Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til et lite program...?

Anbefalte innlegg

Følgende er problemet:

Lag et C-program. Programmet skal ta et numerisk argument som angir posisjonen til et tegn i en tekstfil. Stien til tekstfilen skal angis som argument nummer to. Det ordet som tegnet er en del av skal slettes av programmet. Det skal ikke skrives noe ut til standard output. Feilmdinger skal skrives til standard error.

Feilmeldinger skal skrives i følgende tilfeller.

angitt fil ikke eksisterer

angitt fil ikke er skrivbar

angitt posisjon er større enn lengden på fila

Programmet skal skrives for linux, og alle filoperasjonene skal gjøres v.h.a. systemkall.

Hjelp til denne fører til lønn i himmelen og evig takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Dette er jo et tema som er veldig/uhyre spennende. Med bakgrunn av min kompetanse vil jeg komme med følgende råd.

1. Slå på maskinen.

2. Start en teksteditor

3. Kjøp en C-programmerings bok

4. Lær deg boken

5. Gjør så oppgaven

6. Send oss oppskriften!

Lykke til og hils Thomas N.

hilsen oss

Lenke til kommentar

Jeg tviler på noen gidder å gjøre hele oppgaven for deg. (For det er en skoleoppgave?)

Kom heller med noen konkrete spørsmål hvis du sitter fast etter at du har prøvd selv. (Kommer du overhodet ikke igang, og dette er en skoleoppgave, bør du absolutt sette iverk tiltak...)

Det programmet du beskriver ville jeg heller laget som et skallskript, men det var vel ikke oppgaven...

Antar at det er systemkall i Linux som er temaet i oppgaven. Kommandoene "apropos", "man" og "info" er fine hvis du prøver å finne et systemkall og informasjon om dette.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...