Gå til innhold

cpu aldri under 50% i bruk

Lucifer89

Anbefalte innlegg

vet ikke helt hva jeg skal si siden jeg ikke vet hvor feilen ligger men det har seg slik at jeg får ikke under 50% i bruk på min cpu det er en Athlon64 Newcastle 754 2800+

og som derer ser så et ledig systep altså ledig på cpu på 85%. mens bruken av CPU er på 65 % og mener da at jeg har lært at 100% er maxhehe

men spill klagger som aldrig før og alt er heil j***

merket dette tidligere og tenkte at ja kan vel bare kjøre og se om det forsvinner etter litt tid. men nei så sjekker jeg den for virus og spuware men nei. så så blir jeg så stressa at jeg formaterer og det er eher det rarae kommer inn . feilen er der enda. formaterte i dag og bildet er 5 min gamalt

post-66779-1139170026_thumb.jpg

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Japps. Er windows sitt geniale defrag-program som automatisk starter og nekter å bli ferdig. Er ikke rart det lagger og herjer når denne kjører. :p

5557871[/snapback]

og foresten aldrig opplevd at det starter automatisk

sånn bedre bilde dette er uten noe som helst. altså i idle

post-66779-1139180167_thumb.jpg

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Finner du ingen prosesser som bruker 65% når du scroller gjennom alle i taskmanager? Burde uansett ha blitt borte med formatering. Har du prøvd å starte windows i sikkerhetsmodus(taste F6 eller F8 like før windows starter) og sjekket om problemet fortsatt er der da? Noen virus trenger internett for å bruke cpu'en så du kan også prøve å bare nappe ut nettverkskabelen og se om det funker.

Jeg har forsåvidt hørt om at noen virus kan overleve en formatering av harddisk, men det tror jeg er sjelden.

Prøv å laste ned Process Explorer fra

http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

og se om den kan finne noen flere prosesser enn taskmanager.

De har også et annet program som finner rootkitvirus, RootkitRevealer

http://www.sysinternals.com/Utilities/RootkitRevealer.html

Lenke til kommentar

nei dette er somvist du hadde lest første post noe som har blitt med etter en fulstedig formatering. hadde samme feilen før formatering den bare kom plutslig. så lurer på om det kan ha vert ustbilitet overspenning eller lynnedslag en helg jeg var borte var når jeg kom hjem jeg la merke til det. strømforsyning er det ikke den gir fine verdier. men det er liksom bare hardware faults.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...