Reexel Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Er det sånn at innebygd lydkort er alltid dårligere enn vanlig lydkort? Har soltek sl-75drv2 hovedkort med innebygd lydkort,også har jeg en gammel soundblaster pci 128 lydkort liggende i skapet. Det jeg lurer på er om jeg for bedre lydkvalitet ved å installere soundblasteren? [ Denne Melding var redigert av: Reexel på 2002-09-16 13:29 ] Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Rent teknisk er de på høyde med mange lydkort der ute....MEN...jeg har et innebygget AC97 lydkort..og det suser og spraker og er helt sykt elendig..det har ikke noe med selve chipen å gjøre tror jeg..men heller dårlig hovedkort design..det er alt for mye forstyrrelser som lekker inn på lyden. Det kan hende det finnes bedre hovedkort der ute..med renere lyd. AKIRA Lenke til kommentar
Reexel Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Vel siden jeg egentlig ikke fikk svar på det jeg spurte så gikk jeg igang med operasjon soundblaster! Satte inn lydkortet,disablet AC97 og startet maskinen,prøvde et par spill og lyttet på litt mp3,jeg må si at jeg ble direkte skuffet,hadde ikke trodd at et innebygd lydkort kunne være så mye bedre!Nedlastet nye drivere fra creative.com men det gjorde bare saken værre. Avinstallerte soundblasteren i en h......fart,kastet kortet i søppelbøtta,enabled AC97 og alt er bare fryd og gammen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 lol har og Ac 97, og klara meg egentli heilt fint.. einaste e en mangel på EAX.. :sad: Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Syntes jeg svaret i første settningen..men strengt tatt kunne du jo gjort det du gjorde først, før du kom hit...erfaringer skal man ikke unngå!! AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå