Gå til innhold

for liten cpu?

Anbefalte innlegg

hei, jeg tenkte jeg skulle installere world of warcraft på en laptop.

laptopen har Intel Pentium M, 1.7Ghz, men spillet sa (når jeg skulle installere det) at cpu'en var for liten. jeg driver nå å installerer allikevel. world of warcraft har minstekrav på pentium III 800mhz, og recommended på pentium IV 1.5Ghz.

er det noen som vet om det kan være skadelig for laptopen/cpu'en om jeg spiller med denne? den kan ikke bli ødelagt eller noe? (laptopen er nemlig ikke min)

takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sikkert ikke skadelig for laptopen.

Rart det sto at CPU var for liten egentlig, men det kan være at den sjekket klokkefrekvensen mens CPU var klokket ned til 700 mhz eller no slikt, de klokker seg jo ned når det er lite å gjøre for dem.

Lenke til kommentar

Svaret er nei, du kan ikke ødelegge noe ved å installere spillet. Det verste som kan skje er at spillet muligens hakker litt på høy oppløsning.

Hvilket skjermkort du har (hvis det ikke er integrert) kan også ha en del å si for hvor glatt det kjører.

En jeg kjenner fikk den samme meldingen fra spilet selv om hans cpu er på 3GHz :p

Lykke til med spillinga! :thumbs:

Lenke til kommentar

det er ATI Mobility Radeon 7500 på den, regner med at det kommer til å hakke litt. men overlever nok det :D

godt å høre at den ikke kan bli ødelagt :) da slipper jeg å bekymre meg for det, nå må jeg bare få ned patchen på 316 mb. ingen som har en link til en server hvor jeg kan laste ned litt raskere enn 20kb/s? :p

ser ut til at blizzard downloader funker.

vil takke for hjelpen, and may our paths cross in azeroth :D

Endret av Hutsefluts
Lenke til kommentar
det kan være, synes det var ganske rart jeg også. så jeg ble litt bekymra. men gjør alle laptoper det? (klokker seg ned), stasjonære gjøre vel ikke det?

5556622[/snapback]

Alle bærbare med pentium-m prosessor vil klokke ned prosessoren om den får lite belastning. Funksjonen som styrer dette kalles Intel Speed step. Mange stasjonære maskiner har også en slik funksjon. På intel stasjonære kalles det også speed step, mens på AMD kalles det Cool N' Quiet.

Grunnen til at det brukes er lengre batteritid (på bærbare såklart) og mindre støy. Om du vil overstyre dette og dermed få maksimal ytelse hele tiden er det bare å plugge inn strømadapteren.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...