apegryn Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Er det mulig å skifte frontlykter fra en bil til en annen uten å skifte noe/mye elektrisk, og er det i det hele tatt lovlig? Bilen min har sjipe frontlykter, hadde vært morsomt å prøvd en liten facelift Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det mest kritiske er vel festeanordningen, samt ledningskontaktene.. Om dette passer, så skulle det vel gå, med mindre det kan være forskjell i det elektriske..? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Det jeg hadde i hodet var igrunn golf II lykter på en passat B2, men det er i og for seg et spørsmål som går rundt alle typer biler Lurte vel egentlig mest på om lyktbytter i det hele tatt var lovlig og om det er stor forkjell på det elektriske fra bil til bil, eller om det er standarer som følges... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Lyktebytte er IKKE forbudt. Er lyktene E-merket er det lovelig. Kjenner ikke til om det er H4 pærer eller ei på nevnte biler, men er det samme type på begge bilene passer sansyneligvis strømpluggene i bakkant. Hvis ikke, er det en smal sak å ordne dette, da du kan klippe av ledningene noen cm fra pluggene på Golfen, og koble (lodde) de til lysledningene på Passaten. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Så det er med andre ord lov å skifte lyktene uten ettergodkjenning? Er ikke noe H4 pærer det er snakk om, jeg tenkte på biler av eldre typen 85-90 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Skal ikke trenge noe godkjenning så lenge dem er E-merka.. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 er bare og "modde" på plass.. ( H4 er også eldre enn 85.. ) Lenke til kommentar
audi s4/a4 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det kan da være greit å få tatt lys justering på dem etterpå. slik at det blir rett hvis du ikke gjør det selv. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) **glem det, jeg gjorde litt research selv, fant det svaret jeg ville frem til*** Endret 7. februar 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå