Gå til innhold

Hvordan sende meldinger over GPRS?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med en N70 fra Telenor. SMS koster 0,69kr per melding jeg sender.

Grei nok pris det, men jeg fant ut at man kunne bytte ut tilkoblingen til Pakkedata, fremfor GSM/UMTS.

Jeg sjekket derfor saldo etter noen dager, for å finne ut om jeg sparte penger. Det gjorde jeg. På kontoutskriften hadde ikke utgifter på tekstmeldinger steget siden jeg byttet, mens WAP/internett var høyere enn vanlig, men det ble fortsatt billigere sms.

Nå sjekket jeg for Februar, og jeg har ca 20 meldinger i perioden som er oppført hittil (har ikke kommet lenger enn 2. februar på fakturaen min). Nå har den begynt å telle sms-utgifter igjen, selvom tilkobling fortsatt står på GPRS.

Så nå oster meldinger 0,69kr igjen.

Noen som vet hvordan jeg kan komme over til å sende meldinger via GPRS igjen`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke sende via GPRS. Ingen av de Norske opperatørene støtter dette. Spurte NetCom for en tid tilbake om dette var noe som ville komme etterhvert. Fikk et ganske enkelt NEI til svar. Regner med at det er samme svar hos Telenor

5558436[/snapback]

Jeg ble ikke belastet for meldinger i januar måned, mens ble belastget GPRS. Så litt rart hvis det i prinsipp ikke skal gå :hmm:

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at mottakeren også må ha Vyke da?

5559212[/snapback]

Nei mottaker må ikke ha vyke :) Men vyke er noe ustabilt, får ofte beskjed om feil under sending fra min K750i.

5561969[/snapback]

Feil ved sending skyldes først å fremst GPRS, jeg selv har aldri opplevd dette.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at mottakeren også må ha Vyke da?

5559212[/snapback]

Nei mottaker må ikke ha vyke :) Men vyke er noe ustabilt, får ofte beskjed om feil under sending fra min K750i.

5561969[/snapback]

Feil ved sending skyldes først å fremst GPRS, jeg selv har aldri opplevd dette.

5562471[/snapback]

fikk et annet svar fra de i vyke, de påstod det var tastelåsfunksjonen (ikke sende melding når tastelås ike er aktivert og vyke er på) som gjorde det. Får eskjed "message cannot be empty".

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Har lastet ned og testet Vyke nå. Tar det lang tid før SMS-sending blir belastet "ringekontoen"? Saldoen min er nemlig uendret så langt...

6089042[/snapback]

Det er gratis for 3 mnd. på rad å sende sms med Vyke, (til norske nummer) du blir bare belastet GPRS kostnader pr. melding som beløper seg til alt fra 0,5 øre til 1 øre pr. melding ut fra hvilken operatør du bruker. :D

Lenke til kommentar
Du kan ikke sende via GPRS. Ingen av de Norske opperatørene støtter dette. Spurte NetCom for en tid tilbake om dette var noe som ville komme etterhvert. Fikk et ganske enkelt NEI til svar. Regner med at det er samme svar hos Telenor

5558436[/snapback]

Feil, i allefall for Telenor. Her kan du sende via GPRS, men til akkuratt samme pris. Eneste fordelen er vel at det går litt raskere å sende en melding.

Lenke til kommentar

Har brukt Vyke som min primære SMS-pusher i 2-3 mnd nå. Fungerer stortsett greit. Enkelte telefoner med dårlig/sær java-støtte sliter litt med programvaren dog. Får feks ikke tilgang til telefonbok etc. På min Siemens fungerer dette heldigvis glimrende :)

Lenke til kommentar
Jeg har Chess Knock-out og Nokia 6280. Vil det lønne seg for meg å bruke

dette vyke greiene til sms og samtaler?

6133182[/snapback]

Når du er i Norge vil det lønne seg å bruke Vyke til å sende SMS, koster deg nå hos Chess kr. 0,59 hos Vyke ink. gprs kostnad kr. 0,21 til Norske nummer. For tiden er det gratis på 3 mnd. med SMS. Da blir forskjellen kr. 0,58 så lenge det varer. Når du er i utlandet vil det lønne seg både å buke Vyke for SMS og samtaler. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...