student123 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Ble litt overvelment av antall kategorier og linker, så jeg starter et nytt emne og håper det går bra. Saken er denne; jeg ønsker å kjøpe en ny stasjonær pc. Mine prioriteringer er at den går stille, at den er forholdsvis rask og at kan brukes til spill som f.eks. sims uten problemer. 1024RAM helst og kanskje rundt 100GB. Prismessig ønsker jeg det selvsagt billigst mulig, og helst rundt 5000, men mottar tips i flere prisklasser. Det kan være at jeg kommer til å operere med noen tunge programmer samtidig, men utenom dette er det ikke noe spesiell maskin jeg er på utkikk etter. Det beste hadde selvsagt vært en fiks ferdig maskin, uten å måtte bygge noe selv - det har jeg ikke tålmodighet til LCDskjerm har jeg fra før. All hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Bygging av pc går ganske raskt. Det er gjort på maks noen timer, og en del penger spart. Se på denne: Komplett TV2 Nettavisen/Din Side PC desember. Gjør følgende endringer: Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) multikortleser: Ingen Operativsystem: PC Uten OS, White Box PC Skal kun brukes i PC Produksjon Skjerm: Ikke valgt Høyttaler: Ikke valgt. Bluetooth USB Dongle: Ikke valgt. Trådløst kort: Ikke valgt. Da blir det 7183 kr. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) De fleste skjermkort drar sims.. Sjekk ut f.eks Denne. Den drar sims.. kanskje ikke den du får mest for pengene med men.. Oppfyller kriteriene dine om du konfigurerer den litt! Endret 5. februar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 For eksempel Radeon 9250 Klarer fint Sims 2. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Kva med noe slikt: Handlevogn 5000kr Endret 5. februar 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
student123 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Takk for tips! Dersom en 'setter sammen' de komponentene en vil ha selv, som det f.eks. den linken til TV2 nettavisen/komplett, følger det med drivere på en egen cd? Dersom jeg skulle huket av for å ikke kjøpe OS, så regner jeg med at maskinen er ganske svart når jeg får den, slik at de ikke ligger på dataen. Lat som jeg er ønsker jeg ikke å lete etter drivere på nett. Og nå spør jeg sikkert dumt, men dersom jeg huker av for å ikke ha med trådløst kort, så regner jeg med et vanlig nettverkskort følger automatisk med? Ingen som har noen fler tips på 'ferdig satt sammen' pc'er? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det følger alltid med de nødvendige drivere på cd ja. Det er alltid minst en nettverkskontakt på hovedkortene, mange har to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå