Gå til innhold

Pentax *ist DL =D

Herr Brun

Anbefalte innlegg

Kryptisk emnetittel, hva?

Etter en maaneds venting, 30'000 ut fra konto, 30'000 inn paa konto igjen, 15 annulerte bestillinger, 1 utgaatt modell og til slutt en vellykket bestilling, har jeg endelig faatt mitt speilreflekskamera. Det er fantastisk. Jeg elsker det. Har tatt masse bilder i helgen, men svaert faa som kan vaere noenlunde interessante for forumfolk. Har ikke bilder av herligheten (logisk nok, egentlig), men det kommer forhaapentligvis.

Total utstyrsliste:

Pentax *ist DL

Pentax 50mm F/1.4 SMC-A

Sigma 24mm F/1.8 blablabla

Sandisk 1gb ULTRA II

Corsair 512mb

8 2500mAh batterier med 2timers ladetid

Lowepro topload 2 zoom

Jeg hadde egentlig bestilt en DS, men den gikk ut saa det ble en L... Er knallfornoeyd uansett. Med Sigma-objektivet er det perfekt vekt (regner med ca. en kg.) og stoerrelse (svaert god balanse). Med 50mm er det svaert kompakt.

Bildekvaliteten er upaaklagelig. Har ikke tatt noen "vitenskapelige" tester, men jeg faar fantastiske bilder rent skarphets/fargemessig. I alle fall med 30mm. Har ikke tatt saerlig med 50mm. Ingen bak/forfokus-problemer med sigmaen, men autofokus er veldig treg. I vanskelig lys er autofokus ubrukelig... Naar den treffer fokus dog, er den svaert presis. Har ikke faatt ett eneste ufokusert bilde med autofokus enda.

Her er noen bilder jeg har tatt. Litt for aa teste macroen (som er helt ok, men langt fra ekte makro), og det foerste bildet som ble tatt :fun:

Macro2.jpg

Macro1.jpg

IMGP0192.jpg

Christophe2.jpg

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis, Herr Brun. Det var sannelig på tide. Fine bilder, m.a.o. dette ser bra ut. Du ser ikke ut som om du har særlig problem med fokus. Kan hende det er fordi Pentax er rause med å dele sine koder. Nå gleder vi oss alle til å se dine bidrag på Bildekritikken.

Regner med at nederste person er din franske husfar.

Lenke til kommentar

Takk takk. Var svaert paa tide ja. Foerste bestilling ble gjort den 1. januar. I gaar fikk jeg kamera (men pakken var innom paa fredag ogsaa. Gjett om det var vanskelig aa si at jeg dessverre ikke kunne betale og budet maatte komme igjen neste dag, naar jeg fant ut at de ikke tok kort). Ganske lang ventetid, med mye frustrasjon, tenking, angring, neglebiting og irritasjon.

Foerste bidrag i bildekritikk er ute etter lang irritasjon. Nederste person er min franske vertsfar ja. Paa hans bursdag og greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...