easypwn Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Hei, Jeg hjelper en venn med oppsett av en gratis-host han har startet, og her har jeg fiksa det slik at php/cgi/perl etc. skript ikke kan brukes og får mime text/plain, samt at det er satt opp så alle htm/html sider får en banner i header/footer. Tingen er at hovedsiden (index.html) også får disse bannerne, som ikke er ønsket der. Slik ser .htaccess ut nå: AddHandler headered .htm AddHandler headered .html Action headered http://www.mydomain.com/ads/config.php AddType text/plain .php .php3 .php4 .phtml .pl .shtml .shtm .cgi Hvis jeg legger til følgende: <Files index.html> RemoveHandler .html </Files> Så funker dette, og ads er fjernet fra siden 'index.html'. Men da blir det fjernet fra ALLE filer som heter 'index.html' på serveren, og dette er ikke ønskelig etter som det kun gjelder én fil. Jeg har også prøvd følgende: <Directory /home/someuser/public_html> <Files index.html> RemoveHandler .html </Files> </Directory> (og location+filesmatch har jeg heller ikke fått til å funke) :\ Men dette gir "Internal Server Error". Jeg har ogå prøvd lignende varianter bare med "index.html", /index.html o.l OS er Linux og kontrollpanel brukt er cPanel. På forhånd takk for alle svar! Endret 5. februar 2006 av easypwn Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 sjekket loggene? ligger normalt rundt her et sted /var/log/apache2 Lenke til kommentar
easypwn Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 sjekket loggene? ligger normalt rundt her et sted /var/log/apache2 5560635[/snapback] Takk for svar. Er ikke noen feilmeldinger i loggene. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hm, det skal da altid skrives ett eller annet i `error.log' når noe sånnt skjer - i hvertfall ved et vanlig oppsett Da vet ikke jeg hva som er galt sånn i farta her .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå