spyro Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Som topic sier, hvor mange volt på Power-Good? Da er det bare å svare Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 HINT: Mulitmeter..... Jeg brukte den til en LED på min spenningsfordeler (se signatur) men husker ikke vor mange volt den var på. Er bare å måle. Skal bruke den til da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er jo et logisk signal, er ikke menigen det skal belastes. Spenningen vil være ganske avhengig av belastning, det er typisk en 680 ohm pullup til 5V. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det pleier å stå i manualen, ihvertfall på ASUS-hovedkort. Hvis ikke er jo ATX12V-standarden grei å ha: side 24: 3.3.1. PWR_OK PWR_OK is a “power good” signal. It should be asserted high by the power supply to indicate that the +12 VDC, +5VDC, and +3.3VDC outputs are above the under-voltage thresholds listed in Section 3.2.1 and that sufficient mains energy is stored by the converter to guarantee continuous power operation within specification for at least the duration specified in Section 3.2.11, “Voltage Hold-up Time.” Conversely, PWR_OK should be deasserted to a low state when any of the +12 VDC, +5 VDC, or +3.3 VDC output voltages falls below its under-voltage threshold, or when mains power has been removed for a time sufficiently long such that power supply operation cannot be guaranteed beyond the powerdown warning time. The electrical and timing characteristics of the PWR_OK signal are given in Table 13 and in Figure 6. Table 13. PWR_OK Signal Characteristics Signal Type +5 V TTL compatible Logic level low < 0.4 V while sinking 4 mA Logic level high Between 2.4 V and 5 V output while sourcing 200 µA High-state output impedance 1 kΩ from output to common PWR_OK delay 100 ms < T3 < 500 ms PWR_OK risetime T4 ≤ 10 ms AC loss to PWR_OK hold-up time T5 ≥ 16 ms Power-down warning T6 ≥ 1 ms Lenke til kommentar
spyro Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 HINT: Mulitmeter..... Jeg brukte den til en LED på min spenningsfordeler (se signatur) men husker ikke vor mange volt den var på. Er bare å måle. Skal bruke den til da? 5557581[/snapback] Tenkte jeg skal lage en spenningsfordeler Og jeg har ikke multimeter om du lurer. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Motstandene jeg brukte var: Power good: 68ohm 3,3V :39ohm 5V :100 ohm 12V : 330 ohm Disse funker Lenke til kommentar
spyro Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Og hvor mange volt skal hver diode ha? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 power good er 3,3 30ma resten er 2,3 30ma mener jeg.. husker ikke helt. Er du usikker så legg på litt ekstra og prøv Lenke til kommentar
spyro Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå