Gå til innhold

Priser på design?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har noen eksempler på hvor mye det koster å få designet en webside? Sitter her og forhandler om prisen på et prosjekt nå, og siden dette er første gangen jeg skal betale andre for å gjøre en slik jobb, så hadde det vært fint med noen prisreferanser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, la meg si at jeg ikke er dreven innen webcoding etc, så ikke overdreven flaming hvis jeg sier noe feil nå :p

Det hele skal kodes fra bunnen av. Siden skal bestå av en dynamisk framside som skal være enkel å oppdatere. Resten skal være mer eller mindre statiske sider. Om det skal være Html/css/php/you name it er jeg mer usikker på :p hehe

Hadde vært fint hvis noen kunne vist meg noen sider og fortalt meg sånn ca hvor mye det ble betalt for dem :)

Lenke til kommentar

Eller lag ett kontrollpanel med en innebygget liten HTML editor hvor han veldig enkelt kan redigere websiden uten å røre en bit av kode :)

Angående pris så kan jeg gi deg noen råd og det er at de fleste overpriser x10 enn det jeg mener er verdt. Det er ihvertfall veldig få som har talent innen dette i Norge spør du meg men for en dynamisk webside hvor du kan legge til og forandre på nyheter samt fint design så kanskje 2-3000 max ? Varierer veldig dette og kommer an på hvor god vedkommende/firmaet er .

Lenke til kommentar

Om det er en lattis side som du lager til et firma nesten for kos så bør du ikke gå over 1000kr, iallefall om du ikke vet hva html / css er engang.

(Bare tenker utifra "Om det skal være Html/css/php/you name it er jeg mer usikker på :p hehe" )

Ellers tar vel litt mer proff folk som kun lager et design og en lett form for oppdatering uten mye "underkoding" og integrering i nåværende systemer rundt 15k for en enkel side. Men om det er større firmaer og mye jobb hender det jo at slikt lander på mangfoldige tusen.

(En doode jeg kjenner som har utdannet (nyutdannet) seg til dette og driver et enmannsforatak starter sider på 8k men de ender som oftest på rundt 15k)

Lenke til kommentar
Det tror jeg og, men litt mer i detalj skulle jeg likt å vite :roll:

5563718[/snapback]

vil vel tro at hva som er vanskeligst er avhenging fra person til person, men det er vel database behandling (brukere, profiler osv) og sikkerhet er som er de vanskeligste og mest tidskrevende. evt. side oppbygingen, altså hvordan alle scripts skal kommunisere med hverandre, samtidig som at sida må være lett å oppdatere... mye, mye som er vanskelig.... :(

Lenke til kommentar
Jeg har fått ca. 20 000 for full-dynamisk side med bestillingssystem

5566146[/snapback]

Brukte du java? eller...

5566617[/snapback]

Brukte java? T ka? Nei... Php stod for html-genereringen av både dynamikken og bestillingssystemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...