Gå til innhold

Budsjetts opppgradering til spilling!

Anbefalte innlegg

hepp, nå skal jeg igjen putte noen kroner inn i pcen, har seg slik at jeg egentlig ikke har spilt noenting på et par år, men når jeg nå fikk en steam konto av min kjære bror, og cs source lagget værre med 640 i oppløsning, da fikk jeg nok.

baktanken bak oppgraderingen er at det skal være billig, ha litt futt, men trenger ikke all den funksjonaliteten og "special features" for å si det slik.

så jeg tenker meg å gå for:

ASRock 939Dual-SATA2 kr 575

AMD Athlon 64 3700+ kr 2084

1. dette gir vel grei ytelse iforhold til penga?

2. også enten et 1024 dualkit fra twinmos til 799, eller et 2048 kit til 1695, kommentarer der? trenger jeg virkelig spytte i en tusenlapp eller går det greit med 1gb ram?

3. også ang disk vil jeg ha en 300gb s-ata disk, hvilken disk er kjappest og enda mest støvsvak for tiden? støyen har kanskje ikke sååå mye å si da jeg har borret hull i veggen og satt pc'n i gangen (hater støy..)

4. og tilslutt skjermkort, har seg slik at jeg har et:

Gainward GeForce FX5900 ULTRA 256MB DDR

"ultra/1600XP", DVI, VIVO,

som jeg fortsatt håper det er litt futt i? dette skal vel med mer futt fra cpu og minne kunne klare endel nyere spill på grei grafikk?

har lite lyst til å måtte spytte i 2-3 ekstra lapper for grafikk kort.

setter stor pris på svar, har ikke fulgt med på hardware biten på et par år nå ;)

mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  eternal skrev:
Kjøp en billigere prosessor imho.  Så kan du heller overklokke den, sammen med grafikkortet du allerede har.  2gb trenger du vel strengt tatt bare til bf2.

5554968[/snapback]

hoppet med til 3200+ er 600kr og da blir det 512kb cache istedet for 1mb, har det mye å si?

Lenke til kommentar
  venomzorg skrev:
  eternal skrev:
Kjøp en billigere prosessor imho.  Så kan du heller overklokke den, sammen med grafikkortet du allerede har.  2gb trenger du vel strengt tatt bare til bf2.

5554968[/snapback]

hoppet med til 3200+ er 600kr og da blir det 512kb cache istedet for 1mb, har det mye å si?

5555008[/snapback]

Nei, det har ingenting å si. Få spill som trenger 2GB forresten, kun krevende titler som bl.a. BF2 og andre spill med store maps og mange textures.

Lenke til kommentar
  Big SturL skrev:
  venomzorg skrev:
  eternal skrev:

5554968[/snapback]

5555008[/snapback]

Nei, det har ingenting å si. Få spill som trenger 2GB forresten, kun krevende titler som bl.a. BF2 og andre spill med store maps og mange textures.

5555187[/snapback]

knall, da går jeg for 3200+ og 1gb ram ;) koselig for lommeboka!

Lenke til kommentar
  venomzorg skrev:

som jeg fortsatt håper det er litt futt i? dette skal vel med mer futt fra cpu og minne kunne klare endel nyere spill på grei grafikk?

mvh Anders

5554830[/snapback]

Ettersom du alikevell skal ha ASrock dual, kan du jo bare kjøpe de andre dele, teste med det skjermkortet og hvis det ikke duger, kjøpe nytt PCI-Express kort :) Men det antar jeg var tankegangen din uansett? ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  MrLee skrev:
  venomzorg skrev:

mvh Anders

5554830[/snapback]

Ettersom du alikevell skal ha ASrock dual, kan du jo bare kjøpe de andre dele, teste med det skjermkortet og hvis det ikke duger, kjøpe nytt PCI-Express kort :) Men det antar jeg var tankegangen din uansett? ;)

5555668[/snapback]

Jepp, det er planen! ASrock, 3200+ og 1gb twinmos bestilt nå :) også ble det en wd250 disk gitt ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...