lperik Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Er ingen ekspert på klamydia da jeg kun har hatt det en gang tidligere. Men nå svir det av og til når jeg pisser (oftere enn om det hadde vært tilfeldig), må på do ofte og det klør av og til ca 1cm inn i urinrøret. Pluss dama sier hun i det siste er på do og tisser, og innen hun kommer ut av doen og setter seg i sofaen igjen må hun på do igjen. Var å sjekka istad men tar jo noen dager før resultatet er her.. Er dette sikre tegn på klamydia, eller noen annen kjønnssykdom for den saks skyld? Og en ting til, om en jente har sopp, hva er symptomene og kan en gutt bli smittet? Pule skal man, men kan man noe om sykdommene det fører med seg... nope! EDIT: Om ei dame har eggløsning en ukes tid før man har sex med hun OG hun har hatt en partner i den tiden hun hadde eggløsning, er det da mulig man kan være "synderen"? Iogmed dama nå er gravid mener jeg.. Endret 21. mars 2006 av lperik Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Høres ut som klamydia dette ja... Å til det med graviditet, ja det skal vel være mulig. Pappa Erik Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Høres ut som klamydia dette ja... Å til det med graviditet, ja det skal vel være mulig. Pappa Erik 5785903[/snapback] Crap, max dårlig tidspunkt å få det på, akkurat fått ordna forholdet mellom meg og "dama" igjen og ting starter å gå rette veien.. blir bare sure miner av sånt! Og enda mer sure miner om det viser seg at jeg er på vei til å bli pappa med ei annen... MØKK! Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Ness, det kan godt hende det er sopp. Det er mye mer sansynelig, og symptomene er omtrent de samme. Eller det kan være en urinveis innfeksjon, men jeg er ikke sikker på om det kan smitte. Gå på suss.no du. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 For meg høres det ut som urinveisinfeksjon, men så har jeg ikke peiling på hvordan klamydia oppfører seg. Sopp pleier vel ikke å gi symptomer som at du må på do ofte. Kløe derimot, er veldig vanlig. (i hvert fall hos jenter) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Men nå svir det av og til når jeg pisser (oftere enn om det hadde vært tilfeldig), må på do ofte og det klør av og til ca 1cm inn i urinrøret. Pluss dama sier hun i det siste er på do og tisser, og innen hun kommer ut av doen og setter seg i sofaen igjen må hun på do igjen. Var å sjekka istad men tar jo noen dager før resultatet er her.. Er dette sikre tegn på klamydia, eller noen annen kjønnssykdom for den saks skyld? Det kan jo være klamydia, selv om de er sjeldent jenter får symptomer. Fra Lommelegen: Hva er symptomene på Klamydia? Faktisk har de fleste med Klamydia ingen symptomer! 80% av kvinner merker ingen ting, mens menn oftere vil ha symptomer. Når Klamydia gir plager, vil de som regel melde seg innen 5-10 dager etter smitten Hos kvinner kan Klamydia gi følgende symptomer: Unormal utflod Vannlatningsplager Blødning mellom menstruasjonene Blødning under/etter samleie Smerter ved samleie Magesmerter Redusert allmenntilstand med feber Menn vil ofte få disse symptomene: Farvet, tynn og melkelignende utflod fra penis (urinrøret) Smerter og svie ved vannlatning Mange menn tar ikke hensyn til plagene, kanskje fordi de er lette og ofte forbigående. Og en ting til, om en jente har sopp, hva er symptomene og kan en gutt bli smittet? Symptomene er som oftes kløe og gutter kan bli smittet. Fant noe her: "Soppinfeksjonen starter alltid i skjeden og brer seg i 2/3 av tilfellene også til huden omkring skjedeåpningen, med kløe og rødme på huden." "Candida soppsporer kan overføres fra kvinne til mann og fra mann til kvinne ved samleie. Soppsporene finnes mange steder på kroppen og utvikler seg kun til en infeksjon hvis muligheten for vekst er tilstede. Man kan sammenligne det å bli smittet av en soppinfeksjon, med å bli smittet med influensa. Hvis kroppen er mottagelig for viruset får man det, hvis ikke så slipper man for denne gang!" EDIT: Om ei dame har eggløsning en ukes tid før man har sex med hun OG hun har hatt en partner i den tiden hun hadde eggløsning, er det da mulig man kan være "synderen"? Iogmed dama nå er gravid mener jeg.. 5785861[/snapback] Det er mulig du er faren, men kanskje mest sannsynlig at han som hadde det under EL er det.. (?) Jeg kan ikke så mye om sånt, men mine gravide venninner har god kontroll Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Menstruasjon 1.-4. dag Hva som skjer i livmoren: -Blodtilførselen til noen deler av slimhinnen slutter, og slimhinnen dør -Nå blir det ubefruktede egget og rester støtt ut som en blødning -Varighet 3-5 dager Vekstfasen 5.-13. dag Hva som skjer i eggstokken: -Follikkelstimulerende hormon(FSH) påvirker egganlegg -Et væskefylt hulrom utvikler seg rundt eggcellen (follikkel) -Økt produksjon av østradiol Hva som skjer i livmoren: -Livmorshinnen vokser i tykkelse Eggløsning 14. dag Hva som skjer i eggstokken: -Luteiniserende hormon(LH) påvirker follikkelen til å sprekke, og det modne egget løsner Hva som skjer i livmoren: -Eggcellen blir fanget opp av fangarmen på egglederen og fraktet mot livmoren -Slimproppen i livmorhalsen blir tynnere slik at sædcellene kan trenge gjennom og opp i livmorhulen Utskillelsesfasen 15.-28. dag Hva som skjer i eggstokken: -Skallet som er igjen etter egget, follikkelcellene, danner det gule legemet -Det gule legemet produserer hormonene progesteron og østradiol Hva som skjer i livmoren: -Livmorshinnen fortsetter å vokse -Slimproppen i livmorhalsen blir tykk -Produksjon av næringsrikt sekret Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Om ei dame har eggløsning en ukes tid før man har sex med hun OG hun har hatt en partner i den tiden hun hadde eggløsning, er det da mulig man kan være "synderen"? Iogmed dama nå er gravid mener jeg.. 5785861[/snapback] Ved eggløsning har et egg blitt fanget opp av fangarmen og ført inn i egglederen. Eggcellen er bare befruktningdyktig i ca. ett døgn. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Symptomene er som oftes kløe og gutter kan bli smittet.Fant noe her: "Soppinfeksjonen starter alltid i skjeden og brer seg i 2/3 av tilfellene også til huden omkring skjedeåpningen, med kløe og rødme på huden." "Candida soppsporer kan overføres fra kvinne til mann og fra mann til kvinne ved samleie. Soppsporene finnes mange steder på kroppen og utvikler seg kun til en infeksjon hvis muligheten for vekst er tilstede. Man kan sammenligne det å bli smittet av en soppinfeksjon, med å bli smittet med influensa. Hvis kroppen er mottagelig for viruset får man det, hvis ikke så slipper man for denne gang!" 5787664[/snapback] Takker for svar. Var å kjøpte canesten 1-dags kombinasjonsbehandling på apoteket istad faktisk, og vi er begge under behandling nå. Symptomene tyder på at det er sopp etter å ha lest mer om det. Skal kun ta 3dager før det går over, så får en satse på at det er tilfellet. "Dama" kan nesten ikke gå nå, gjør så vondt og klør så jævli. Hehe stakkars! Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 22. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 Ved eggløsning har et egg blitt fanget opp av fangarmen og ført inn i egglederen. Eggcellen er bare befruktningdyktig i ca. ett døgn. 5790043[/snapback] Men eggløsingen er ikke nødvendigvis hver 14. dag. Det kan variere veldig, og det er derfor det ikke er noen sikre perioder. Enkelte jenter kan kjenne når de har eggløsning. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Men nå svir det av og til når jeg pisser (oftere enn om det hadde vært tilfeldig), må på do ofte og det klør av og til ca 1cm inn i urinrøret. Pluss dama sier hun i det siste er på do og tisser, og innen hun kommer ut av doen og setter seg i sofaen igjen må hun på do igjen. Var å sjekka istad men tar jo noen dager før resultatet er her.. Er dette sikre tegn på klamydia, eller noen annen kjønnssykdom for den saks skyld? Det kan jo være klamydia, selv om de er sjeldent jenter får symptomer. Fra Lommelegen: Hva er symptomene på Klamydia? Faktisk har de fleste med Klamydia ingen symptomer! 80% av kvinner merker ingen ting, mens menn oftere vil ha symptomer. Når Klamydia gir plager, vil de som blablabla... Menn vil ofte få disse symptomene: Farvet, tynn og melkelignende utflod fra penis (urinrøret) Smerter og svie ved vannlatning Mange menn tar ikke hensyn til plagene, kanskje fordi de er lette og ofte forbigående. Altså, gjelder smerter ved "vannlating" hvis du går på do og avfjører også ? Klør veldig i skrittet fast, og ikke hatt noe sexuell kontakt noengang. Lurer på hva det er.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Klør veldig i skrittet fast, og ikke hatt noe sexuell kontakt noengang. Lurer på hva det er.. 5799374[/snapback] Mugg... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Klør veldig i skrittet fast, og ikke hatt noe sexuell kontakt noengang. Lurer på hva det er.. 5799374[/snapback] Mugg... 5799407[/snapback] hehhe, nei, ta det med ro, dusjer GODT hver dag, iallfeall annenhver dag. klør etter jeg dusja og lissom... Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 husker en i militæret fikk sopp fordi han dusja for mye... kanskje en tankevekker. tror typen såpe du bruker er ganske viktig... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Vel dusjer man for mye så forsvinner den naturlige beskyttelsen kroppen har mot mugg og andre ulumskheter. Så er egentlig like greit å vaske seg litt sjeldnere, bare man ikke lukter høgg. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Okok, men for overrenslig er jeg nok ikke Noen sykdommer / feil man kan få ved og ikke vaske seg, vaske seg for mye, for mye onanering osv ? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Noen sykdommer / feil man kan få ved og ikke vaske seg, vaske seg for mye, for mye onanering osv ? 5799830[/snapback] Gnagsår. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Okok, men for overrenslig er jeg nok ikke Noen sykdommer / feil man kan få ved og ikke vaske seg, vaske seg for mye, for mye onanering osv ? 5799830[/snapback] Klør og endel nedentil selv og har fått beskjed av legen det er fukteksem. Synes ikke, men om jeg klør som faen blir det røde områder med masse små røde prikker. Nå har jeg vel sikkert sopp i tillegg da iogmed dama har det men om du har fukteksem kan du smøre på med eloconsalve. (fåes på apotek) Får nok ikke så mange sykdommer og feil av å onanere nei, men om du ikke bruker gli/bodylotion eller hva enn som er din greie så kan det jo bli tørt å sårt.. Men det har u vel merka regner jeg med Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Noen sykdommer / feil man kan få ved og ikke vaske seg, vaske seg for mye, for mye onanering osv ? 5799830[/snapback] Du får sår hud hvis du vasker deg for mye og du er mer utsatt for bakterier. Bruk riktig Ph - 5.5. 3.5 I underlivet Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 23. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 Vel dusjer man for mye så forsvinner den naturlige beskyttelsen kroppen har mot mugg og andre ulumskheter. Så er egentlig like greit å vaske seg litt sjeldnere, bare man ikke lukter høgg. 5799717[/snapback] Ja, også kjent som "syrekappen", det er bakterier som skiller ut en litt sur veske. (Ph 5.5) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg