Monique Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Vi har en Nokia 9500, som ene og alene er kjøpt inn for å kunne levere fotball med når vi er ute. Denne mobilen dekker dog ikke våre behov. "Problemene" er at den er treg å bruke, den må blas side/side/opp/ned for å følge en hel side på skjermen og vi må bruke egne mobilsider for å kunne logge oss inn på fotball/spillesidene. Vi skal altså ha oss en ny sak, men aner ikke hva vi trenger. 1 - Hva slags operativsystem er Windows mobile? Er dette et program tilpasset den håndholdte men som lar deg gå inn på "vanlige" sider - de sidene vi går inn på på pc - eller er dette også til bruk for spesialsidene mobilsider? (Eks. er: vanlig pc til unibet er - www.unibet.com. Mobilsidene til unibet er - http://mobile.unibet.com) 2 - Har hørt at taletiden på disse sakene - de som har mulig. for 3G - er for bruk i 3G. Stemmer det eller kan man beregne mye mindre tale/brukstid på det nettet enn hva som står oppgitt? 3 - Vi skal altså har en sak som ligner mest mulig på en vanlig pc, kamera, mp3 ol er helt uviktig. Aller helst skal den gå inn på de samme sidene som en vanlig pc. Den kan godt være noe større, inntil halvparten av en pc heller enn for liten. Helst koprimere sidene slik at det for det meste holder med å bla opp og ned. Både en sak som kan operere alene og sak som må kobles til via vanlig mobil m.3G er av interesse. Er det noen du kan anbefale? Takker på forhånd for tips om dette emnet. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg har en HP iPAQ hw6515 PDA-telefon selv, og kan forsåvidt anbefale den til deg (4700,- hos komplett). Den har ikke 3G men edge, og jeg bruker den selv til mobil-tv med ujevne mellomrom. Windows mobile lar deg bruke vanlige internettsider, samt f.eks håndtere office-dokumenter. Telefonen min bruker windows mobile 2003SE, men nyere modeller fra f.eks qtec bruker windows mobile 5, som også finnes på norsk. Vil anbefale deg en Qtec-mobil som denne hvis du må ha 3G, eller den her som jeg har selv hvis du klarer deg uten. den koster halvparten og har i tillegg gps. Lenke til kommentar
Monique Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg har en HP iPAQ hw6515 PDA-telefon selv, og kan forsåvidt anbefale den til deg (4700,- hos komplett). Den har ikke 3G men edge, og jeg bruker den selv til mobil-tv med ujevne mellomrom.Windows mobile lar deg bruke vanlige internettsider, samt f.eks håndtere office-dokumenter. Telefonen min bruker windows mobile 2003SE, men nyere modeller fra f.eks qtec bruker windows mobile 5, som også finnes på norsk. Vil anbefale deg en Qtec-mobil som denne hvis du må ha 3G, eller den her som jeg har selv hvis du klarer deg uten. den koster halvparten og har i tillegg gps. 5554514[/snapback] Takk for svar. 9000 du hintet til er en aktuell modell. Håper vi kan få litt mer info og brukererfaring på den. Og tilsvarende. Vi bør nok ha 3G. Nokian vår har edge men det går altfor tregt. Vi har ofte behov for å gå inn på fire, fem sider og når mobilsidene attpåtil har mange fler nivåer enn vanlige pcsider så tar det lang tid. Vi avventer i håp om fler tips, råd og brukererfaringer. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei, Jeg vil også anbefalle Qtek 9000. Den er veldig god å surfe på nettet med. 3G funksjonen funker meget bra. Nå har Opera. kommet med en versjon som kan brukes med denne maskinen. Eneste som er ulempen med denne er vel at den er stor og tung.. Lenke til kommentar
Monique Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Hei, Jeg vil også anbefalle Qtek 9000. Den er veldig god å surfe på nettet med. 3G funksjonen funker meget bra. Nå har Opera. kommet med en versjon som kan brukes med denne maskinen. Eneste som er ulempen med denne er vel at den er stor og tung.. 5555055[/snapback] Takk for svar. 9000 ser veldig fin ut. Tyngden og størrelsen er ikke noe problem overhode. Den blir kun brukt til noe internett så den vil ikke bli dratt rundt overalt. Telefondel, kameradel, radiodel, mp3 del osv. blir ikke brukt. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Da er det ingen andre valg, eller jo: En billig bærbar pc + 3G kort fra Telenor eller Netcom Edit: Jeg tok opp bærbar pc fordi Qtek'en er litt dyr. Endret 5. februar 2006 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Monique Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Da er det ingen andre valg, eller jo:En billig bærbar pc + 3G kort fra Telenor eller Netcom 5555444[/snapback] Ja, har tenkt litt på om det finnes noen litt mindre pc`r som kunne duge til formålet. De i "vanlig" størrelse er litt store. Billige pc`har svært dårlig batterikapasitet etter som jeg har hørt? (har en som vel aldri har levert mer en en halvtime/tre kvart fra den dag den var ny) Da må vi over til en dyrere en. Slike kort koster jo også et par lapper så den pakken krever at vi bør være fornøyde og sikre før kjøp iallefall Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Da er vel Qtek'en svært aktuell for deg/dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå