Gå til innhold

erfaringer med Xp sevice pk 2 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows blir generelt bittelitt tregere for hver oppdatering man installerer fra Windows Update. Derfor er det i mange tilfeller anbefalt å slipstreame SP og oppdateringer inn på installasjons-CD'en hvis man skal installere Windows på nytt.

5557936[/snapback]

Ja windows update gir meg ikke tilgang på Sp2, men den kan jo lastes ned fra

diverse steder

Lenke til kommentar
Windows blir generelt bittelitt tregere for hver oppdatering man installerer fra Windows Update. Derfor er det i mange tilfeller anbefalt å slipstreame SP og oppdateringer inn på installasjons-CD'en hvis man skal installere Windows på nytt.

5557936[/snapback]

diverse steder

5558030[/snapback]

Det er vel fordi du ikke har en orginal versjon eller?

Hvis så er det bare å ta en "boing boing"

Lenke til kommentar
Windows blir generelt bittelitt tregere for hver oppdatering man installerer fra Windows Update.

Det er nettopp det som er grunnen til at SP2 gjør maskinen raskere. Den installerer på en måte Windows på nytt - erstatter all patching-på-patching med 1 patch. Flytter ut alt, legger seg selv inn, uten tap av innstillinger.

Lenke til kommentar

diverse steder

5558030[/snapback]

Det er vel fordi du ikke har en orginal versjon eller?

Hvis så er det bare å ta en "boing boing"

5558913[/snapback]

Jo jeg har org. versjon som fulgte maskina

Har hatt store problemer med trojanske hester og en masse virus i det siste, men vet ikke om det kommer av det da. Men nå ser du ut til å fungere bra :hm:

Lenke til kommentar

For å laste ned en full versjon av SP2 så må du trykke på linken for IT professionals på hjemmesiden til Windows XP og velge multiple off-line installations. Da laster du ned hele SP på 280 megabyte som du kan installere. Vær obs på at du ikke kan ha "Corporate" nøkkel...

Lenke til kommentar
For å laste ned en full versjon av SP2 så må du trykke på linken for IT professionals på hjemmesiden til Windows XP og velge multiple off-line installations. Da laster du ned hele SP på 280 megabyte som du kan installere. Vær obs på at du ikke kan ha "Corporate" nøkkel...

5559086[/snapback]

Lastet den ned fra ITpro, og det fungerer veldig bra nå ser det ut til

Lenke til kommentar

Noen ting kan føre til at man opplever SP2 som tregere enn før man legger den inn

- disken blir mer fragmentert fordi veldig mye lastes ned og legges inn. Defrag etter installering!

- innstillinger man har gjort før sp2, slik som deaktivering av visuell pynt, disabling av tjenester etc, oppheves - ikke sannsynlig, men mulig. Sjekk dette.

- Den nye tjenesten Security Center rusler og går - tar vel ikke mye ressurser, men noe er det. Denne kan trygt deaktiveres hvis du vet at du er beskyttet - tjenesten er ikke noe som sikrer maskinen, den er bare en "reminder".

Lenke til kommentar

Ja jeg opplevde at maskinen ble tregere med installering av sp2. Installeringen av sp2 forbedrer brannmuren i xp, men det har ikke noe å si for min del da jeg bruker brannmur fra 3.parts leverandør. Men et annet problem som jeg opplever som noe irriterende, mitt hovedkort krever at jeg har sp2 installert for at usb 2.0 skal fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...