Zappza Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg skal i anledning min worklog (Black & Silent) og har noen spm om det, dette er klippa fra tråden: Skal som sagt lage min egen vifte kontroll og skal nå få kjøpt inn brytere til den, har tenkt på disse vippebryterne men lurer på hvordan man kobler til sånne trepins brytere? Vet hvordan det er med to pins, da tar du bare og kobler bryteren på ene ledningen, men hvordan blir det her? Må ha svar litt fort siden bror min skal kjøpe inn greier fra Biltema (noe det ikke er oppi nord ) og han måtte ha svar innen i morgen kveld. Trenger også en ide til på knapp til PCen, hadde vært fett med bulginbrytere men det blir for mye med 150kr porto pga de. Har også tenkt på en slags patent der man vrir om en nøkkel som så spretter tilbake etter man har vridd den rundt (ala biltenning). Help needed Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 *bump* Ingen som kan hjelpe? Tenker da på startknappen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Sånt står vel der du kjøper dem? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har tegnet to forslag til deg på viftestyring. Det er en: 5V eller 12V Og en 7V eller 12V Startknappen kan være hva som helst slags bryter så lenge den går til bake til 0 av selg selv (fjør retur) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hva står vel der jeg kjøper de? Hvordan man kobler ledningene opp mot pinsa? Joa står det Enn sånn start nøkkel da? Hvordan blir det? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Behydro: Kommer nok til å gå for 5v/12v opplegget ditt viftene bråker så på 12v. Takk for lettfattelig tegning Mtp nøkkel start, vil noen av disse funke? http://www.biltema.no/products/product.asp...1&iItemId=78072 http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...A18%3A25#q11568 Hvis jeg tar den siste, kan jeg da koble reset og power on knappen på samme bryter? Hvis ja, hvordan? Edit: Jepp det er Biltema/Clas Ohlson Endret 10. februar 2006 av Zappza Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vippebrytere med 3 pinner funker sånn at du sender inn spenningen på den midterse og så er den på på den pinnen som vipperen peker vekk fra. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Joda, kan bruke den tenningen. Der er ikke noe koblings skjema på siden så jeg kan ikke si helt spesifikk hvordan den skal kobles, men om du setter reset på posisjon 1 og power på start kontakten så skal det nokk funke fint. Bruk ett multimeter og mål deg litt fram Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Da kjøper jeg den da. Skal nok finne ut av det ja Forresten, jeg har koblet sammen to PSUer (400w gir ikke nok strøm ) og hvis jeg kobler på strømmen på den ene før den andre så skrur de delene psuen er koblet på seg på. Hvordan kan jeg hindre dette? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hvordan har du koblet dem sammen? Hvis du kobler sammen POWER ON og en GND så starter og stopper de likt. Se øverst på PSU forumet. Ligger også mange tråder på forumet om dette, bare å søkte litt Endret 10. februar 2006 av Behydro Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har koblet de med Power ON og GND og koblet sammen POWER GOOD. Joda, har lest den, men problemet mitt er at den ene PSUen starter med en gang den får strøm. Spiller ingen rolle om jeg trykker på knappen. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) høres rart ut. Sjekket at alle koblingene er rett? Ett alternativ er å sette inn ett relé på den strømforsyningen som er koblet til HK. Dette reléet kobler POWER ON til jord på den andre strømforsyningen. Husk diode over spolen. Finner også flere tråder om dette på forumet her. POWER GOOD kan du forsåvidt bare sløyfe. Er den PSU på HK som er mest kritisk, hvis du kobler dem sammen så kan den PSU som ikke er på HK stabilisere seg først og gir besked om å starte pcen før den PSU på HK har stabilisert seg Endret 10. februar 2006 av Behydro Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Da skal jeg prøve uten Power Good ^^ Funker sikkert da Lenke til kommentar
spyro Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Sorry bump da, men når to PSUer skal kobles sammen er det pin 14-14 og pin 15-15 om du forstår. Endret 16. februar 2006 av spyro Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Det vet jeg utmerket godt Har brukt dette oppsettet i 1 år snart og det eneste jeg hakker på er at den ene PSUen strarter litt før den andre (Har sikkert noe med at det er lengere kabel) Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det med lengden på kabelen har ikke noe å si, elektroner går vel med nesten lysets hastighet igjennom ledningen (mener på at det var lyset), så lang er vel strengt tatt ikke kabelen din. Det med at den ene er treigere enn den andre har vel litt med oppbygningen å gjøre. Jeg kjører to psu på ene serveren min, koblet sammen på denne måten. Eneste som "problemet" er at hvis jeg drar ut tilførsel ledningene og setter dem i igjen, så starter den ene psuen, men dette er jo egentlig ikke noe problem. Ellers så starter og stopper de samtidig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hadde vært litt "tøft" med to PSUer egentlig, da Forstår godt de som har det, en ATX-PSU på rundt 250W kan man jo finne på el-retur-plasser, to slike, så har man 500W Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vil bare si at elektrona går noen få mm i min, så dei går SEINT. men "Dytten" forplanter seg raskt. Bare prøv å legge klinkekuler i et rør, og samme hvor seint du dytter beveger alle seg... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Behydro: Har akkurat samme problemet, selv om jeg kanskje ikke fikk det fram Endret 17. februar 2006 av Zappza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå