Gå til innhold

Den store 7800GT tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs om han får det med stock setting på 7800gt kortet sitt eller om han har klokket det. Finnes også kort som kommer overklokket fra produsenten. Xfx har for eksempel det, og de kortene vil yte bedre enn vanlig. 3700+ har 2.2ghz samme som 3500+, men bare med mer cache, skal ikke ha så mye å si, men 3700+ klokker mye bedre på grunn av san diego kjernen. Nyeste gfx driver, chipsett driver og ikke minst fri for spyware osv. Prøv deg frem. Normalt skal et 7800gt kort ligge på rundt 7000 +-100 poeng.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det er ett Gaiward 7800GT på tilbud på komplett nå. Det har 512MB ram, slik at det blir likevel 500kr dyrere enn mange andre 7800GT... -Så her er spørsmålet:

Er disse siste 256MB viktig? Har de noe å si?

På 7800GTX er det jo stor forskjell på 256 og 512 versjonen...

Lenke til kommentar

Mange stopper rundt der, men du kan bruke riva tuner til å skru av test funksjonen, slik at du ikke blir stoppet når driver mener at kortet ikke takler mer. Det finner du lett ut hvis kortet har nådd sitt maks. Blir masse artifacts og maskinen fryser. Å kjøpe skjermkort er som de fleste komponentene som man kan overklokke. Noen ganger har man flaks, andre ganger har man uflaks. Kjøpt mange gfx gjennom årene, og mitt nåværende 78gt er det beste av dem alle til overklokking. Tror du vil ha litt mer å gå på. Jeg tror at kortet mitt stoppet på 550/1260 før jeg fikk deaktivisert test funksjonen. Etter fjerning av test, klarte jeg å presse ut 560/1280. Det er med vannkjøling. Men du kan jo alltid prøve en bios modd som gir kjernen litt mer spenning. Selv har jeg ikke gjort det ennå, på grunn av at kortet klokker bra uten det. Men om kortet ditt stanger veggen rundt 470mhz gpu, så bør du kanskje ta en modd for å skvise det siste ut av kortet.

Har hatt par xfx gfx, men de har ikke vært særlig overklokkingsvilige. Mitt tidligere xfx 6800gt ville ikke la seg klokke, hehe.

Lenke til kommentar
Men det nevnte kortet hadde også noe høyere klokkehastighet så jeg. Tror det var likt XFX kortet med 256mb. Tror jeg heller ville kjøpt det, særlig hvis du ikke driver å klokker mye.

5675908[/snapback]

Slik ser kortet frå Komplett (Gainward GeForce 7800GT 512MB,1,4ns DDR3) ut:

Grafisk prosessor / leverandør - NVIDIA GeForce 7800 GT

Kjerneklokkehastighet - 450 MHz

Installert videominne - 512 MB 1.4ns

Teknologi - GDDR3 SDRAM 256-bit

Memory Clock Speed - 1.3 GHz, 1.4 ns

Reviews:

The Inquirer

IT-review

3DNews.ru

[edit: 1.4ns minne]

Endret av Badger
Lenke til kommentar

1300Mhz på minnet ?!?! ME WANTS! dette kortet skulle det vel ikke være utroligvansklig å bryte 9k grensa i 05 med dersom du får en OK klokk på kjerna! selv stopper jeg stabilt på 430/1140 (sig er ikke oppdatert..)

CPU har også i det siste kjørt åp 1.5 volt. spilte CSS i kvarter før den hang seg opp på 1.4 (stock) @ 3Ghz.

men jeg skulle komme med litt info om 2gb og 7800GT :)

hr ikke fått prøvd my (2-3 timer) i BF2 grunnet tildes ustablit minne (kjører stabilt 2,5-4-4-7 mens det skal klare 2-3-3-6) men det jeg har fått prøvd er veldig positivt! spillet flyter fint og er kun en skjelden gang under 40FPS. dette er med details under:

Fult på alt untat lightning og texture filtrating og 2xAA.

skal teste nå med alt på fult og 4xAA men etter 1.2 er spillet blitt mer "krevende" for HW så vi får se :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Er Asus extreme graphics 7800GT-kortet noe og satse på? Jeg ser at det selges billig. Eller burde man heller satse på et fra XFX da det har høyere klokk?

Lenke til kommentar
Er Asus extreme graphics 7800GT-kortet noe og satse på? Jeg ser at det selges billig. Eller burde man heller satse på et fra XFX da det har høyere klokk?

5684020[/snapback]

Det er noe og satse på ja, men jeg tror at kortet fra XFX er et bedre kjøp. Det yter litt bedre og støyer mindre. Prisforskjellen er liten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...