audun1 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei. Har et lite problem med at sendingene hakker, det er da ingen sammenheng mellom dette. Det kan komme etter 5 min eller 20 det er tilfeldig. det kan også føre til at hele sendingen stopper eller at den fortsetter fint en stund. Er det flere som har dette problemet eller som kansje kan gi meg tips om hvorfor det er slik. Takker meget. og det er Media Center XP jeg kjører hvis det hjelper. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Kan du spesifisere hvilken maskinvare du har? Og når hakkingen begynner kan det være lurt å sjekke prosesser som kjører i bakgrunnen. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Jeg har en AMD X2 3800+ 2GB ram husker ikke produsent. 1 74GB raptor system 1 300GB maxtor basis lagring 1 160GB WD brukes til opptak fra TV XFX geforce 7800 GT Prosessoren kjører på rundt 12% HVIS jeg spiller inn sammtidig. Ellers ligger den rundt 5%. Endret 5. februar 2006 av audun1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 At den maskinen der skulle hakke er litt rart, da eg kjører 2 av samme kortet(bare enkel tuner) smertefritt på en AMD Sempron 2400+, 512MB, 80GB SATA, Radeon 7500. Men da på linux. Eg tror problemet ligger i driverene. Enten til chipset, skjermkort eller tuner. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Ja jeg synes det var veldig rart. Jeg har prøvd både orginale drivere å betadriverene til Hauppage. Nå sitter jeg å prøver å se smalville men det er helt umulig, det hakker som bare det og til slutt henger hele bilde og lyd. Men det som er rart er at det skjer tilfeldig ikke noe fast mønster i det hele tatt. Men jeg skal reinstallere chipset, skjermkort og tv kort igjen og se om det fungerer (har aldri tenkt på chipsettet ) Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Har nå testet en stund og allt av drivere til chipsett, skjermkort, prosessor, tvkort, osv er de nyeste. Til slutt installerte jeg faktisk Windows MCE på nytt og da også uten lykke. Begynner nå å lure på om det er Hardware feil på kortet. Noen tips til hvordan jeg kan feilsøke Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 OK. har nå feilsøkt og funnet ut at det er Windows Media Center tv greiene som det er feil på. Installerte Media portal og der gikk det smurt. Finnes det noen kjente problem på det område? Er det noe fiks. Søkte på Microsoft men får bare besked om at det er feil os til å kunne installere denne fiksen.. Rart eller hva ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå