xzibiz Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 tenkte eg skulle bruke dette scriptet til å se om cs serverane fra online eller ikkje.., vert fall et liknande.. <? $ip = "127.0.0.1"; $port = 80; if(@fsockopen($ip, $port, $errno, $errstr, 5)) { echo "Online"; } else { echo "Offline <br/>"; echo "Feilmelding: ".$errno . " " . $errstr; // frivillig } ?> Men ka port må eg bruke for å se om den er online..?? Fekk det ikkje til med 27015.. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Siden $ip er satt til din egen IP-adresse så sjekker du vel om din egen server er online? I så fall må det vel gå an å finne ut hvilken port du bruker. Sjekk på serverinnstillingene på CS. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 ja der er min egen server, men det er ikkje localhost... står feil ip der.. Serveren kjører på port 27015, men får ikkje scriptet til å vise online.. Har prøvd meg litt fram.., viss eg starter httpd og bruker port 80 virker det.. så det er bare feil port til cs.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Fjern @ fra scriptet ditt, så sier kansje scriptet litt mer om hva som er galt @ er til for at PHP skal ignoere feilmeldinger fra akkurat den funksjonen. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har nå fått tak i eit betre script, men her heller får eg ikkje kontakt med cs serveren nå den står på. Så viss det er noen med goe forslag så kom med dei... <?php $up = fsockopen("cs1.surfezone.lan", 27015, $errno, $errstr, 30); if($up) { echo '<span style="color: #41AA0E; font-weight: bold;">Online</span>'; } else { echo '<span style="color: #AA0E0E; font-weight: bold;">Offline</span> Vi beklager!'; } ?> Lenke til kommentar
easypwn Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har nå fått tak i eit betre script, men her heller får eg ikkje kontakt med cs serveren nå den står på. Så viss det er noen med goe forslag så kom med dei... <?php $up = fsockopen("cs1.surfezone.lan", 27015, $errno, $errstr, 30); if($up) { echo '<span style="color: #41AA0E; font-weight: bold;">Online</span>'; } else { echo '<span style="color: #AA0E0E; font-weight: bold;">Offline</span> Vi beklager!'; } ?> 5584344[/snapback] er ikke sikker, men kanskje prøve udp:// ? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 får det til å virke viss eg fyrer opp ein web server på port 80... Med det orginale scriptet uten udp:// Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du må vel forwarde porter eller hva? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 http (port 80) bruker tcp, mens spillservere bruker udp. Var noe snakk om at Source skulle støtte tcp også, men med udp skal du ihvertfall være safe. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 er ikke sikker, men kanskje prøve udp:// ? Fekk dei til å ver online..., bare det at dei stod som online sjøl om dei var offline Du må vel forwarde porter eller hva? Kan jo ikkje det, fordi alle serverane står på et lokalt nettverk... cs server og web server funker jo med port 80 viss eg kjører web server på cs serverane og då.., men det må vel gå ann å få det til med port 27015 eller någe sånt...?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå