Bytex Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Jeg har fått masse tilfeldige artifacts overalt på skjermen, og sitter nå og venter på nytt skjermkort (bestilt for en time siden). Det jeg lurer på er, finnes det noen måte å "underklokke" grafikkortet jeg har i mellomtiden? Blir sliten av å få tykke streker over hele skjermbildet når som helst. I spill er det helt umulig, blir bare "fargemos" etter noen sekunder ingame. Tar jo gjerne noen dager å få skjermkortet i posten, og jeg må jo ha noe å gjøre imens. Her er et screenshot jeg tok for noen sekunder siden. Det har ingenting med Windows å gjøre, jeg får artifacts under reboot også. Endret 5. februar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvilket skjermkort er det du har? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) ATI Radeon 9800 PRO. Har prøvd ATITool, det hjelper ingenting. Det bare lager mere trøbbel når den scanner etter arti's. Men nå ble det faktisk bedre her..jeg kjørte avinstall, drivercleaner, og installerte catalyst 5.6 (gammle driver). Nå har jeg ikke hatt arti's på ei god stund. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke da.. Endret 5. februar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Sweet jesus! Err.. joda, det er mulig å underklokke grafikkkortet, du kan gjøre det med coolbits som kan lastes fra guru3d.com men... jeg tviler på det vil fikse dette problemet. Når du får artifacts i 2d-modus, og av så seriøs grad, så vil jeg tro det er en hardware defekt, og ikke noe som vil påvirkes av underklokking. -Stigma Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Hehe du skulle sett i WoW. Triangler bare kommer ut av landskapet og herjer og beveger seg overalt..Det ser ut som et ondt virus i en dårlig hollywood-film Men det er faktisk OK nå..foreløpig. (se forrige post) Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) høyre klikk på skrive bordet ----> velg egenskaper------> velg instillinger -------> velg avansert--------> Velg feilsøking--------> skru ned maskinvareakselerasjon noen hakk til det hjelper...... kan da bare surfe web og lettere operasjoner som ikke krever 3d effekter jeg har faktisk opplevd at et overklokket skjermkort har "reparert seg selv".. bare noen dager uten overklokking og maskinvareakselerasjon så vart det bra igjen. du kan prøve å se om der er mye støv i kjøleren... og om der høy temp rundt kortet... der er ikke temp sensor på 9800 serien da men du kjenner om kortet er brennhett i Idle modus Endret 5. februar 2006 av DArkwIng Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Sånn så det ut igår når jeg prøvde å kjøre Artifact-testen i ATITool Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvis du legger inn omegadriverne til ATI kort så følger det med et program som heter RADlinker, det kan du klokke ned kortet med. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Screenshot fra WOW igår: Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Hvorfor bruker du ikke ATI tool til å underklokke da? artifacts scan gjør ingenting... det bare leter etter artifacts... bare dra slideren noen ti talls Mhz under standar og velg "set Clock" edit: har du stok kjøler på det?.... jeg er villig til å kjøpe kortet til "frakt" pris...(gratis men jeg betaler frakten) Endret 5. februar 2006 av DArkwIng Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg gjorde det..dro de helt ned til 300/300..ingen resultat overhodet. DER var de tilbake igjen..faen ass. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg lukter nytt kort. Happy visasviing. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Way ahead of ya..no more ATI for denne karen. Du vil ikke ha dette kortet, det er nesten 4 år gammelt. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30716 Sendes imorra Endret 5. februar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 høyre klikk på skrive bordet ----> velg egenskaper------> velg instillinger -------> velg avansert--------> Velg feilsøking--------> skru ned maskinvareakselerasjon noen hakk til det hjelper...... kan da bare surfe web og lettere operasjoner som ikke krever 3d effekter jeg har faktisk opplevd at et overklokket skjermkort har "reparert seg selv".. bare noen dager uten overklokking og maskinvareakselerasjon så vart det bra igjen. du kan prøve å se om der er mye støv i kjøleren... og om der høy temp rundt kortet... der er ikke temp sensor på 9800 serien da men du kjenner om kortet er brennhett i Idle modus 5559029[/snapback] har du prøvd det jeg skrev tidligere her? det med å skru ned maskinvareakselerasjonen?? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Jau gikk ned to hakk på slideren. Da forsvant det værste..midlertidig. "Disable all cursor and advanced drawing accellerations." Ett hakk ned hjalp ikke. Game over maaan! Vel, det kommer jo NOE godt ut av dette. Jeg ble presset til å oppgradere skjermkort som jeg har "tenk" å gjøre i evigheter. Edit: nå er de her igjen. Nå disablet jeg alt annet enn basic accel..ooog de kommer tilbake. Men tenk om det ikke er skjermkortet da?! Endret 5. februar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Har det vært skjermen så hadde du ikke merket noen forskjell Da skulle den kun ha forandret seg etter oppfriskningsfrekvens (Hz). Fint kort du har bestilt. sikler litt på det selv for å få litt mer liv i PCen jeg har nå P4 2.8Ghz sokkel 478. Har kun et Radeon 9600XT i den nå Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Har det vært skjermen så hadde du ikke merket noen forskjell Da skulle den kun ha forandret seg etter oppfriskningsfrekvens (Hz). Fint kort du har bestilt. sikler litt på det selv for å få litt mer liv i PCen jeg har nå P4 2.8Ghz sokkel 478. Har kun et Radeon 9600XT i den nå 5559178[/snapback] det der et helt sikkert skjemkortet.. har du foresten sjekka om vifta på skjermkortet funker? har du artifaks fra med en gang du booter om pcen er kald eller kommer det litt sånn etterhvert? sjekk vifta på skjermkortet.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Jada den går den. Det er litt rart da..selv når jeg ikke har ATI-drivere inne spruter de frem på skjermen helt tilfeldig. Men så lenge grafikkortet ikke har det bra blir det vel sånn uansett om drivere er lastet eller ikke? Får plutselig ikke lov å loade ATI Tray tools. Den sier noe om at "Wrong version of low level driver found! Please uninstall current version, restart computer and install it again". low level driveR? dette kom ETTER jeg nettopp reinstallerte driverne. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har faktisk hatt et problem som var helt likt på mitt X800 for en liten stund siden. Jeg begynte å rote med timingsene på rammen på skjermkortet gjennom ATI-tool. Fikk også litt lignende ved å underklokke skjermkortet for mye, skjønt jeg skjønner ikke selv hvordan egentlig. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 hmmm har du en annen skjerm du kan prøve det 9800 kortet på? en tv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå