Tha sims Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Takk for de positive tilbakemeldingene Jeg er ikke helt sikker, siden det er så lenge siden jeg kjøpte de... Men jeg tror det kanskje er fra clasohlson. Endret 19. februar 2006 av Tha sims Lenke til kommentar
chase Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Dette blir berre lekkert Petter Lenke til kommentar
iceball Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg er ikke helt sikker, siden det er så lenge siden jeg kjøpte de... Men jeg tror det kanskje er fra clasohlson. 5632889[/snapback] Stemmer nok det, har slike selv til min:) Hehe..men må si de lyser rimelig irriterende sterkt egentlig..hehe Stå på! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Petter: Takk for tilbakemeldingen Iceball: Hehe, kanskje jeg skal bytte bryter? Hmmm... Jeg har ikke fått jobbe så mye i det siste siden jeg har hatt mye å gjøre på skolen og jobben. Vinterferien starter neste uke, så da har jeg som en tenkt å få gjort en del. Jeg har også snakket med ledelsen der jeg jobber og fortalt dem at jeg ikke ønsker å jobbe så mye i vinterferien. Med andre ord: Det blir forhåpentligvis store updates i vinterferien MVH, Kjetil.. Endret 23. februar 2006 av Tha sims Lenke til kommentar
iceball Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du kan jo bare droppe å koble minus(eller var det pluss..hehe) gjennom brytern, så lyser den ikke;) Prøv først og se om det er sjenerende! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Det er jo sant iceball. Siden det er vekselstrøm vi har, har vi ikke minus eller pluss. Tror det vil nøye seg med å bare koble en leder til bryteren, så skal det være ok. I dag ble tiden brukt til utregning av kassen. Skal kjøpe matrialer i morgen. Kommer til å gå for 15mm kryssfinér. Kommer med update så fort som mulig Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Konge! Virkelig bra lesning dette her, stå på. Må lage video og greier når du er ferdig, sånn som TomsHardware hadde(?) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Flott prosjekt, men ville det ikke vært noe å kjøpe en LCD skjerm med DVI- inngang? Spesielt når du får så stort bilde. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Edhunter: Jeg kan ikke love noe, men jeg skal prøve å lage en liten videosnutt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Edhunter: Jeg kan ikke love noe, men jeg skal prøve å lage en liten videosnutt. 5670977[/snapback] Det hadde vært kult! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Flott prosjekt, men ville det ikke vært noe å kjøpe en LCD skjerm med DVI- inngang?Spesielt når du får så stort bilde. 5670970[/snapback] Hei, takk for fin tilbakemelding. Du har kanskje rett. Jeg har tenkt litt på det samme selv,men jeg har kommet frem til at det ikke er det store problemet. Forskjellen mellom VGA og DVI er ikke så stor. Følte det var mer viktig med en LCD skjerm jeg VET er enkel og demontere, uten å kjøpe FCC extender. En annet moment jeg satte høyt var kontrasten. Denne LCD skjermen har et kontrastforhold på 700:1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Flott prosjekt, men ville det ikke vært noe å kjøpe en LCD skjerm med DVI- inngang?Spesielt når du får så stort bilde. 5670970[/snapback] Hei, takk for fin tilbakemelding. Du har kanskje rett. Jeg har tenkt litt på det samme selv,men jeg har kommet frem til at det ikke er det store problemet. Forskjellen mellom VGA og DVI er ikke så stor. Følte det var mer viktig med en LCD skjerm jeg VET er enkel og demontere, uten å kjøpe FCC extender. En annet moment jeg satte høyt var kontrasten. Denne LCD skjermen har et kontrastforhold på 700:1 5671003[/snapback] ok Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Update: Projektorboksen Nå er det endelig tid for en ny update. Jeg har ikke nevnt dette før, men en kamerat av meg skal også bygge projektor. Når han fikk høre at jeg skulle lage projektor, hang han se på. Grunnen til at jeg ikke har nevnt det før nå, er at det ikke var sikkert før nå. For å rette opp i all fremtidige misforståelser påpeker jeg at hans projektor ikke blir sponset i noen form av de sponsorene som er listet opp i første post av denne worklogen. I vinterferien har vi fått gjort en del. Søndag gikk med til planleggingen av indre og ytre mål. Vi fant ut at vi måtte ha projektoren 97 cm høy, 43,2 cm bred og 36,5 lang når vi brukte 15mm kryssfinér plater. Vi brukte to plater til sammen, og brukte litt over den halvparten av den andre plata. Platene var 122x244cm (standard kryssfinér størrelse). Mandagen gikk med til kutting av platene, og delvis montering av kassene. Tirsdag gikk med til resterende montering av kassene. Fikk litt ikea feeling når vi monterte de, men riktig nok måtte pussing og litt sparkling med. Vi tok fugelim i kantene for å dekke eventuelle sprekker for å forhindre unødvendig lysutslipp. Deretter fikk kassene et strøk lady silkematt, sort. Her kommer bildene. Platene kuttet. Fikk ikke med platene til begge kassene, men de er der ett eller annet sted i rommet . Et annet bilde av platene. ¨ Delvis montert projektorboks. Kassen har fått bakside Et annet bilde, i samme tidspunkt som forrige bilde. Pusse, pusse, pusse, pusse...... Dette gir deg merkverdig snørr. Mer pussing med pussemaskin. Litt synd å sparkle på kryssfinéren, men det var ikke mye som var nødvendig. Projektorboksen blir malt innvendig med lady silkematt, sort. Her er begge kassene. MVH. Kjetil Berg Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Utrolig rett og pent du gjorde det! Det er ikke ofte jeg ser maling blir brukt i worklogs her, men resultatet ble jo kjempebra. Bra bygget, ser ut som kvalitet. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Utrolig rett og pent du gjorde det! Det er ikke ofte jeg ser maling blir brukt i worklogs her, men resultatet ble jo kjempebra. Bra bygget, ser ut som kvalitet. 5682650[/snapback] Takk for kommentaren. Det ser ut på bildet at det har kommet maling på kanten, men det er lagt på maskeringsteip. Det har altså ikke kommet maling på materialen, annet enn inni. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei Det var flott med malinga inni, så mer proft ut men kan ikke vanlig malinga ta fyr når det blir varmt? Har du forresten en Plog på lumenlab.com? Skal selv bygge pj i mars Stå på Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Ser ut som dene kommer til å bli bra denne Hva med å flytte oppdateringene over til den nye kategorien? slik at det blir en tråd for updates og en for kommentarene? Lenke til kommentar
chase Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Igjen veldig bra thasims, får mer lyst på projektor nå Petter Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 @Pc-lynet: Takk for tilbakemelding, alltid like hyggelig Ang. malingen i projektoren. Grunnen til at malingen er der, er fordi jeg ønsker å forhindre uønskede refleksjoner i veggene. I den forrige projektoren brukte jeg svartmaling lik den som er i denne projektoren. Har ikke tatt fyr hittil . Jeg har ikke lagd PLOG på lumenlab enda, men det er en sjangs for at jeg skal gjøre det. Lykke til med ditt fremtidige prosjekt @ Klikka_bZerk: Takk for hyggelig feedback. Jeg har vurdert å gjøre det. Skal se om jeg får tid @ Chase: Takker. Alltid like morsomt å høre at andre blir inspirert nok til å kanskje lage sin egen Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Sabla pen projektor Tha sims! ;D Fint bilde av hendene mine ikke sant? Jeg må si det at den militærbuksa var kul, right, Tha sims!? Endret 1. mars 2006 av Mortex2001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå