Gå til innhold

Tha sims's 1280x1024 HD projektor,Update 14.01

Anbefalte innlegg

frakk2000: Hei, fint at du fant worklogen :)

En liten "update":

Delene fra lumenlab er blitt sendt, men ikke motatt.

De siste delene fra kompotek.no er sendt, men ikke motatt.

Skal sende skjermen forhåpentligvis i dag/morgen. Får håpe det ikke tar så lang tid før jeg får en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: E det pakke te mæ? :D

Først å fremst vil jeg nok en gang takke alle sponsorene. Det hadde ikke blitt noen worklog eller projektor uten dem.

Har fått en del deler den i det siste, så jeg tenkte det var greit å lage en liten update:).

Avshop

Picture053.jpg

www.Avshop.no sendte meg ”Digital Video Essentials" (kalibreringsDVD) i posten.

Picture054.jpg

Inni dvd-coveret fulgte det med et "fargefilter". Virker kjekt under kalibreringen.

Kompotek

Picture051.jpg

Pakken er kommet :) (beklager bildekvaliteten)

Picture055.jpg

De helt øverste bildene er PHILIPS halogen pæra, og embalasjen til pæra.

Fra høyre: Ballast, sokkel og ignitor :) Se første post for varenr.

Picture059.jpg

Nærmere kikk på pære, med sokkel montert.

Picture060.jpg

Et nærbilde av pæra.

Picture058.jpg

Nærbilde av ignitoren

Picture057.jpg

Nærbilde av ballasten.

Picture056.jpg

Et enda nærmere bilde av ballasten :p.

Bjurab[

Picture061.jpg

Endelig har ScreenGoo lerret kitet kommet :) Utrolig hvor mye de har fått oppi den lille boksen.

Picture063.jpg

Sortmaling til kantene, digital grey basecoat og topcoat

Picture066.jpg

To ruller, malingsbrett til rulle, "svamp" med skaft til påføring av sortmaling i kantene, instruksjoner

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er ikke sikker på hva du mener :).

5592540[/snapback]

Altså, du får ganske mye sponset, men det blir vel fortsatt en del fra egen lomme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Joda, litt må jeg betale selv. MEN jeg får 4500 for gamleprojektoren så jeg går jeg egentlig i pluss :D.

5592704[/snapback]

Sweeet :D

Jeg vil også ha projektor, men har ikke råd til ny dvd-brenner engang for øyeblikket ;)

[pirkemodus]

Forresten, til dere som tror det heter prosjektor, skaff dere en ordbok!

Det heter projektor, og den projiserer et bilde på et objekt. Om dere skal ha med s-en heter det prosjektør om jeg ikke tar feil.

Ordbok

[/pirkemodus]

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det går ann å lage en ll projektor for kun 4k, men ikke med de samme specs da ;). Forrensten, er det noen som har skrevet proSjektor i denne worklogen? Kan ikke se det jeg :)

5593065[/snapback]

1:

Enda en Prosjektor?  :dribble:

5558709[/snapback]

2:

(...) så frister det vel å kjøpe en prosjektor heller? (...)

5559622[/snapback]

3:

Jeg likte virkelig den siste prosjekortråden din, så jeg gleder meg nå! Lykke til!

5568184[/snapback]

4:

(...) Jeg trenger fortsatt lerret for å tweake ferdig min jalla prosjektor, (...)

5570868[/snapback]

Ser du virkeligt ikke alle de s-ene? ;)

EDIT: Huffda, ble en lang grine-post dette :D

Men stå på, gleder meg til å se resultatet :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Beklager sen update. Jeg glemte det desverre bort.

I går var jeg på biltema i Drammen for å kjøpe gjengestenger, skruer, muttere etc. Jeg var så DUM at jeg kjøpte feil dimensjon (m10) på gjengestengene i forhold til mutterene og skivene :(. Jeg skal få byttet disse til m8. Jeg skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av innkjøpet i morra.

Jeg har også fått pakken fra lumenlab.com. Skal komme med en update av delene jeg har fått en av dagene.

Her kommer updaten.

UPDATE: Elektronikkplaten del 1 av 2

Jeg bestemte meg for å lage en aluminiumsplate for å ha brytere, strøminntak og sikringsholder på. Dette vil jeg tro blir litt tøfft, samtidig praktisk. Jeg har funnet ut gjennom flere prosjekter at det er enklere å få hull nøyaktig å pent hvis man bruker aluminiumsplater fremfor tre.

Jeg kjøpte derfor en 25x40 aluminiumsplate fra clasohlson med en tykkelse på 1,25mm. Jeg kuttet aluminiumsplaten til 13x18 cm. Jeg begynte deretter å lage hull til komponentene.

Picture092.jpg

Her har jeg laget hull til alle komponentene og begynt så smått å pusse den litt shiny på fremsiden.

Picture093.jpg

Enda et bilde.

Picture094.jpg

Jeg var ikke så nøtaktig å få hullene så nøyaktig, siden alle komponentene kom til å dekke hullet. Men det var ett hull jeg var VELDIG nøye med, nemlig hullet til VGA uttaket. Vga inntaket har ikke noen kant som skjuler hullet.

Picture096.jpg

VGA inntaket er tatt fra en skjøte skjermkabel.

Picture088.jpg

Deretter tok jeg vekk skruene, som ligner veldig på spacere som blir brukt mellom hovedkort og kabinett i en pc.

Picture091.jpg

Her er alle delene på, uten VGA inntaket. Jeg husker ikke helt hvor jeg har alle delene fra, siden jeg hadde alt i en "rote" boks. Øverst kan dere se strøminntaket, litt lengre ned kan dere se de to diodene (en til pære og en til vifte), i midten hull til VGA inntak, litt lengre ned til venstre kan dere se "time delay" bryteren (til vifta) fra www.kompotek.no og til høyre kan dere se en annen bryter (til skjerm og ballast). Legg merke til at jeg ikke har skrudd delene på, siden jeg skal pusse platen shiny.

Picture100.jpg

Baksiden.

Picture102.jpg

Kommer med en ny update ang. platen en av dagene.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...