permo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har hatt min sidan november der eg har flytta den rundt i huset alt etter behov. Brukar den mykje til opptak av tv- programmer via PCMCIA TV- kort fra Aver. Maskina er robust og kan sikkert også tole ein støyt. Brukar den som desktoperstattar der eg har CRT- skjerm, USB-hub for perifere einingar s.s. tastatur, mus, scanner og SanDisk kortlesar. Sjølv om maskina har innebygd lesar så må eg bruke ekstern kortlesar til XD- og SM-kort. Maskina er i seg sjølv svært behageleg å arbeide med eit svært godt tastatur og skjerm. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvordan kan jeg egentlig forhindre at den slår seg i ventemodus når lokket lukkes, og hvordan forhindrer jeg at internettet slår seg av når den ikke brukes på en lang stund? Har sjekket alternativer for strøm og satt den til å aldri gå i ventemodus, men den gjør det alikevell når lokket blir lukket. Lenke til kommentar
bluemusic Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Maskinen er robust den. Merker som sagt innen tegn på skjermen hvis man trykker på baksiden. Skjermen er tynne og meget lekker. Tastaturet er knall og lager lite lyd. XGA = 1024x768 SXGA= 1400x1050 SXGA+=1600X1200 W= Wide Ergo WSXGA+ = 1680X1050 Hmm, mulig at ikke tallene er helt korrekt, men men Enkelte skjermer støtter for enda høyere en dette. Les: Dell. Men det er alt for lite for for en 15,4 tommers skjerm. Hvis du er såpass keen på glossy belegg ville jeg sjekket ut en bærbar som har dette i en butikk. Jeg synes det er meget ubehagelig å se på. Dvs fint i riktig lysforhold, men du sitter ikke samme stedet hver gang med en laptop. Endret 9. februar 2006 av bluemusic Lenke til kommentar
C.F Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvordan kan jeg egentlig forhindre at den slår seg i ventemodus når lokket lukkes, og hvordan forhindrer jeg at internettet slår seg av når den ikke brukes på en lang stund? Har sjekket alternativer for strøm og satt den til å aldri gå i ventemodus, men den gjør det alikevell når lokket blir lukket. 5577145[/snapback] Hvis du går inn på egenskaper for skjerm --> Skjermbeskytter --> Strøm --> Avansert. Og velger ikke gjør noe når skjermen lukkes. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvordan kan jeg egentlig forhindre at den slår seg i ventemodus når lokket lukkes, og hvordan forhindrer jeg at internettet slår seg av når den ikke brukes på en lang stund? Har sjekket alternativer for strøm og satt den til å aldri gå i ventemodus, men den gjør det alikevell når lokket blir lukket. 5577145[/snapback] Hvis du går inn på egenskaper for skjerm --> Skjermbeskytter --> Strøm --> Avansert. Og velger ikke gjør noe når skjermen lukkes. 5580506[/snapback] Takk! Lenke til kommentar
bluemusic Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hvilke drivere bruker der? Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 bærbar batteritid Hei, tenker på å kjøpe Nethsop 259IEN, men tingen er den at jeg vil ha den så stille og batteri varig som mulig. Så det jeg lurer på er: Hdd størrelsen mye å si? F.eks 80gb vs opptil 120gb? Hdd rpm 5400 vs 7200rpm? Cpu størrelse 1.75ghz vs 2ghz f.eks? Og hva med de samme faktorene når vi snakker om støy? Har de mye å si da?` På forhånd takk for svar=) Lenke til kommentar
permo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hei; Har hatt min 259 (Netshop) sidan starten på november og har ikkje angra på kjøpet. Brukar den mykje rundt i huset som mobil HD- opptaker av tvprogram. Då nyttar eg eit Aver TV-kort som inneining. Synes at maskina er svært godt skrudd saman og ingen tendens til knirking og svake delar. Tilrådd utan tvil. Lenke til kommentar
bluemusic Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Hei. Harddisk størrelse har ingenting å si på batteritid eller støy, men hastigheten og cpu størrelse har selvfølgelig det. Jeg har som sagt 7200 rpm og 2 ghz cpu. Jeg får samme batteritid (ca 5 timer) som er målt på testen til hardware.no og jeg opplever ingen støy. Jeg kjørte disken og cpuen på en heftig test i helgen, hvor jeg gjorde liveopptak av et band. Dette er noe jeg driver med ofte og jeg kjøpte laptopen nettop for dette. Den forrige jeg hadde slet virkelig med dette. 259 maskinen min kjørte 24 spor med opptak som er veldig krevende og tungt for både hardsik og cpu. Det går nesten ikke på en 5400 rpm disk. Måleren i programmet målte 5 prosent cpu aktivitet og 1 prosent harddisk aktivitet! I tillegg vil jeg nevne at firewire inngangen er veldig bra. Mange firewire støtter ikke alltid det lydkortet jeg bruker, men her var det ingen problem. Stabilt! Lenke til kommentar
bluemusic Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Trenger å oppdatere til nye drivere. Noen tips? Lenke til kommentar
C.F Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Sitter og vurderer en slik maskin. Men lurer på hvilken hurtigknapper maskinen har Klarer ikke å se noe på bildene fra testen til HW. Edit. Et spm til: Er det ir port? Endret 15. februar 2006 av C.F Lenke til kommentar
Jarle;) Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 hei! Nå har eg hatt 259ien i 4 dager, og er stort sett strålende fornøyd Eg bestillte med: Pentium M 750 100gb harddisk 1x1024mb kingston minne Ytelsesnivået er fabelaktig på denne pcen. Samtidig batterikapasiteten er meget bra. Men har eit lite problem . Vifta lager av og til slik svak høgfrekvent pipelyd. Det skjer når vifta er på middels load. Vifta i seg selv lager rolig og behagelig lyd selv på full load. Det rare med denne pipelyden er at på full load av vifta sår er den borte. Samtidig når jeg presser svakt over viftutblåsningsutgangen (attmed home, pgup/down knappene), så forsvinner lyden. Ved intel grafikk forekomer aldri denne lyden, da vifta aldri/sjelden spinner opp. Litt iriterende i lengden, samtidig som det virker unormalt. Kan pcen være svakt sammenskrudd ? eller er det en svakthet i vifta ? Er det andre som har vært borti samme lyd ? Har sendt en mail til netshop, for å høre, siden pcen er helt ny. Ellers er pcen suveren Lenke til kommentar
bluemusic Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 For å si det sånn, så hører jeg ikke et pip fra viften uansett hvilke skjermkort jeg bruker eller om jeg spiller spill og presser maskinen. Lenke til kommentar
Jarle;) Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 For å si det sånn, så hører jeg ikke et pip fra viften uansett hvilke skjermkort jeg bruker eller om jeg spiller spill og presser maskinen. 5619569[/snapback] Er av og til i tvil om den er på, hehe. Jeg må nesten legge øret ned til viften for å høre den gå, men denne svake høyfrekvente lyden hører jeg av og til. Høres ut som det kommer fra kjøleløsningen og ikke selve viften. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Min er strålende!! Valgte denne komfigen: 2.0 GHz Pentium M 2 GB RAM Kingson DDR2 (2x1 gb) 80 GB Samsung hd DVD+/-RW Trådløst nettverkskort (A,B og G) Batteriet varer over 3 timer med surfing via trådløst nett og musikk i bakgrunnen med det innebygde grafikkortet, er fornøyd. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har en utrolig irriterende bug. Si jeg er pålogget med to brukere, logger av den ene, da blir skjermen svart og jeg må restarte hele PCen. Andre som har opplevd dette, eller gidder å teste om det samme skjer med dere? Lenke til kommentar
Fiskn Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hvor kan denne kjøpes ? Er det noen andre enn netshop som har den ? Finner ingen som har den på lager. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Digitalimpuls selger den, men ser ikke ut som de har noen på lager. ITbutikken selger den også tror jeg, under navnet Vega. Lenke til kommentar
Fiskn Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 itbutikken funker dårlig. Server error og pris osv står ikke på sia. Synd ingen har den på lager. Blir vel å bestille den fra sverige eller danmark da. Noen som har noen efaringer med dette ? toll, frakt, service osv. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er ikke toll på datautstyr. Men du må betale 25% mva(moms). Men husk å be nettbutikken trekke fra mva/moms før de sender den til Norge. Itbutikken funket bra isted. Det er vel bare å prøve igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg