Gå til innhold

Tha sims's 1280x1024 HD projektor,Update 14.01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke helt sikker, siden det er så lenge siden jeg kjøpte de... Men jeg tror det kanskje er fra clasohlson.

5632889[/snapback]

Stemmer nok det, har slike selv til min:) Hehe..men må si de lyser rimelig irriterende sterkt egentlig..hehe

Stå på! :D

Lenke til kommentar

Petter: Takk for tilbakemeldingen

Iceball: Hehe, kanskje jeg skal bytte bryter? Hmmm...

Jeg har ikke fått jobbe så mye i det siste siden jeg har hatt mye å gjøre på skolen og jobben. Vinterferien starter neste uke, så da har jeg som en tenkt å få gjort en del. Jeg har også snakket med ledelsen der jeg jobber og fortalt dem at jeg ikke ønsker å jobbe så mye i vinterferien. Med andre ord: Det blir forhåpentligvis store updates i vinterferien :p

MVH, Kjetil..

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Det er jo sant iceball. Siden det er vekselstrøm vi har, har vi ikke minus eller pluss. Tror det vil nøye seg med å bare koble en leder til bryteren, så skal det være ok.

I dag ble tiden brukt til utregning av kassen. Skal kjøpe matrialer i morgen. Kommer til å gå for 15mm kryssfinér. Kommer med update så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Flott prosjekt, men ville det ikke vært noe å kjøpe en LCD skjerm med DVI- inngang?

Spesielt når du får så stort bilde.

5670970[/snapback]

Hei, takk for fin tilbakemelding. Du har kanskje rett. Jeg har tenkt litt på det samme selv,men jeg har kommet frem til at det ikke er det store problemet. Forskjellen mellom VGA og DVI er ikke så stor. Følte det var mer viktig med en LCD skjerm jeg VET er enkel og demontere, uten å kjøpe FCC extender. En annet moment jeg satte høyt var kontrasten. Denne LCD skjermen har et kontrastforhold på 700:1

Lenke til kommentar
Flott prosjekt, men ville det ikke vært noe å kjøpe en LCD skjerm med DVI- inngang?

Spesielt når du får så stort bilde.

5670970[/snapback]

Hei, takk for fin tilbakemelding. Du har kanskje rett. Jeg har tenkt litt på det samme selv,men jeg har kommet frem til at det ikke er det store problemet. Forskjellen mellom VGA og DVI er ikke så stor. Følte det var mer viktig med en LCD skjerm jeg VET er enkel og demontere, uten å kjøpe FCC extender. En annet moment jeg satte høyt var kontrasten. Denne LCD skjermen har et kontrastforhold på 700:1

5671003[/snapback]

ok ;)

Lenke til kommentar

Update: Projektorboksen

Nå er det endelig tid for en ny update. Jeg har ikke nevnt dette før, men en kamerat av meg skal også bygge projektor. Når han fikk høre at jeg skulle lage projektor, hang han se på. Grunnen til at jeg ikke har nevnt det før nå, er at det ikke var sikkert før nå.

For å rette opp i all fremtidige misforståelser påpeker jeg at hans projektor ikke blir sponset i noen form av de sponsorene som er listet opp i første post av denne worklogen.

I vinterferien har vi fått gjort en del. Søndag gikk med til planleggingen av indre og ytre mål. Vi fant ut at vi måtte ha projektoren 97 cm høy, 43,2 cm bred og 36,5 lang når vi brukte 15mm kryssfinér plater. Vi brukte to plater til sammen, og brukte litt over den halvparten av den andre plata. Platene var 122x244cm (standard kryssfinér størrelse).

Mandagen gikk med til kutting av platene, og delvis montering av kassene.

Tirsdag gikk med til resterende montering av kassene. Fikk litt ikea feeling når vi monterte de, men riktig nok måtte pussing og litt sparkling med. Vi tok fugelim i kantene for å dekke eventuelle sprekker for å forhindre unødvendig lysutslipp. Deretter fikk kassene et strøk lady silkematt, sort.

Her kommer bildene.

Picture3001.jpg

Platene kuttet. Fikk ikke med platene til begge kassene, men de er der ett eller annet sted i rommet :D.

Picture3002.jpg

Et annet bilde av platene.

¨

Picture3003.jpg

Delvis montert projektorboks.

Picture3004.jpg

Kassen har fått bakside :D

Picture3005.jpg

Et annet bilde, i samme tidspunkt som forrige bilde.

Picture3006.jpg

Pusse, pusse, pusse, pusse...... Dette gir deg merkverdig snørr.

Picture3007.jpg

Mer pussing med pussemaskin.

Picture3008.jpg

Litt synd å sparkle på kryssfinéren, men det var ikke mye som var nødvendig.

Picture3009.jpg

Projektorboksen blir malt innvendig med lady silkematt, sort.

Picture3010.jpg

Her er begge kassene.

MVH. Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Utrolig rett og pent du gjorde det! :) Det er ikke ofte jeg ser maling blir brukt i worklogs her, men resultatet ble jo kjempebra. Bra bygget, ser ut som kvalitet.

5682650[/snapback]

Takk for kommentaren. Det ser ut på bildet at det har kommet maling på kanten, men det er lagt på maskeringsteip. Det har altså ikke kommet maling på materialen, annet enn inni.

Lenke til kommentar

@Pc-lynet: Takk for tilbakemelding, alltid like hyggelig :) Ang. malingen i projektoren. Grunnen til at malingen er der, er fordi jeg ønsker å forhindre uønskede refleksjoner i veggene. I den forrige projektoren brukte jeg svartmaling lik den som er i denne projektoren. Har ikke tatt fyr hittil :p.

Jeg har ikke lagd PLOG på lumenlab enda, men det er en sjangs for at jeg skal gjøre det.

Lykke til med ditt fremtidige prosjekt :)

@ Klikka_bZerk: Takk for hyggelig feedback. Jeg har vurdert å gjøre det. Skal se om jeg får tid :)

@ Chase: Takker. Alltid like morsomt å høre at andre blir inspirert nok til å kanskje lage sin egen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...