Anette_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Ut fra det jeg vet i denne saken ville jeg aldri i verden forlovet meg. Har ei venninne som har vært sammen med en siden hun var 15 og han var 21 elns og forlovet seg da hun var 17 1/2 ikke fordi de skulle gifte seg, men fordi de skulle være sammen for alltid. Det synes jeg blir feil, men det er jo veldig opp til hvert enkelt par. Som Zerblat sier så burde man bo sammen noen år først. Er selvfølgelig glad på dine vegne Christian, men ville ikke forventet for mye hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Forlovelse = første del av den lange prosessen kalte giftermål. Utvannet uttrykk nå, dessverre. Før var det faktisk noe spesielt, nå er det, som nevnt, noe man sier etter man har hatt sex med kjæresten sin for første gang (gjerne i 15-årsalderen). Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 For meg er forlovelse (som med giftemål) noe jeg bare skal gjøre en gang her i livet. Selvfølgelig kan man gjøre feil, men hvis man må spørre andre om hva de mener om saken, så burde det vel ringe noen varselsbjeller på forhånd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 ...men hvis man må spørre andre om hva de mener om saken, så burde det vel ringe noen varselsbjeller på forhånd? 5559879[/snapback] Nja.. Trenger jo ikke å være noen bjeller inne bilde av den grunn. Må ærlig innrømme at jeg har lurt litt på dem samme tingene rundt forlovelse som trådstarter lurte på. (om det var noen forpliktelser involvert osv) Men mitt syn på forlovelse har vært at man skal ikke forlove seg før man er 99,9999% sikker på at man har lyst til å gifte seg med personen og leve et helt liv sammen med personen. Og det er etter mitt syn en ting man ikke kan si før man faktisk har prøvd å bo sammen med personen en stund. Har hatt forhold som har vart i 2,5 år uten at vi noen gang bodde sammen, men så fort ho spurte meg om å flytte sammen, så begynte jeg å se på ting anneledes og trakk meg ut av forholdet. Så til trådstarter: Forlovelse? Sikkert en søt ting for deg/dere å gjøre, men det er faktisk en veldig seriøs handling der man har sikte på å leve resten av livet sammen. Må ærlig si at når jeg hører om 15-16 åringer som har vært sammen et par mnder og bor hos mamma og pappa som forlover seg, så blir jeg oppgitt... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Huff.. syns dette er tragiskt jeg.. Ene naboen min har forlova seg med alle typene sine.. og forholdene har knapt nok pågått i ett år med hver person.. Men en jeg faktisk tror kommer til å holde ut er en jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen.. Han fikk seg en unge en måned før han fyllte 18 med en jente som var ett år yngre. flyttet ilag med henne og startet familielivet for fullt. De skal faktisk gifte seg til sommeren.. Er jo ganske ekstremt å være gift før du fyller 20, men siden han ødela friheten allerede før han fyllte 18 så vil eg tro det bli same shit anyways Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Eg fridde til samboern min på julafta. Vi har vært sammen i 8 år imorgen. (!!) (Eg er bare 23 år så me blei tidlig sammen) Me har bodd sammen i 3 år ca. Skal vell gifte meg en gang neste år. Sjekk link Endret 6. februar 2006 av Furyfax Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Eg fridde til samboern min på julafta. Vi har vært sammen i 8 år imorgen. (!!) (Eg er bare 23 år så me blei tidlig sammen)Me har bodd sammen i 3 år ca. Skal vell gifte meg en gang neste år. Sjekk link 5559939[/snapback] Nååh 8 år? da er det ihvertfall greit Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Syntes det var unødvendig at avisa skrev eg var "blek og nervøs".. hmm... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Syntes det var unødvendig at avisa skrev eg var "blek og nervøs"..hmm... 5559973[/snapback] For alt du vet så kan det hende du var veldig blek Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Forlove deg kan jo du gjøre selv om jenten er under 18. Men sånn å gifte seg tror jeg dere må ha foreldrene sitt samtykke. Men ut i fra mine erfaringer så er det veldig mangen som forlover seg rundt den alderen, men det varer sjelden mer enn noen måneder.... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Forlove deg kan jo du gjøre selv om jenten er under 18. Men sånn å gifte seg tror jeg dere må ha foreldrene sitt samtykke. Men ut i fra mine erfaringer så er det veldig mangen som forlover seg rundt den alderen, men det varer sjelden mer enn noen måneder.... 5560822[/snapback] det du sa der var grunnen til at jeg spurte. Å gjøre det var ikke grunnen til at jeg spurte her, men aldersgrense osv var det jeg ikke var sikker på Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er ikke aldersgrense på å love noe, og det er ikke aldersgrense på å bryte løfter heller. Det er dog normer for hvor gammal man bør være før sånt blir tatt på alvor, så om du gjør det vil det vel ikke fremkalle noe mer enn skuldertrekk hos venner og familie foreløpig. Det er ingenting i veien for at dere kjører på, så kan dere gjøre det en gang til om noen år, for å vise at dere virkelig mener alvor. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Når en har fått hår på tissen? Nei, jeg vil tro at man kan forlove seg når man selv måtte ønske. Imidlertid bør den laveste grensen være satt til 16 år, men aller helst ikke lavere enn 18 år. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Christian: Lytt til deg selv og dine følelser. Synes ikke du skal spørre andre om dette egentlig. Alle har sine forskjellige erfaringer og meninger om du burde eller ikke burde gjøre dette. Du kjenner deg selv best. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvis du føler det samme for dama ETTER at du har passert 25 (og kanskje nærmer deg 30), da synes jeg du skal spørre! Ikke noe før, egentlig.. Du spurte etter tips; Her er mitt, og det er ment dønn seriøst.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Personlig synes jeg det er greit å gifte seg tidligere enn når man er 30 dersom man har vært sammen en stund. Dette har litt med det å få barn å gjøre. Jeg ønsker å gifte meg før jeg får barn, og å få barn før jeg blir 27. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg ser ingenting galt i å forlove seg når en 20 år. Jeg og kona mi har vært gift i 4 år og 5 dager, og vi var 19 når vi forlova oss. Nå skal jeg ikke si at alle må gifte seg når de er 20, men hvis dere begge vet at den andre er den dere skal være sammen med resten av livet så er det bare å kjøre på. Men regn med at alle dere kjenner kommer til å klage på at dere er for unge og bla bla bla. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Personlig synes jeg det er greit å gifte seg tidligere enn når man er 30 dersom man har vært sammen en stund. Dette har litt med det å få barn å gjøre. Jeg ønsker å gifte meg før jeg får barn, og å få barn før jeg blir 27. 5564987[/snapback] Dette høres også fornuftig ut, spør du meg.. Men, de som gifter seg og høvler på seg en unge eller to i 20-års -alderen synes jeg er tull.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Men regn med at alle dere kjenner kommer til å klage på at dere er for unge og bla bla bla. 5565050[/snapback] Det er fordi det i mange-og-nitti prosent av tilfellene stemmer.. Men, av og til så vil det jo fungere også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå