Gjakmarrja Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 hei! Sliter med mye støy og har et slankt budsjett, har lyst til å lage kab i plexi senke ned hovedkort,grafikk kort, og PSU i olje!! Vurdert noen større kjøleribber som lissom går inn i oljen og ut, også kanskje veldig enkel vannkjøling av oljen og vestje helt ennå! Kan dette funke? men no legger eg meg Kjempe trøtt... natti folkens Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jada, THG har alt gjort dette! Eneste du må gjøre er å tette rundt soklen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522179 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Go for it! Men for guds skyld, lag worklog! Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jada, THG har alt gjort dette! Eneste du må gjøre er å tette rundt soklen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522179 5559111[/snapback] Hvorfor tette rundt sokkelen, egentlig? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 I følge artikkelen så skaper mengden pins problemer, er jo over 900stk. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Men vil fremdeles ha kabinett, og eg vil olje kjøle PSU og.... Skal bare selge det ene 6800GT korte, så kjøper eg vifte løs kjøling på det grafikk korte som står igjen... og prøver å olje kjøle PSU i stedet. Gjør jeg det.... blir det worklog Så spørsmålet blir... KAN JEG OLJE KJØLE PSU? Endret 6. februar 2006 av chills Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Tenk hvor fett det hadde vært, lydløs PC med blodoverklokk, i et helt vanlig kabinett Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Tror ikke du kan ha en slik køsning i lengden, ihvertfall ikke uten oljeskift. Tenk på at oljen blir skitten, over tid så vil oljen bli tykkere, og mer grøtaktig. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Akkurat det jeg har lyst på... lydløs pc som er blodtrimma Vet det med oljeskift, men det kan jeg ordne. Bare lurer på om den kan kortslutte eller noe.. ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Så noe om at Plexi ikke tålte olje. Hm, hva med Lexan, kan det funke, tro? Vi har slik på jobben der jeg er. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 HÆ!!! Tåler ikke plexi olje? Er du sikker på dette? Plexi er billig å enkelt å jobbe med joh? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det sto det på tomshardware. Ble visstnok opptært etter en stund. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det sto det på tomshardware. Ble visstnok opptært etter en stund. 5562325[/snapback] Viss jeg lakker plexi med noe dåh? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Mulig det går hvis du legger oppi ett eller annet. Men hva med å bygge en PC oppi et slikt kar som de selger på Europris for eksempel, med hjul og greier, og så kan du bare legge på lokket på den. Det hadde vært noe, det. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Olje kjøler veldig bra. Transformatorene til e-verket kjøles med olje.. Men man må huske jo mer skitten og mer annen veske man får i oljen så blir den å lede bedere. Vi testet dette på skolen... Sinnsykt hvor mye mere oljen ledet med litt vann i. vi testet oljens isolasjon opp til 48tusen volt... Husk at man må tette boksen skikkelig, pluss at du må ikke fylle den helt 100% opp. Olje reagerer på høyt og lavtrykk.... Olje både leder og isolerer godt Endret 6. februar 2006 av Navitas87 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Greit... så teknisk sett skal det gå fint å senke alle komponentene i min 650w PSU ned i olje? Så sant oljen er fri for vann, og sjit og sånt. Funker vanlig matolje til dette? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er mulig. men jeg ville aldrig stolet på vantlig matolje. Jeg ville vertfall skaffet trafoolje eller noe hvis jeg bestemte meg for å kjøre med oljekjøling fast. Så lenge oljen ikke leder så skal det være mulig å ha psu i olje. Men da får du også nedkjøling av 230V i oljen. Ville neppe tatt sjangsen på å ha 230V i matolje, jeg vet ikke hvor godt matolje isolerer... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Oki Koster ikke trafo olje litt mer dåh? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) akkurat nå kjente jeg at jeg fikk lyst på dette jeg å.... sikle sikle heldig jeg er da, som har en svigerfar som jobber i krafwerket... og hva om jeg lager et alukabinett.. eller tærer ikke trafo-olje på plexi / lexan? (med alukabinett forsvinner jo litt av sjarmen, men da kan jeg lage det selv, men cd-rom i front og sånn som er avskillt fra oljen... og psu fraskilt... oljefilter?? Endret 6. februar 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Har veldig lyst til å få gjort dette... olje kjøle PSU... få ut det ene GT korte.. kjøpe vifteløs løsning på det som står igjen... ah. skal bli lydløs jo Et spørsmål? PSU er på 650W, har 2 6800GT kort, 2 250GB disker (7200), CPU amd 64 4000+, vil isje olje kjøling være tilstrekkelig? Tenkte eg skulle ha noe metall som lissom gikk inn i oljen og ut bak... som kjøling god ide? Endret 6. februar 2006 av chills Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå