Jannis-15 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Lurer litt på hva som kan forårsake dette? da med tanke på at jeg har fått kjørt testen før, og har også prøvd å stille ned kvaliteten i driveren uten at det har hjulpet. får meldingen på game 2 testen rett etter at den er ferdig med å loade. noen tips til hva jeg skal gjøre? bruker XP pro, og har for øyeblikket 1GB RAM. bruker driver 82.65. AA, AF osv er selvfølgelig skrudd av. http://jannis.no-ip.info/images/div/videomemory.jpg edit: har også prøvd å reinstallere driver til skjermkortet, men uten at dette hjalp noe som helst. edit 2: etter en del testing er det tydligvis ikke bare et par programmer dette gjelder, men mange. har derfor endret topic. Endret 9. februar 2006 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Jeg får tydligvis feil i andre programmer også. merket det i 3dmark05 også. og om jeg setter på for eks 4x AA og 8x AF og litt høyere oppløsning så får jeg også feilmeldinger om problemer med 3d-enheten. noen tips til hva som kan være feil? eller, det jeg ikke har prøvd er å reinstallere 3d-mark. men siden jeg plutselig har fått problemer i flere 3d-mark og DX7-8 applikasjoner så anntar jeg at det ikke er programmene. problemet jeg hadde med DX7-8 applikasjoner var at ved 4x AA få ble bildet ekstremt stort, og man så bare øvre del av bildet. dette skjedde vel og merke ikke på noen andre AA innstillinger. kun ved 4x. driver har jeg som sakt prøvd å reinstallert. kan jo prøve flere ganger, men tror dere det er noen hjelp i det? eller kan det være at noen av driverfilene blir liggendes igjen som jeg kan prøve å slette manuelt og så installere på nytt? edit: etter å ha gått tilbake til driver 81.98, avinstallert rivatuner, og ikke rørt driverinnstillingene får jeg ikke lenger feilmeldinger, men da får jeg bare svart skjerm i de samme testene som jeg fikk feilmelding i før. morro dette ja... virker som maskinen låser seg litt etter at den er ferdig med å loade, men etter ca 30 sek med svart skjerm kan jeg trykke på esc noen ganger, så får jeg så vidt glimt at et bilde fra testen, også hopper den ut og sier benchmark aborted. Endret 9. februar 2006 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Nå føler jeg at jeg har prøvd alt mulig her. reinstall av drivere, prøvd forskjellige drivere, prøvd system restore osv, men ingenting reparerer feilen. i Codecreatures Benchmark Pro får jeg også feilmelding som i 3d-mark. alle testene passerer dog i dxdiag, men denne tester vel ikke alt anntar jeg, så.. jeg har prøvd å satt inn en annen disk og installert winxp, og da har det fungert, så det er i allefall helt klart ikke maskinvarefeil noe sted (noe jeg var ganske sikker på også, men testet alikevel), og da må det vel også gå an å rette opp feilen Uten å reinstallere XP. men er det virkelig ingen som har vært borti dette problemet før og som vet hva som kan forårsake det? edit: får denne meldingen i Codecreatures Benchmark Pro: ----------------------------------------------------------------- Guru Meditation ----------------------------------------------------------------- Non Fatal error detected: Module: GECRenderBase::CreateVertexBuffer Msg:'GECRenderBase::CreateVertexBuffer - Can't create vertex buffer' at line:413 File:<U:\golem\work\source\engine\system\graphic\GEDX8GRAPHICDRV\ge_dx8renderbase.cpp> Endret 9. februar 2006 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå