Herr Brun Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Heisann. I gaar kom mitt nye leketoey i hus. Var foerst problemer med batteri (jeg ladet to av gangen, fant jeg ut etter mye knot...), og saa pissvaer. Saa ble faa bilder. I dag derimot, tok jeg det ut paa "jomfruturen". Maa si det oppfoerte seg upaaklagelig. Er nok 100% fotografen sin feil at bildene blir saa som saa Dette er et som saa ganske ok ut. Var et veldig fint lys som varte i ca. et minutt. Kom akkurat for sent til aa faa lyset med paa forgrunnen ogsaa. Skulle gjerne lekt meg litt med bilderedigering ogsaa, men har ingen form for redigeringsprogram (forutenom pentax sin raw-konverter, som har svaert faa muligheter), saa det faar bli en annen gang. Hvis noen vil forbedre litt derimot, saa er dere velkomne. Det er foerste gang jeg proever meg, saa vaer snill Bildet er tatt med en sigma 24mm F/1.8, blender mellom 5.6 og 11 (husker ikke naa...) Edit: Har store problemer. Her er en liten versjon som er paa nett. Er litt mindre enn oenskelig, men bedre enn ingenting (hvilket var resultatet naar jeg lastet opp paa forumet. Ett eller annet er alvorlig galt ) Edit2: Beklager for at bildet er kuttet nede. Virker som noe gikk galt under opplasting. Ingenting funker. Ser ogsaa at bildet er feilfokusert (ser det ut som), og mener at det er helt "ugivende", saa det er ikke verdig opplastning egentlig. Menmen, naa er det ute og det har krevd masse arbeid fra min side (grunnet idiotservere her og der), saa dere faar kose dere Edit3: For svarteste innerste helvete! NAA skal det funke. Endret 5. februar 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Fint bilde, fine farger, men kanskje litt mørkt Endret 6. februar 2006 av Jurgis Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Gir meg en feeling av turistbilde, med et hustak og et kuttet hus på venstresiden. Blir litt forstyrrende. Hva for en bygning er murbygget? Gratulerer med speilrefleks. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Synes ikke huset gjør så mye, men det kunne kanskje vært kuttet litt ned. Noe vil det altid stå igjen, for det er viktigere å bevare treet. Flott start med nytt kamera. Pitoresk motiv som er bra ivaretatt fotografisk. Kanskje det hadde blitt enda bedre hvis du stod mer til venstre, men det er kanskje ikke mulig. Godt gjort, tross alt. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Greit bilde dette, jeg ville kanskje prøvd å lysne forgrunnen litt i et bildebehandlingsprogram. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Hvis folk har noe de vil gjoere med det (kutte bort ting, lyse opp etc.) er de hjertelig velkomne. Jeg ville gjort det, hadde det ikke vaert for at jeg ikke har noe redigeringsprogram for tiden annet enn paint... Bygningen er et fugletaarn. Et av et titall som er igjen i denne delen av Frankrike. Jo stoerre taarn du hadde, jo mektigere var du. Skikkelig penisforlenger Det var duer i den, som man spiste eller brukte som brevduer. Er ingenting i den i dag, men det var et fotogent motiv og staar 200 meter fra huset vaart... Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvis folk har noe de vil gjoere med det (kutte bort ting, lyse opp etc.) er de hjertelig velkomne. Jeg ville gjort det, hadde det ikke vaert for at jeg ikke har noe redigeringsprogram for tiden annet enn paint... Bygningen er et fugletaarn. Et av et titall som er igjen i denne delen av Frankrike. Jo stoerre taarn du hadde, jo mektigere var du. Skikkelig penisforlenger Det var duer i den, som man spiste eller brukte som brevduer. Er ingenting i den i dag, men det var et fotogent motiv og staar 200 meter fra huset vaart... 5559618[/snapback] Her er et forsøk. Har forresten sendt dette til deg på PM også... Roger Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Bare et lite forsøk, vet ikke hvor vellykket det ble. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Joda, jeg har sett MYE verre førstegangsbilder enn dette, så her er det håp.. hehe. Ikke den mest heldige belysningen, men det kan fikses på, til en viss grad. Det er bare å ta bilder til du blir grønn, så blir de nok bedre og bedre. Det ble ikke et direkte dårlig bilde. Den redigerte versjonen til rogkas ble litt for kunstig etter min mening. Huset ser rødglødende ut, og jeg får en følelse av veldig kraftig oppskarping. Kanskje det vil hjelpe å dra ned litt rød og gul fra bildet, samt være litt snillere med justering av levels. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Joda, jeg har sett MYE verre førstegangsbilder enn dette, så her er det håp.. hehe. Ikke den mest heldige belysningen, men det kan fikses på, til en viss grad. Det er bare å ta bilder til du blir grønn, så blir de nok bedre og bedre. Det ble ikke et direkte dårlig bilde. Den redigerte versjonen til rogkas ble litt for kunstig etter min mening. Huset ser rødglødende ut, og jeg får en følelse av veldig kraftig oppskarping. Kanskje det vil hjelpe å dra ned litt rød og gul fra bildet, samt være litt snillere med justering av levels. 5561003[/snapback] Kan være enig med deg Maximus. Burde sikkert holdt på en stund til, men det var vel egentlig bare meningen å vise at det ligger et potensiale i bildet for ettebehandling. Nå er oppskarpingen veldig forsiktig, kun 20% i Nikon Capture. Men med en relativt liten JPG fil som utgangspunkt er det ikke så mye som skal til før det virker litt voldsomt. Tror ikke jeg gidder redigere det en gang til, så jeg ønsker heller eieren av bildet lykke til... Roger Endret 6. februar 2006 av rogkas Lenke til kommentar
westvind Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hej Du har taget billedet med blænde 9.5. Her er dine exif data: Make - PENTAX Corporation Model - PENTAX *ist DL Orientation - Top left XResolution - 72 YResolution - 72 ResolutionUnit - Inch Software - *ist DL Ver 1.00 DateTime - 2006:04:03 17:44:06 YCbCrPositioning - Co-Sited ExifOffset - 602 ExposureTime - 1/60 seconds FNumber - 9.50 ExposureProgram - Aperture priority ISOSpeedRatings - 200 ExifVersion - 0221 DateTimeOriginal - 2006:04:03 17:44:06 DateTimeDigitized - 2006:04:03 17:44:06 ComponentsConfiguration - YCbCr ExposureBiasValue - 0.00 MeteringMode - Spot Flash - Not fired, compulsory flash mode FocalLength - 24 mm FlashPixVersion - 0100 ColorSpace - sRGB ExifImageWidth - 3008 ExifImageHeight - 2000 InteroperabilityOffset - 56338 SensingMethod - One-chip color area sensor FileSource - Other SceneType - Other CustomRendered - Normal process ExposureMode - Auto WhiteBalance - Auto FocalLengthIn35mmFilm - 36 mm SceneCaptureType - Standard Contrast - Normal Saturation - Normal Sharpness - Normal SubjectDistanceRange - Distant view Maker Note (Vendor): - Hilsen, Henrik Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Kan være enig med deg Maximus. Burde sikkert holdt på en stund til, men det var vel egentlig bare meningen å vise at det ligger et potensiale i bildet for ettebehandling. Nå er oppskarpingen veldig forsiktig, kun 20% i Nikon Capture. Men med en relativt liten JPG fil som utgangspunkt er det ikke så mye som skal til før det virker litt voldsomt. Tror ikke jeg gidder redigere det en gang til, så jeg ønsker heller eieren av bildet lykke til... Roger 5561143[/snapback] Jepp, vanskelig å få til noe fornuftig når man ikke har originalbildet. Ser poenget ditt, så det var ikke vondt ment Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Gjorde et lite forsoek denne helgen paa aa redigere. Foerste gang jeg har gjort noe som helst i photoshop dette Himmelen doede, men det faar saa vaere. Foroevrig regner det her, og har ikke faatt tid til aa ta saerlig med bilder i uken pga. skolearbeid, saa det blir ikke flere bilder i dag. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Herr Brun: Hva slags bildebehandlingsprogram bruker du? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Herr Brun: Hva slags bildebehandlingsprogram bruker du? 5586669[/snapback] Photoshop Elements 2 til mac for oeyeblikket. Har ikke satt meg noe som helst inn i det, og har generelt sett null peiling. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Herr Brun: Hva slags bildebehandlingsprogram bruker du? 5586669[/snapback] Photoshop Elements 2 til mac for oeyeblikket. Har ikke satt meg noe som helst inn i det, og har generelt sett null peiling. 5586773[/snapback] Det holder i lange baner, Herr Brun . God morgen, tidlig aktiv på en lørdag? Ps: Har du ingen å få råd fra, kan du jo laste ned en tutorial, eller kjøpe deg en bok på den lokale bokhandlen. Gjør du det siste, blir det jo ekstra fransklekse i tillegg Hvordan er været på kontinentet i dag? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvordan er været på kontinentet i dag? Det er ihvertfall sol i Torino! Det har det vært nesten kontinuerlig siden september, med unntak av en regnskur i oktober og noen snøbyger nå i slutten av januar. ...tenker jeg drasser med meg kameraet opp til OL-arenaen i Pragelato i morra! Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Herr Brun: Hva slags bildebehandlingsprogram bruker du? 5586669[/snapback] Photoshop Elements 2 til mac for oeyeblikket. Har ikke satt meg noe som helst inn i det, og har generelt sett null peiling. 5586773[/snapback] Hvis du bruker "curves" verktøyet kan du lysne forgrunnen uten å gjøre deler av himmelen utbrent. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Herr Brun: Hva slags bildebehandlingsprogram bruker du? 5586669[/snapback] Photoshop Elements 2 til mac for oeyeblikket. Har ikke satt meg noe som helst inn i det, og har generelt sett null peiling. 5586773[/snapback] Det holder i lange baner, Herr Brun . God morgen, tidlig aktiv på en lørdag? Ps: Har du ingen å få råd fra, kan du jo laste ned en tutorial, eller kjøpe deg en bok på den lokale bokhandlen. Gjør du det siste, blir det jo ekstra fransklekse i tillegg Hvordan er været på kontinentet i dag? 5586811[/snapback] Jeg skal lese tutorials, men det blir lite arbeid med bilder i helgen. Har mye andre ting aa gjoere, og har nettopp faatt enda en utlending i huset, men jeg skal proeve aa faa gjort litt. Bilder blir i alle fall tatt, men faa som er interessante her... Stort sett bursdagsbilder, familiebilder og litt eksperimentering saa. Tusen hjertelig takk for linken i PM forresten. Kommer godt med, ettersom min kjaere pc ikke har noen form for mulighet til aa kjoere photoshop, og jeg har lite tilgang til denne her (som klarer det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå