random_user Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei Jeg lurte på om det gikk ann og instalere flere antivirus programer på samme pc. Har nemlig E-Trust, F-Secure, MacAfee, Panda og Norton Internet security. Jeg tenkte og sette det på en pc som skal søke etter virus på nettverket mitt. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det skulle vel gå helt fint det. Er vel egentlig når man har forskjellige brannmurer at det kan bli problemer Lenke til kommentar
ttt Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Etter det eg har høyrt er det ikkje lurt å ha fleire antivirus på same PC. Dette kan føre til problem. Eg ser heller ikkje noko poeng med å ha fleire antivirus instalert. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det skulle vel gå helt fint det. Er vel egentlig når man har forskjellige brannmurer at det kan bli problemer 5557077[/snapback] Nei og nei, man bør ikke ha flere AV-progs. samtidig i samme maskin. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det eneste problemet som jeg kan se, er at noen antivirusprogram bevisst ikke liker konkurrenter. Jeg har selv hatt to brannmurer og to antivirusprogram inne samtidig uten noen form for problem. Lenke til kommentar
Entropi Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Det eneste problemet som jeg kan se, er at noen antivirusprogram bevisst ikke liker konkurrenter. Jeg har selv hatt to brannmurer og to antivirusprogram inne samtidig uten noen form for problem. 5557727[/snapback] Bevisst og bevisst... Det er heller det at dersom man kjører sanntidssøk med to eller flere AV'er samtidig, kan det bli problemer. Da prøver begge å åpne filene først, og det kan føre til at systemet henger. Dersom man ikke kjører sanntidssøk med begge går det som regel bra å ha flere AV-programmer på maskinen, og hvis det går bra å kjøre sanntidssøk på begge er vel det mer flaks enn noe annet. Edit: Mange servere har flere AV-scannere samtidig for å scanne data som passerer gjennom serveren. Men da er det nok serverprogramvaren som sender filene til av'en, og ikke sanntidssøkefunksjonaliteten til filsystemet. (Eks. Edit2: For å være litt pedantisk og off-topic, så er 1 KB = 1000 Byte. 1 KiB er derimot 1024 Byte, en notasjon som er støttet av både IEC, CIPM, IEEE og meg... Endret 11. februar 2006 av Entropi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå