Espenskog Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei! Har akkurat installert en Artic cooling vifte på skjermkortet for å få ned støynivået i maskina. https://prisguiden.no/product.php?product_id=26973 Lurer på om noen vet hvordan man kan koble denne til en viftestyring? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Om det er 3 pins kontakt er det jo bare å koble den til slik som en vanlig vifte. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 ... Hvis ikke må du kutte av vifte ledningen på GPU vifta og: 1 lodde på en 3 pins kontakt 2 lodde direkte på viftestyringen (Ledningen til den respektive kanalen) Lenke til kommentar
Espenskog Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 ... Hvis ikke må du kutte av vifte ledningen på GPU vifta og: 1 lodde på en 3 pins kontakt 2 lodde direkte på viftestyringen (Ledningen til den respektive kanalen) 5561788[/snapback] Fra selve vifta er det ingen kontakter untatt skjermkortkontakten (sånn utrolig liten 3(?) pins) men det går jo en 4pins strømtilførsel til skjermkortet, kan jeg koble denne via en viftestyring, eller vil dette påvirke strømtilførselen til skjermkortet? mvh Espen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Bruker og en slik vifte, koblet rett til skjermkortet, blir justert farten der 25 % ved 2D, 54 % ved lett 3D og 100 % ved tung 3D Merker ikke enorm forskjell på støy, eneste man merker er når viften akselererer, blir en spesiell lyd da. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 litt rar den 3 pins pluggen der..... jeg skrudde av vifta og plastiken og satte ei vanlig 8cm vifte oppå kjøle rillene. ble mye stillere og like kaldt. den kjøleren er ikke så bra lydmessig Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Min er meget støysvak, både på 25 og 100 % Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå