Jema Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg får beskjed i BIOS at jeg har feil spenning på alle måleverdier. Spenningen varierer litt, noen ganger kommer den opp i riktig verdi i ett sekund eller to, men så faller den ned igjen. Vanligvis er spenningen slik: Vcore voltage 2.04V +3.3V voltage 2.04V +5V voltage 3.44V +12V voltage 7.92V I tillegg så står temp. målinga på både MB og CPU stort sett på -128 grader!! Er det noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Ville vært greit å vite hva slags utstyr du har i den maskinen. Og hvor stor sprømforsyning du har. Litt lettere å komme opp med mulige feil da... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Tja si det, Kan være at du har en dårlig/Deffekt psu. Om du har mulighet for å låne en for du svaret på om det er psu'en som er deffekt/dårlig. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Du har vel litt av et kjøleanlegg da Neida, maskinen din ville ikke fungert bra, hvis de tallene var riktige. Sannsynligvis en sensor som er defekt. Du kan jo prøve med en ny PSU, men hvis alt fungere som det skal, så er det jo ikke noe problem. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-09-16 13:31 ] Lenke til kommentar
Jema Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Jeg har et Chieftec kabinett på 300W, et Asus A7V333 og en XP1800+. Jeg har desverre ingen annen strømforsyning å teste. Har fått svar fra databutikken at jeg skal returnere kabinettet med hovedkort og cpu til dem for testing! Det har jeg ikke særlig lyst til. Tar sikkert lang tid. Temp.målingene er helt ville, men det er spenningen som er problemet. Maskinen stopper alltid under oppstart med melding "Hardware Monitor found an error. Enter Power setup menu for details". Så er det rett inn i BIOS igjen. Hvis jeg prøver å fortsette på tross av de gale verdiene begynner maskinen å pipe, skjermen blinker og maskinen henger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå