flabb1 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 jeg lurer på hvilke av disse 2 kortene som klokker best på en opteron 144? dfi kortet dfi lanparty ut nf4 ultra-d, eller msi'en msi k8n neo4 f nforce 4... tenkte iallefall å nå 2,5-2,6 mZh tips gjerne på et bra, men rimelig kort, helst under 1000'lappen Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg tror DFI har overgrepet på MSI da det gjelder å klokke. DFI er jo kjent for å være veldig overklokkbare på hovedkortene. Hadde et DFI LANParty hovedkort på min gamle PC, klokket greit og høyt den da. Så med riktig kjøler, og CPU så skal du nok klare å komme opp i 2.5-6 GHz Lenke til kommentar
skyline Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Kongen av OC er DFI, uten tvil. MSI: Don`t even think about it. Kronisk ustabile med ustabile spenninger! (min erfaring med MSI) DFI gir deg enorme justerings muligheter med tanke på timings, spenninger osv. I tilleg har DFI førsteklasses Japanske kondensatorer, som gir veldig stabil og jevn spenning. En Opteron 144 bør rekke mye lengre enn 2,5 - 2,6 i de fleste tilfeller. Jeg anbefaler dog en Opteron 165 isteden! (dual core) Endret 6. februar 2006 av skyline Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Ville garantert valgt DFI. Det som er "klokkekongen" nå til dags. Mange innstillinger og tåler høy HT (heter vel det?) hastighet. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) hva med dette? sapphire edit: les testene! Endret 6. februar 2006 av eXa Lenke til kommentar
flabb1 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 okei, så da faller nok mitt valg på et DFI kort grunnen til at det blei en 144, var fordi det var den eneste som var å få tak i, og det var fra en privat person og rett meg hvis jeg tar feil, men blir det helt slutt på 939 opteron's? det er jo konger, ifølge ryktet... HeHe gleder meg til å finne ut av det Lenke til kommentar
skyline Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 okei, så da faller nok mitt valg på et DFI kort grunnen til at det blei en 144, var fordi det var den eneste som var å få tak i, og det var fra en privat person og rett meg hvis jeg tar feil, men blir det helt slutt på 939 opteron's? det er jo konger, ifølge ryktet... HeHe gleder meg til å finne ut av det 5561830[/snapback] Lykke til! Du blir nok veldig fornøyd! Det er en del rykter om at 939 Opteron er kuttet ut, jeg kan ikke si noenting sikkert pr. idag, men det er merkbart vanskeligere å få tak i de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå