Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Etter at patch 1.03 kom så har BF2 glidd dårlig hos mange. Det gjelder for både ATI og nvidia kort. Det er ikke 7800gt kortet sin skyld, men heller litt laber programering ;)

5579193[/snapback]

 

HELT ENIG!! Mitt problem er at jeg oppgraderte systemet samtidig så jeg har ikke fått prøvd BF2 1.02 på den nye systemet, dog jeg ikke har 7800GT, ikke enda, men det kommer, det kommer....... :dribble:

 

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres bra ut Staljin, gå for 7800GT du, du kommer ikke til å angre på det, nei! :)

Byttet forresten kjøler på mitt i dag, det var deilig lavt støynivå.

Bare en dyp brumming fra PCen her nå.

5588364[/snapback]

 

Lurer på hvor stor avstand er det mellom de hulene på kortet? Kunne jeg fått påmontert en "lav profil" CPU kjøler, som nå sitter på min Radeon 9800PRO?

Noen som gidder å måle? :innocent:

 

Takker

 

Staljin

Lenke til kommentar
Jeg har jo XFX 7800GT standardkjøleren liggende her, så jeg kan måle ja! :D

5588496[/snapback]

 

Takker du. :thumbup: Hva syns du? Er det mulig å få montert en slik kjøler? Har den på Radeon 9800PRO og den er på 19db, altså nesten helt stille.

 

Nå er ikke den original kjøler på 9800PRO kjent for å være så veldig effektiv, men la oss si det slik at GPU med original kjøler er så varm at jeg ikke klarer å holde fingeren på baksiden av GPU, mens med den CPU kjøleren så er GPU lunken og det går helt fint å holde fingeren i timesvis (hvis ønskelig)

 

På toppen av det hele så vet du kremt hvor god plass har vi på vår ASRock 939DUAL-SATA2

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
I know, über paint-skills :D

Men du skjønte tegningen, ikke sant?

Det var jo tross alt det viktigste, vil jeg tro.

Hvilken CPU-kjøler skal du bruke på skjermkortet, forresten?

Og Staljin, vi har jo all plass i verden på vårt hovedkort  :love:

5589152[/snapback]

 

Javisst skjønte jeg tegningen. Jeg vet ikke hva slags kjøler er det, Jeg vet at det er en Cooler Master, fikk den hos en kompis, siden jeg syns den var så lav og fin.

 

Montert på Radeon 9800PRO i AGP port dekker den de 2 første PCI sporene, så jeg må bruke spor 3 til lydkort og det ser ikke ut til å fungere så veldig bra.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Jeg spør igjen jeg, i håp om et svar nå...

 

Er en score på 4333 i 3Dmark06 bra for oppsettet i signaturen min??

 

Vet ikke så mye om dette, og har ny PC nå, den gamle klarte såvidt 1800 i 3Dmark2001se...

5589467[/snapback]

 

Ja, dette er en normal bra score for din maskin. Jeg får rundt 4000 med min kasse.

Lenke til kommentar

....mens med den CPU kjøleren så er GPU lunken og det går helt fint å holde fingeren i timesvis (hvis ønskelig)

 

staljin

5588558[/snapback]

 

Har du prøvd? :D

5591196[/snapback]

 

Nei, holder på med det. Siden jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde på med det (i dager og kansje uker) trenger jeg derfor en del sponsorer får å få dekket inn tapt intekti :D. Er du med på å sponse meg? :innocent:

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Heisann, jeg har et lite spørsmål til dere:

X800xt-kortet mitt tok kvelden i går, og nå må jeg ha et nytt kort. Jeg har derfor sett en del på 7800 gt kortene. Jeg vil helst ikke over 3000kr, ettersom kontoen min ser heller skranten ut for tida.

 

Etter å ha lest en del tester synes jeg tre kort har virket spesielt interessante.

 

- EVGA 7800Gt 256mb

 

- XFX GeForce 7800GT

 

- Asus Extreme GeForce 7800GT

 

Evga'en ser mest interessant ut, men jeg har ikke sett den sammenlignet med andre. Er det noen her som har erfaring med EVGA-kortet?

 

EDIT: Jeg er egentlig fornøyd bare jeg får tak i et godt 7800-kort til maks 3000 kroner. SÅ hvis dere har noen andre 7800-kort dere heller vil anbefale framfor de jeg har funent fram er det bare å rope i vei!

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Eller Silencer 5 Rev 2, funker perfekt til 7800GT.

Monterte min i går, og idle er det på 40 (viften på 25%), load ligger det på 48 grader (vifte 100%).

Load gikk ned 6 grader fra standard-kjøler, og støynivået?

Et par hav mindre støy, ja.

Kostet meg bare 186 kroner den kjøleren, så jeg er fornøyd hittil.

Dette er på et XFX 7800GT som kjører på stock-hastighet (450/1050)

Trengte ikke å ta av aluminiumsrammen på toppen av kortet engang, og heller ikke bakplaten til kortet var nødt til å skiftes.

Anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...