvare burde jeg eventuelt installere?

En løsning på problemet eller en link til sider hvor jeg kan få det ville vært fint.

Endret av Zame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem men jeg har en D-LINK 4300 router. Mister forbindelsen i et sekund eller 2 så er jeg på igjen :thumbdown: Dette skjer veldig ofte, opptil flere ganger i timen, men det varierer.

Det legger seg en hendelse i hendelsesloggen som sier TCPIP, hendelse 4201 hver gang dette skjer :dribble:

Jeg har siste firmware versjon på routeren og har ikke rotet med noen instillinger i det siste heller :no:

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Bruker selv Tarifa firmware, og det har vært problemfritt ettet at jeg fikk det.

Søk etter WRT54G her på forumet, så får du flust med linker til alternativ firmware.

5559230[/snapback]

Jeg har nå lastet ned Tarifa Firmwaren, men i readme filen står det :

!!!THIS Firmware is ONLY for WRT54G models V1 to V4!!

Men jeg har jo WRT54GS. vil det spille noen rolle?

Nyeste version jeg klarte å få lastet ned var version 009,

er dette siste versionen? Hvis ikke, har noen en link til hvor jeg kan laste ned siste?

Jeg så en post på www.linksysinfo.org der noen nevnte en version 011, men jeg finner ikke noen plass å laste den ned fra.

Lenke til kommentar

Phew, var bra jeg dobbelsjekket da. :ermm:

Får vel laste ned DD-WRT da å se om jeg kan få det til.

Et lite spørsmål til bare, pc´en min står et godt stykke fra routeren, så hvis jeg

skal koble meg til den med kabel så kan må jeg koble ruteren fra internet og bære den med meg inn til pc´en. Men det går vel greit, trenger vel ikke å være koblet til internett får å installere Firmware? :hmm:

Sry for mange teite spørsmål, men jeg er den fødte pessimist og er overbevist om

at gjør jeg noe uten å spørre om det går greit så kommer routeren til å

takke får seg.

Endret av Zame
Lenke til kommentar
Phew, var bra jeg dobbelsjekket da.  :ermm:

Får vel laste ned DD-WRT da å se om jeg kan få det til.

Et lite spørsmål til bare, pc´en min står et godt stykke fra routeren, så hvis jeg

skal koble meg til den med kabel så kan må jeg koble ruteren fra internet og bære den med meg inn til pc´en. Men det går vel greit, trenger vel ikke å være koblet til internett får å installere Firmware?  :hmm:

Sry for mange teite spørsmål, men jeg er den fødte pessimist og er overbevist om

at gjør jeg noe uten å spørre om det går greit så kommer routeren til å

takke får seg.

5559919[/snapback]

Neida, du trenger ikke å være tilkobla nettet i det hele tatt. Sørg bare for at du er tilkobla routeren med kabel! ;)

Husk å ha DD-WRT klar før du skal bytte firmware.

Flash først med geneticutgaven (dd-wrt.v23_generic.bin) av DD-WRT, og så flasher du til DD-WRT standard (dd-wrt.v23_wrt54gs.bin) til factury defaults. :)

Her har du direkte link til DD-WRT firmwaren du skal bruke.

Håper du får det til! :thumbup:

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Beklager at jeg anbefalte firmware som du ikke kan bruke.

Av de mest kjente alternative firmware'ene er det DD-WRT som er den største, etter det jeg har sett/skjønt.

Jeg har altså WRT54G v3.1, og den etter å ha lest på www.linksysinfo.org falt altså mitt valg på Tarifa.

Jeg trodde en kunne bruke samme firmware siden forskjellen "bare" er speedboost.

Lykke til med innstallasjonen og mange problemfrie timer på trådløst internett.

Men husk altså å oppgradere firmware'n MED KABEL.(som MrGlenn skrev) :D

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Nå har jeg installert den nye Firmwaren, det ble ikke helt uten angst men det gikk.

Etter jeg hadde flashet den første (generic) så alt greit ut, men etter jeg flashet nummer 2 fikk jeg ikke kontakt med routeren lenger, etter endel resets av routeren og reboots av data´n og diverse bønner og løfter til det jeg kunne komme på av guder så fikk jeg det til. Nå er nettet oppe og kjøre igjen, jeg har ingen problemer med at jeg blir frakoblet når jeg spiller, men jeg har fortsatt utrolig irriterende lag spikes. Ofte har jeg lag spikes hvor alt stopper i 15-20 sekund. Det er ikke noe lag ellers, ligger på ca. 1-200ms som er det samme som når jeg ikke bruker trådløs. Jeg har ikke stilt på noen andre instillinger på ruteren enn at jeg skrudde på WPA-PSK sikring.

Takk til alle som har hjulpet så langt, har noen noen forslag til hva som kan forrårsake lag spiksene også så takker jeg ikke nei til å høre de. :!:

Endret av Zame
Lenke til kommentar
Nå har jeg installert den nye Firmwaren, det ble ikke helt uten angst men det gikk.

Etter jeg hadde flashet den første (generic) så alt greit ut, men etter jeg flashet nummer 2 fikk jeg ikke kontakt med routeren lenger, etter endel resets av routeren og reboots av data´n og diverse bønner og løfter til det jeg kunne komme på av guder så fikk jeg det til. Nå er nettet oppe og kjøre igjen, jeg har ingen problemer med at jeg blir frakoblet når jeg spiller, men jeg har fortsatt utrolig irriterende lag spikes. Ofte har jeg lag spikes hvor alt stopper i 15-20 sekund. Det er ikke noe lag ellers, ligger på ca. 1-200ms som er det samme som når jeg ikke bruker trådløs. Jeg har ikke stilt på noen andre instillinger på ruteren enn at jeg skrudde på WPA-PSK sikring.

Takk til alle som har hjulpet så langt, har noen noen forslag til hva som kan forrårsake lag spiksene også så takker jeg ikke nei til å høre de.  :!:

5562331[/snapback]

Ja, jeg har kanskje løsningen. Det er et kjent problem med WRT54G(s) og WoW, samt samtlige P2P applikasjoner som f.eks. Bittorrent, gnutella, dc++ etc.

Uansett, hvis du kjører DD-WRT er dette en mulig løsning.

Først: Still inn maks porter i router-oppsettet til 4096, samt tidsavbruddet for UDP og TCP til 120s

Så aktiverer du SSHd på routeren og velger en port annet enn standard 22, f.eks. port 5000.

Deretter logger du inn i routeren med en SSH-client (f.eks. Bitvise Tunnelier for windows) med brukernavn "root" og passordet til routeren.

Skriv så inn disse kommandoene, en linje a gangen, etterfulgt med enter;

~ # nvram set rc_startup="

> echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts

> echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_ignore_bogus_error_responses

> echo '600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120' > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts

> "

~ # nvram commit

~ # reboot

The system is going down NOW !!

Sending SIGTERM to all processes.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å ha vært rett medisin, problemet er ikke 100% borte, men det er ihvertfall 99% bedre enn det var før. Nå er det kansje en liten lag spike på 2-3 sekunder hvert 15. minutt eller noe, før var det snakk om lagspikes på 10-15 sekunder annet hvert minutt. :!: Takk til alle for all hjelpen, dette kan jeg leve med så nå skal jeg slutte å plage dere. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...