Gå til innhold

Hvilket MMORPG- spill spiller du?


Hvilket MMORPG- spill spiller du?  

313 stemmer

  1. 1. Hvilket MMORPG- spill spiller du?

    • -World of Warcraft
      151
    • -Guild Wars
      32
    • -City Of Heroes
      1
    • -City Of Villains
      6
    • -EVE
      17
    • -Project: Entropia
      1
    • -Dark age of camelot
      5
    • -EQ1
      0
    • -EQ2
      7
    • -EverQuest Online Adventures
      0
    • -Star Wars Galaxies
      6
    • -Lineage
      0
    • -Lineage 2
      2
    • -The Matrix Online
      1
    • -Runescape
      13
    • -Anarchy Online
      18
    • -Final Fantasy XI
      9
    • -Knights Online World
      0
    • -Annet
      44


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, enig i at man ikke kan nevne alle MMORPG spill, men Ultima Online burde i høyeste grad være med her. Det er tross alt det originale MMORPG spillet, og er fremdeles i høyeste grad aktivt. Og etter min mening er det fremdeles ingen av de nye MMORPGene som kan måle seg med UO i dybde, karakterutvikling og frihet. Det nærmeste er Star Wars Galaxies, og det sier en del.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Spiller Final Fantasy XI: Online jeg.

Har holdt på i ca et år, på to servere, men per akkurat nå spiller jeg bare på Gilgamesh, som 43 BLM/WHM. Er med i en utrolig bra mage-linkshell, så jeg har ingen planer om å kutte ut FFXI på en stund. Eneste minuset er mangelen på nordmenn. Let me know om noen skal begynne å spille og vil til samme server som meg, eller om noen vil bytte server.

Lenke til kommentar

Jeg kan begrunne det:

 

Alt er statistikk betinget så den som sitter lengst med spillet vinner uansett. Det dreier seg om farming av det beste utstyret som finnes så du får ett automatisk overtak over din fiende. For å få det beste utstyret igjen må du sitte så mye med spillet at til og med folk som sitter 6 timer daglig normalt blir kvalm.

 

Så ja du er en sucker hvis du spiller det.

Lenke til kommentar
Jeg kan begrunne det:

 

Alt er statistikk betinget så den som sitter lengst med spillet vinner uansett. Det dreier seg om farming av det beste utstyret som finnes så du får ett automatisk overtak over din fiende. For å få det beste utstyret igjen må du sitte så mye med spillet at til og med folk som sitter 6 timer daglig normalt blir kvalm.

 

Så ja du er en sucker hvis du spiller det.

6162523[/snapback]

 

Man er ikke nödt til å väre best, man pröve såklart og bli bedre men trenger ikke å bruke livet ditt på det.

Du kan spille spillet på andre måter.

Generelt rollespill handler det om best "gear" WoW er ikke enestående i det, jeg tror ikke du har spilt det så mye, fordi gear er langt ifra alt for å väre best (snakker om pvp).

Men jeg synes det er moro og spiller det likevell det er som du sier, er man en sucker da?

 

En som f.eks skal väre best i CS må nok bruke like mye tid som en som skal väre best i WoW.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Jeg kan begrunne det:

 

Alt er statistikk betinget så den som sitter lengst med spillet vinner uansett. Det dreier seg om farming av det beste utstyret som finnes så du får ett automatisk overtak over din fiende. For å få det beste utstyret igjen må du sitte så mye med spillet at til og med folk som sitter 6 timer daglig normalt blir kvalm.

 

Så ja du er en sucker hvis du spiller det.

6162523[/snapback]

 

Man er ikke nödt til å väre best, man pröve såklart og bli bedre men trenger ikke å bruke livet ditt på det.

Du kan spille spillet på andre måter.

Generelt rollespill handler det om best "gear" WoW er ikke enestående i det, jeg tror ikke du har spilt det så mye, fordi gear er langt ifra alt for å väre best (snakker om pvp).

Men jeg synes det er moro og spiller det likevell det er som du sier, er man en sucker da?

 

En som f.eks skal väre best i CS må nok bruke like mye tid som en som skal väre best i WoW.

6162546[/snapback]

 

I CS styrer jo man alt selv, det blir ikke helt det samme. Man trenger ikke å sitte mer enn 10 minutt om man vil det for å ta en annen motstander. I WoW må man nesten jakte på bra utstyr for å ha noe sjanser.

Lenke til kommentar

Liker systemet i EVE: Online når det gjelder utstyr. Det finnes masse utstyr man må spille lenge for å få tak i, men skulle man være så uheldig å dø mens man bruker det så blir det ødelagt / motstaderen får det. Dermed ligger det en naturlig sperre på hvor mye dyrt utstyr man kan bruke i PvP.

Lenke til kommentar

Enig med Cetram, Hvor i pokker er Ultima Online? det er da moderspillet til alle MMO`s. Spilte det selv en stund og likte det veldig godt og slike oldschool spill møter man stort sett voksne og trivlige mennesker i motsettning til F.eks WOW :innocent: der flesteparten er kjepphøye drittunger med ingen respekt, men det finnes selvsagt untak og ja, jeg snakker av erfaring :)

 

Men av UO og WOW er UO en så desidert knusende vinner :thumbup:

Men men, UO har blitt kjipt det også etter min mening ca alle som spiller bruker script og en haug med folk kjøper penger og stash på internett, noe som forøvrig skjer på wow også, jeg har venner som har gjort det :mad: idioter spør du meg men.....

 

Men for min del tar MMO`s for mye tid og jeg holder meg til spilling mest på LAN`s og så får jeg vente på xbox 360 kontrollen min så jeg får begynt og spille oblivion igjen :love:

 

Her er MMO`s jeg har spilt.

Ultima Online :love:

Anarchy Online :nei:

Lineage 2 :hmm:

World of Warcraft :hrm:

Eve Online :ermm:

Lenke til kommentar

Spiller selv Ragnarok Online. Det har ikke den mest avanserte grafikken, men animé-stilen gjør at det ser veldig bra ut likevel. I tillegg har RO 20 slott (med tilhørende skatter) som alle guilds sloss om 2 ganger i uka. PvP-biten av RO er kanskje det som skiller det mest fra andre MMORPGs jeg har prøvd (inkludert GW, WoW og UO). I tillegg er selve spillet gratis å laste ned, man betaler kun for spilletid (15 første dagene er gratis). Prøv selv:

 

Ragnarok Online

Lenke til kommentar
hm... jeg har ikke spilt noen av disse online spillene, men jeg har sett WoW en god del og det ser ganske kult ut. Er det noen online som dere anbefaler, eller bør jeg holde meg til Oblivion?

6178048[/snapback]

 

Om du har mye fritid og en lastebil med tolmodighet er kanskje Online spill noe for deg, du kan sjekke HER Du finner også spill som har gratis prøvetid som F.EKS: Anarchy Online som faktisk er helt gratis :) (uten expansion packs) Dark Age Of Camelot, Eve Online og sikkert en hel haug med andre spill.

 

Fordelene med Online spill slik jeg ser det er at der er andre spiller du kommer i kontakt med som gjør MMO`s til de det er :) Og ulempene er vell igrunnen bare at det tar så inn i granskauen med tid. Men dette kan selvsagt begrenses.

 

Men var jeg deg ville jeg bare holdt med til Oblivion, det er det jeg også gjør :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...