Gå til innhold

15" laptop med 7800go? og litt skjermkort debatt!

ZanZel

Anbefalte innlegg

(Husk at det er bærbare maskiner og (mobile)grafikkort det er snakk om her da!!)

finnes det ingen laptopper med 15" skjerm som har det beste skjermkortet fra nvidia ?

Og hvis noen kunne være så vennlige å rangere de forskjellige mobile gfx kortene etter ytelse ville jeg blitt veldig glad.. Trodde en stund at man kunne bare se på modell betegnelsen for se hva som var best..

men på ati sine kort så er jo x700 og x800 like bra som x1600 har jeg lest.. da ble jeg overrasket.. trodde x1600 skulle være suverent overlegne de i hvertfall..

og hvorfor er det ingen som har laget en 12,1" maskin med bra skjermkort enda.. det burde da være mulig..

(Husk at det er bærbare maskiner og (mobile)grafikkort det er snakk om her da!!)

Takk for alle innspill, håper jeg blir litt klokere!

Mvh

ZanZel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så da er en maskin med x1600 ikke totalt bomskudd å skaffe seg allikevel da?

er x1600 det beste mobility kortet fra ati som man får tak i akkurat nå?

vet at x1800 og x1900 er ute stasjonært... men har ikke sett det til notebooks enda..

Lenke til kommentar
finnes det ingen laptopper med 15" skjerm som har det beste skjermkortet fra nvidia?

Ser ikke slik ut foreløpig, desverre. Men skal du ha et så fett skjermkort så må du jo ha skjerm som yter det rettferdighet. Kanskje det derfor ikke er 15" med go7800 gtx?

Lenke til kommentar
finnes det ingen laptopper med 15" skjerm som har det beste skjermkortet fra nvidia?

Ser ikke slik ut foreløpig, desverre. Men skal du ha et så fett skjermkort så må du jo ha skjerm som yter det rettferdighet. Kanskje det derfor ikke er 15" med go7800 gtx?

5564302[/snapback]

5564302[/snapback]

Yte rettferdighet? Dette gjelder jo ikke oss som på alle måter foretrekker 15" (eller 14"). Det er en misforståelse å tro at "større" kan likestilles med "bedre". At det er en utbredt oppfatning er en annen sak.

For de som liker god plass på skjermen er det oppløsningen som teller. Det har faktisk vært 15" skjermer å få (blandt annet Dell) med 1600x1200 oppløsning! (UXGA).

Jeg har hatt bærbar med 17 tommer skjerm i snart et år nå, og jeg hater dette monsteret av en breiflabb, når det gjelder størrelse og utseende (Dell 9300). Jeg synes det er pinlig å dra den frem og sette den oppå bordet hvis jeg må ta den med noe sted. Men den er god rent teknisk, stillegående og med godt skjermkort.

Tilbake til det med størrelse. Når det gjelder bærbare (og LCD generelt) kan man jo sitte helt nær skjermen uten at det sliter på øynene. På en måte kan man gjøre den så stor man ønsker med å regulere avstanden! Vel, såfremt man ikke har noe problem med å fokusere på nært hold, da. Det er bare et overfladisk førsteintrykk som gjør at man sier "stor" eller "liten": Det eneste tilfelle jeg kan tenke meg at en stor skjerm er bra er om man sitter sammen med kjæresten i sofaen og ser på en film (men vil ikke de fleste da bruke TV skjermen?).

Jeg vil også si at miniatyrisering kan ha sin sjarm også når det gjelder film (og spill). Jeg ville gladelig ha betalt 10.000 mer om jeg kunne fått denne maskinen jeg har nå med 15"skjerm og et mer sobert design. 15 hvis jeg kunne få 14!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...